Saker och företeelser man inte förstår sig på

Jag förstår mig inte på personer med långt hår som har håret utsläppt hela tiden. Tycker att man ofta ser bilder på folk som är ute och vandrar, åker skidor, jobbar fysiskt osv med sitt långa hår utsläppt. Jag förstår inte hur man står ut med detta. Det flyger överallt inkl i ansiktet, in i munnen, i ögonen, fastnar i glasögonen osv, det fastnar i jackan, det tovar ihop sig till svinto som man får stå och reda ut i en halv evighet när man kommer in, det blir smutsigt, blött, är i vägen, faller ned och hänger ned i allt man gör när man böjer sig och man får hela tiden hålla på och kasta bak det på ryggen.

Någon här med lite längre hår som alltid har det utsläppt och kan förklara grejen?

Avskyr att det drar minsta lilla i håret så har jag det uppsatt är det en väldigt kort stund innan det börjar kännas obehagligt, drar alltid i ngt hårstå hur jag än gör. Har midjelångt hår och upplever att det stör mindre när det är i den längden, dessutom ser jag till att det är lite strävt så då flyger det inte omkring så mycket heller. Blåser det blir jag galen oavsett hår eller inte, ursh ursh.
 
Jag förstår mig inte på personer med långt hår som har håret utsläppt hela tiden. Tycker att man ofta ser bilder på folk som är ute och vandrar, åker skidor, jobbar fysiskt osv med sitt långa hår utsläppt. Jag förstår inte hur man står ut med detta. Det flyger överallt inkl i ansiktet, in i munnen, i ögonen, fastnar i glasögonen osv, det fastnar i jackan, det tovar ihop sig till svinto som man får stå och reda ut i en halv evighet när man kommer in, det blir smutsigt, blött, är i vägen, faller ned och hänger ned i allt man gör när man böjer sig och man får hela tiden hålla på och kasta bak det på ryggen.

Någon här med lite längre hår som alltid har det utsläppt och kan förklara grejen?
+1 på din fråga!!

Jag har långt hår, har alltid haft, men det är bara för att kunna sätta upp och undan det ordentligt!
 
Jag flätar håret när jag jobbar, av praktiska- och säkerhetsskäl (jag är ofta på en borrigg med roterande delar så jag vill inte ha något som hänger och slänger).
Jag fastnade en gång med mitt då långa och tjocka hår i elvispen (var 10-12 år och närsynt så jag böjde mig fram...). Med tanke på storleken på dina borrar så säger jag... Mycket klokt! :D
 
Är just det som är poängen med att det är kallt. Att det är SNÖ - inte tö, slask, is osv. :idea:
Och inte så hopplöst mörkt.

Men någon gång smälter den ju och då uppstår ovannämnda äckelpäckel.
Slippa skrapa rutor, massa kläder, vatten som fryser, alltid tjocka vantar, tjocka täcken, broddar, frusen ridbana 😍😍😍
Jag är en glad skit över evig höst 😁
Jobbar när det är mörkt och hemma när det är ljust 90% av tiden ändå.
 
Jag flätar håret när jag jobbar, av praktiska- och säkerhetsskäl (jag är ofta på en borrigg med roterande delar så jag vill inte ha något som hänger och slänger). Jag har väldigt tjockt hår av bra kvalité så det sticker inte ut småhår. Det drar inte i det tycker jag men jag har det mer eller mindre alltid uppsatt på något sätt. Det här är standard:

51588783_426071451527652_7600838210587881932_n.jpg

Kan tillägga att knuten får plats under en skyddshjälm utan problem :up:
 
Ungsrostad i bitar, grillad i skivor, som pommes eller mosad i gratäng. Aldrig kokt bara.
Jag har inte kokat. Rostat i ugn och stekt. Men det smakar ju bara sött och vidrigt....
Ingen riktig smak, bara fadd och söt. Är inte speciellt kräsen men de gånger jag testat har jag slängt det.
 
Jag har inte kokat. Rostat i ugn och stekt. Men det smakar ju bara sött och vidrigt....
Ingen riktig smak, bara fadd och söt. Är inte speciellt kräsen men de gånger jag testat har jag slängt det.
Jag förstår helt vad du menar och gillar inte heller smaken av bara sötpotatis. Däremot är det gott när det liksom är blandat eller kryddat med annat. Typ en sötpotatissoppa med massa ingefära, chili och lime till exempel. Eller ett recept på en ”tacoplåt” vi gör ibland där man tärnar sötpotatis och blandar med en marinad/sås med tacokryddor, olja, lime osv och sen rostar i ugnen tillsammans med lite annat gott.

https://www.coop.se/recept/tacoplat-med-sotpotatis-bonor-och-cashewnotter

Överlag så tycker jag att sötpotatis kräver någon syra för att bli god.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: Rosett
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 855
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 272
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 677
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp