Saker och företeelser man inte förstår sig på

Ja, alltså nu var mitt inlägg skrivet med humor 😅
Nu är ju trots allt skåne väldigt produktiva inom jordbruk trots avsaknad av vargavinter 😊
Jag fattar att minusgrader har sina fördelar, det betyder inte att jag måste tycka om det 😁
Jag förstod att du skojade, men det gör allt lite ont att någon gör det medan jag sitter här och faktiskt får såväl ekonomiska som praktiska konsekvenser. Många är beroende av min och andras produktion för att kunna hålla hobbyhästar till exempel, så det påverkar fler än mitt eget uppehälle. Eller mina egna djur.
 
Jag förstår helt vad du menar och gillar inte heller smaken av bara sötpotatis. Däremot är det gott när det liksom är blandat eller kryddat med annat. Typ en sötpotatissoppa med massa ingefära, chili och lime till exempel. Eller ett recept på en ”tacoplåt” vi gör ibland där man tärnar sötpotatis och blandar med en marinad/sås med tacokryddor, olja, lime osv och sen rostar i ugnen tillsammans med lite annat gott.

https://www.coop.se/recept/tacoplat-med-sotpotatis-bonor-och-cashewnotter

Överlag så tycker jag att sötpotatis kräver någon syra för att bli god.

Sötpotatispommes med bea 😍
 
Jag förstod att du skojade, men det gör allt lite ont att någon gör det medan jag sitter här och faktiskt får såväl ekonomiska som praktiska konsekvenser. Många är beroende av min och andras produktion för att kunna hålla hobbyhästar till exempel, så det påverkar fler än mitt eget uppehälle. Eller mina egna djur.

Men alltså, det är inte jag som styr vädret 😅
Detta är en skämtsam tråd.
 
Jag har inte kokat. Rostat i ugn och stekt. Men det smakar ju bara sött och vidrigt....
Ingen riktig smak, bara fadd och söt. Är inte speciellt kräsen men de gånger jag testat har jag slängt det.
Jag har blandat upp med andra rotfrukter när jag gjort i ugnen, då blir det en blandning av smaker där det söta kan bryta av, men nä bara sötpotatis blir lite mycket.

Funderar på hur en paj skulle funka, med grädde el vaniljsås?
 
Jag har inte kokat. Rostat i ugn och stekt. Men det smakar ju bara sött och vidrigt....
Ingen riktig smak, bara fadd och söt. Är inte speciellt kräsen men de gånger jag testat har jag slängt det.
Du måste blanda med andra rotfrukter! Och krydda lite (typ flingsalt och chiliflakes). Bara sötpotatis blir sällan roligt. Men ihop med t.ex morötter, palsternacka och rödbetor brukar det kunna bli bra. :) Eller så är bara sötpotatis inget för dig. :D
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: Rosett
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 855
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 272
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 675
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp