Saker man blir orimligt arg över

Och folk som låter när de äter. Speciellt de som lyckas smaska med stängd mun. Jag menar, VAD I HELVETE ÄR DITT PROBLEM?!

Jag blir tokig.
Sedan är jag "snäll" (mesig) och säger inget utan vrider mig i plågor tills jag helt enkelt måste gå därifrån :arghh::arghh::arghh::wtf:
 
Lägger till

Facebookdelningar med "dela om du hatar cancer/barnmisshandel/mord"

DU ska FAEN inte bestämma vad jag ska dela för att vara emot saker. Jag kan nog tycka cancer är en dålig idé utan att dela din dåligt photoshoppade bild.
 
Inte orimligt arg - men störd:
Hur kan man uttala något som stavas BLÅST, blosst? Speciellt när man inte ens har någon utpräglad dialekt och jobbar som meteorolog:cautious:
Som sagt, inte särskilt upprörande but whyyy liksom?
 
Kroppsfixering är jag just nu orimligt (eller är det rimligt) irriterad på. Fy vad jag är trött på sneda ideal och även på att folk tar sig rätten att kommentera kroppar mest hela tiden.
 
Jag blev alldeles till mig, har tanten varit på fruktdiskos! Hur coolt är inte det?!
Och sen blev jag orimligt besviken när jag insåg att det var en kurs om fruktträd (vilket också är intressant, men fruktdisko vore liiiite häftigare).

:arghh:
Nä det har jag inte. Inget fruktdisco i sikte.

Och min eventuella cool-faktor sjönk som en sten antar jag.... :D
 
Det är enormt irriterande när folk lägger på "gulliga" ändelser på ord, speciellt om det används i sammanhang när människan som gör det är besvärlig på något sätt.

Tex om någon på jobbet försöker ge en merarbete och lägger fram det som att "du kan väl läsa dom här papprisarna och köra dom här provisarna också"....:wtf:
 
Häromdagen blev jag orimligt arg när jag skulle boka tågbiljett.
Ni vet den där lilla rutan man ska kryssa i om att man läst och godkänt köpvillkoren? DET. GICK. INTE.

Jag försökte med musen, jag försökte med tangentbordet, jag försökte backa och börja om. Fortfarande omöjligt. Till slut satt jag, en tämligen tålmodig och fromsint individ, vilt klickandes och hamrandes på alla knappar medan jag skrek åt datorn att det är FÖR FAN BARA ATT SÄTTA ETT JÄVLA KRYSS I DEN FÖRBANNADE JÄVLA RUTJÄVELN!!!:rage::rage::rage::rage:

Då funkade det! :idea:
 
Jag blir orimligt irriterad över fåret i Tele2-reklamen (om den fortfarande visas), som har framtänder i överkäken.

FÅR HAR INTE FRAMTÄNDER I ÖVERKÄKEN!!!

:angel:

Sen blir jag mer rimligt irriterad över folk som bara ser gullighetsfaktorn i små barn som hanterar/umgås med djur och missar den ack så viktiga säkerhetsaspekten! (men kommenterar man det är man bara missunnsam och gnällig...)
 
Jag blir orimligt irriterad över fåret i Tele2-reklamen (om den fortfarande visas), som har framtänder i överkäken.

FÅR HAR INTE FRAMTÄNDER I ÖVERKÄKEN!!!

:angel:

Sen blir jag mer rimligt irriterad över folk som bara ser gullighetsfaktorn i små barn som hanterar/umgås med djur och missar den ack så viktiga säkerhetsaspekten! (men kommenterar man det är man bara missunnsam och gnällig...)

En liiten aning roligt är det ju, om det är det du finner mest onaturligt med det fåret. :D

Sedan håller jag med om att en del "söta" - småbarn som hanterar djur - klipp är :eek:
 
Jag börjar bli orimligt arg över det här förbannade vädret och för att göra det ännu värre så finns det ingen som är ansvarig... Men det går ut över min familj, äldsta barnet snäste ifrån åt mig: "Nu har du sagt att du hatar blåsten 20 gånger idag, det hjälper inte" :o :D
 
Jag börjar bli orimligt arg över det här förbannade vädret och för att göra det ännu värre så finns det ingen som är ansvarig... Men det går ut över min familj, äldsta barnet snäste ifrån åt mig: "Nu har du sagt att du hatar blåsten 20 gånger idag, det hjälper inte" :o :D
Jag är också orimligt trött på den här eviga blåsten. Eller var det blossten det skulle uttalas... eller hur var det nu?
Orimligt är det iallafall.
 
Att dom sätter ner hastigheten från 50 till 40 i hela byn (rätt så stor by). Vägen är bred och fin och inte mycket cyklister/fotgängare. Och då menar jag inte förbi skolor eller lekplatser.

Men där vägen är smal och två bilar får köra ut i kanten ordentligt - där får man hålla 70! Vägen ligger ju utanför tätbebyggt område.
 
Alla dessa filmer på nätet, tex facebook där dom skriver "Se vad han gör som är så fantastiskt...", " Du kommer aldrig tro vad vad som händer sen..." ," Du har aldrig sett nåt liknande..."

Alltså tala inte om för mig vad jag ska känna, tro eller har sett i mitt liv :mad:
Så av ren princip så tittar jag ALDRIG på dessa filmer... :idea:
 
ORIMLIGT arg var frågan.
Därför tar jag inte upp allt det där som jag tycker det är rimligt att jag blir arg (eller iallafall irriterad) på som filmer/bilder barn som inte beter sig snällt mot djur, alla förskräckliga ideal, folk som kastar ur sig klumpiga eller rentav elaka kommentarer utan att förstå det själva, folk som ställer sig i "Endast kort"-kassan på mataffären fast de bara har kontanter (gaahh!) och allt sånt där som är fullt rimligt att det får adrenalinet att pumpa :idea:

Nej, det som jag blir orimligt arg över är verkligen så orimligt att bli arg över, att jag nästan blir arg på mig själv bara för det.
Jag blir nämligen hemskt orimligt arg om någon vill hjälpa till med något, men gör det "fel" (m.a.o. inte på mitt sätt) :banghead::rage::arghh:

Exempel: Jag har tvättat och hängt tvätten på tork. Tvätten har torkat. Någon vänlig själ har vikt ihop min tvätt. Det är ju snällt, eller hur? Men om den hjälpsamma personen har vikt tvätten "fel", typ vikt byxor en gång för mycket eller vikt ihop hästtäcket så att bensnörena hänger utanför istället för att vara invikta, ja, då drar det igång. HELT orimligt!

Eller om jag är i en klädaffär och tittar, och ett glatt affärsbiträde frågar om jag behöver hjälp. Om jag faktiskt behöver hjälp så är det ju trevligt, men om jag bara vill titta så vill jag inte ha hjälp. Och då blir jag alldeles väldigt orimligt irriterad över att personen som jobbar där utför sitt jobb... :cautious:

Jag har en del att jobba på.
 
Att våran tv startar ca kl 5 på morgon, helt automatiskt! Intressanta är att den gör det inte varje dag, idag vaknade jag till ljudet av tv-shop..

Sånadär överdrivet hjälpsamma typer som jobbar i affärer, specifikt en billig smyckeskedja här i stan, man står med toppen av stortån i butiken så kommer den som jobbar med världens mest påklistrade leende, överdrivet jätteglatt ala hög fjortis å
"behöver du hjälp?"
"eh,nej jag kollar bara......"
"Okey, säg till om du behöver hjälp.....Har du sett våran nya kampanjtidning?...... Visst är det där halsbandet jättefint?"

Resultat: Jag flyr så fort jag bara kan ut ur butiken utan att köpa något, överdrivna expediter gör mig bara stressad, vill jag köpa något så kollar jag gärna i lugn och ro, utan en 30+ fjortis som hänger mig i nacken!
 
Butiksbiträden som kommenterar vad jag har köpt :mad: "Jaha, här fick du tag i lite grejer. Kattmat, karda, leksaker... Du ska inte ha lite kattgodis också?"

Nej förhelvete, jag har plockat ihop vad jag behöver och ska inte ha något mer, låt mig betala och gå härifrån! :rage:

Ja ja, orimligt arg var det... Jag tackar artigt nej, önskar trevlig dag och går därifrån med svordomarna kvar på insidan :D
 
Butiksbiträden som kommenterar vad jag har köpt :mad: "Jaha, här fick du tag i lite grejer. Kattmat, karda, leksaker... Du ska inte ha lite kattgodis också?"

Nej förhelvete, jag har plockat ihop vad jag behöver och ska inte ha något mer, låt mig betala och gå härifrån! :rage:

Ja ja, orimligt arg var det... Jag tackar artigt nej, önskar trevlig dag och går därifrån med svordomarna kvar på insidan :D
Du skulle alltså ha haft den urdåliga säljaren jag fick tag på i Telia butiken:
Jag: Den här 4 G routern, hur fungerar den? Jag tänkte med abonnemang och täckning.
säljaren: Som ett vanligt mobil abonnemang.
Jag: Jaha, fungerar det även med kontantkort och vad bör man tänka på?
Säljaren: Ja den fungerar med kontantkort, nu ska jag ta nästa kund...
Jag: (när säljaren är på väg bort) Jaha, ja då köper jag ingen sån då... :banghead:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 352
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 541
Senast: machafuko
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 722
Senast: Gry
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 505
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp