Saker man blir orimligt arg över

Alltså, detta gjorde mig fullkomligt rasande alldeles nyss, och jag vet inte riktigt om det faller under orimlig ilska, men jag lägger det här ändå för jag måste ventilera min irritation:

Lägg märke till att de här cykelbyxorna finns kvar i storlek xs och s men är slut i alla andra storlekar. H&M har likadana och jag har besökt fem-sex affärer senaste tiden, och det har varit exakt samma visa där. Massor kvar i xs och s, alla andra helt slut. Jag vet att det finns en standardformel för hur många man normalt köper in i olika storlekar, men för helvete, inköpare på generallagret borde väl åtminstone kunna tänka litegrann själva också? Det kan väl inte vara så vansinnigt svårt att lista ut att ett sådant här plagg kommer att sälja mer i större storlekar eftersom det är kjol- och klänningsbärare i just större storlekar som har större behov av att ha cykelbyxor under? Jag, som aldrig har jobbat med inköp, kan räkna ut det med lilltån, så varför kan inte de SOM HAR DET SOM SITT JÄKLA JOBB SOM DE FÅR FUCKING BETALT FÖR?!?!?!!! :devil: :banghead: :rage:

...ja, jag ska gå och andas nu.
 
Förbaskade jäkla gamla gubbstrutt som bor väggranne med min kompis.

Han böjer sig ut över väggen som skiljer balkongerna och glor ogenerat varje dag. Speciellt om hon sitter och ammar. Häromdagen hade han ringt hyresvärden och klagat för deras markis hade kraschat i blåsten. Hon blev väckt av bostadsbolaget som ringer och säger att om hon haft sönder markisen får hon betala den. Hon går och tittar och mycket riktigt är ett stag krökt. Det syns inte från gatan. Men kikar man från balkongen intill ser man det......
Granngubben hade anmält henne så fort kontoret öppnade.
Hur skulle hon kunnat förutse att det skulle blåsa under morgontimmarna. :banghead:

Själv tror jag att det är nån sorts fobi från gammelgubbens sida eftersom hon bär hijab. Han kan ju inte veta att hon har skinn på näsan och är från Liverpool utan tror att hon är en ung (och korkad) arabisk tjej. :banghead:

Förbaskade islamofoba gråsossegubbar. (tjejen är dessutom kristen)
 
Förbaskade jäkla gamla gubbstrutt som bor väggranne med min kompis.

Han böjer sig ut över väggen som skiljer balkongerna och glor ogenerat varje dag. Speciellt om hon sitter och ammar. Häromdagen hade han ringt hyresvärden och klagat för deras markis hade kraschat i blåsten. Hon blev väckt av bostadsbolaget som ringer och säger att om hon haft sönder markisen får hon betala den. Hon går och tittar och mycket riktigt är ett stag krökt. Det syns inte från gatan. Men kikar man från balkongen intill ser man det......
Granngubben hade anmält henne så fort kontoret öppnade.
Hur skulle hon kunnat förutse att det skulle blåsa under morgontimmarna. :banghead:

Själv tror jag att det är nån sorts fobi från gammelgubbens sida eftersom hon bär hijab. Han kan ju inte veta att hon har skinn på näsan och är från Liverpool utan tror att hon är en ung (och korkad) arabisk tjej. :banghead:

Förbaskade islamofoba gråsossegubbar. (tjejen är dessutom kristen)
OT Varför har en kristen tjej hijab? :)
 
Alltså, detta gjorde mig fullkomligt rasande alldeles nyss, och jag vet inte riktigt om det faller under orimlig ilska, men jag lägger det här ändå för jag måste ventilera min irritation:

Lägg märke till att de här cykelbyxorna finns kvar i storlek xs och s men är slut i alla andra storlekar. H&M har likadana och jag har besökt fem-sex affärer senaste tiden, och det har varit exakt samma visa där. Massor kvar i xs och s, alla andra helt slut. Jag vet att det finns en standardformel för hur många man normalt köper in i olika storlekar, men för helvete, inköpare på generallagret borde väl åtminstone kunna tänka litegrann själva också? Det kan väl inte vara så vansinnigt svårt att lista ut att ett sådant här plagg kommer att sälja mer i större storlekar eftersom det är kjol- och klänningsbärare i just större storlekar som har större behov av att ha cykelbyxor under? Jag, som aldrig har jobbat med inköp, kan räkna ut det med lilltån, så varför kan inte de SOM HAR DET SOM SITT JÄKLA JOBB SOM DE FÅR FUCKING BETALT FÖR?!?!?!!! :devil: :banghead: :rage:

...ja, jag ska gå och andas nu.

Detta gör mig så irriterad så jag påtalar detta för expediter och ber dom hälsa inköpsansvarig. Har inte märkt någon ändring än.
 
Jag blir såååå irriterad när jag kör bil för att folk kör så jäkla dåligt. De stressar, kryssar mellan filerna utan blinkers och ligger apnära bilen framför. Mest blir jag arg för att jag blir rädd varje dag jag kör till eller från stallet för att folk är så nära att krocka hela tiden! Minst en gång om dagen ser jag krockar som undviks i sista sekund med en hårsmån.

Och så är jag arg för att det ska bli gågata på granngatan från i morgon så då kommer det bli än mer omöjligt att få tag i parkering.
 
Var och skulle handla i en större klädbutik och kände att jag verkligen behövde hjälp/vägledning. Såg att ett butiksbiträde såg att jag behövde hjälp men ignorerade mig (butiken var i stort sett tom på kunder). Tillslut gick jag fram till henne och sa att jag verkligen skulle behöva hjälp för jag kände mig helt vilse. Fick till svar: "ja, men nu är det så att jag är ensam här och jag har hand om kassan också så jag kan inte gå härifrån." Jag: "okej, men då går jag och ser om jag kan lyckas lösa det själv ändå...". Gick tillbaka till där jag hade stått innan och kastade ett öga på butiksbiträdet jag nyss pratat med... som ilar iväg och hjälper en äldre dam som står och "bläddrar" bland kläder i ett klädställ. Gah! vet inte om jag hade en dålig dag men jag blev skitsur och gick därifrån och köpte det jag hade tänkt hos deras konkurrent istället :mad:
 
OT Varför har en kristen tjej hijab? :)
För in makes skull. Han är muslim och de uimgås mest med hans vänner. det blir enklast och minst friktioner så. De lever helt enkelt i ett ganska muslimskt sammanhang.
Det kommer att gå över, tror jag. De har inte varit här så länge.
 
Butiksbiträden som kommenterar vad jag har köpt :mad: "Jaha, här fick du tag i lite grejer. Kattmat, karda, leksaker... Du ska inte ha lite kattgodis också?"

Nej förhelvete, jag har plockat ihop vad jag behöver och ska inte ha något mer, låt mig betala och gå härifrån! :rage:

Ja ja, orimligt arg var det... Jag tackar artigt nej, önskar trevlig dag och går därifrån med svordomarna kvar på insidan :D

Ge mig hens nummer så ska jag anställa hen på stört!
 
Jag är extemt irriterad på min kollega som är så fyrkantig och otrevlig att det inte liknar nåt. Misstänker att han har någon liten lätt variant av asperberger eller nåt. Han har svårt att interagera och svårt att rucka på rutiner. Ler gör han aldrig.
Högst lämpligt när man är utbildare och handskas med människor som i många fall har trauman bakom sig... Eller inte.
Igår kom han till mig och berättade att de elever jag fått ta över från honom ska tillbaka till honom eftersom han numera har så få (undrar varför de flyr hans klassrum....)
Jag sa nej.

Morr.
 
Misstänker att han har någon liten lätt variant av asperberger eller nåt.
Jag blir orimligt arg på folk som inte kan stava till Aspergers och ännu mer arg på folk som inte förstår att människor med en funktionsnedsättning har sämre förutsättningar att fungera som personer utan funktionsnedsättning.
Om han vore döv skulle du väl inte bli arg på honom när han inte hör vad du säger...?

Mvh
en som har Aspergers

:D :sneaky:
 
Jag blir orimligt arg på folk som inte kan stava till Aspergers och ännu mer arg på folk som inte förstår att människor med en funktionsnedsättning har sämre förutsättningar att fungera som personer utan funktionsnedsättning.
Om han vore döv skulle du väl inte bli arg på honom när han inte hör vad du säger...?

Mvh
en som har Aspergers

:D :sneaky:
Sorr y att jag glömde s på slutet.

Nej jag är inte arg på honom för att han troligen har en mild funktionsstörning. Jag tror bara att det kan vara en förklaring till hans något kantiga beteende och oförmåga att läsa andra samt att han inte förstår annat än bokstavliga budskap. Utan för att han inte försöker göra något åt de klagomål han får utan istället lägger alla taggar utåt.

han skulle säkert kunna fungera väldigt väl i andra miljöer men inte hos oss där fingertoppskänsla, humor och värme är så himla viktigt.
Att han inte klarar att ha dialog med sina arbetskamrater ingår antagligen (?) i de svårigheter han har. Det gör att det gnisslar.

Ungefär som att jag inte ska jobba med barn eftersom jag helt saknar tålamod med dem. Jag skulle antagligen ta den ena och slå den andra med....

Rätt man/kvinna på rätt plats. Han är på fel.
och jag blir orimligt arg. Märk väl - orimligt.

jag har inga bekymmer med funktionsnedsättningar.
 
Jag blur orimligt irriterad på besserwissrar som dessutom inte inser när de ökar utanförskapet för oss med npf istället för att försöka passa in i normen. Nu säger jag inte att man bara ska flyta med strömmen, men vi får skit nog av samhället så späd inte på fördomarna, choose your battles.
/Ninnurur med adhd-c
 
Jag blur orimligt irriterad på besserwissrar som dessutom inte inser när de ökar utanförskapet för oss med npf istället för att försöka passa in i normen. Nu säger jag inte att man bara ska flyta med strömmen, men vi får skit nog av samhället så späd inte på fördomarna, choose your battles.
/Ninnurur med adhd-c
Syftar du på mig?
Varför ska man passa in i normen och vem bestämmer vilken norm som gäller?
 
Jag blir orimligt arg på folk som inte kan stava till Aspergers och ännu mer arg på folk som inte förstår att människor med en funktionsnedsättning har sämre förutsättningar att fungera som personer utan funktionsnedsättning.
Om han vore döv skulle du väl inte bli arg på honom när han inte hör vad du säger...?

Mvh
en som har Aspergers

:D :sneaky:

Jodå, det finns väldigt många som blir arg på en när man inte hör. Jag har till och med fått sämre betyg av en lärare i skolan för att jag inte hörde vad hen sa för hen menade då att jag var ouppmärksam. Jag bad henom många gånger att hen skulle vända sig mot klassen när hen talade så att jag iallafall skulle ha en chans att läsa på läpparna men hen valde att låta bli.
 
Köpare i fbgrupper

Har dragit mig för att annonsera ut saker pga att det verkar vara så jäkla många idioter i dom där köp och säljgrupperna och är ju draman hela tiden.

På min första annons inledde någon med att försöka pruta, sen sa den att den skulle köpa till mitt pris då jag sa nej, skickar pm, tar evigheter att få svar, första frågan i pm från köparen är "vart bor du" det framgår hela 2 gånger i annonsen, nästa fråga är "Kan du ta den till stan imorgon?" var noga med att skriva att den hämtas här, vill man köpa så får man hämta oxå.

Så har jag dessutom väntat mellan typ kl 13-21 på att något skulle hämtas "nångång i eftermiddag"
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 351
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 541
Senast: machafuko
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 722
Senast: Gry
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 503
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp