Bukefalos 28 år!

Saker och företeelser man inte förstår sig på

Jag vet. Men där går alltid folk i bredd superlångsamt!!! :rage:

@Lingon Vill du starta ett politiskt parti med mig? Jag har inte tänkt ut ett bra namn, men huvudfrågan ska vara att införa mycket stränga straff mot folk som går i bredd superlångsamt på platser där andra individer - typ jag och andra normala människor - överhuvudtaget kan tänkas vilja ta sig fram snabbare.

Brottet kan heta "hindrande av väg medelst otillåten snigelgång" och, vid försvårande omständigheter (som det ofta kommer att handla om) "framkallande av ilska/hindrande av väg medelst grov otillåten snigelgång". Jag filar vidare lite på rekvisiten!
 
Prydnadssaker. Att betala pengar för någonting som inte fyller någon funktion mer än att samla damm är svårt att förstå, tycker jag.

Hålller helt med! Har gärna estetiskt tilltalande saker om jag ändå måste ha dom pga funktionen men att enbart ha saker för att dom är fina känns väldigt onödigt i de flesta fall. Jag har lite fotografier, tavlor och blommor som i det stora hela är funktionslösa mer än att jag själv fotograferat eller odlat det mesta som hobby men annars så har nog allt i mitt hem en funktion tror jag 🤔
 
@Lingon Vill du starta ett politiskt parti med mig? Jag har inte tänkt ut ett bra namn, men huvudfrågan ska vara att införa mycket stränga straff mot folk som går i bredd superlångsamt på platser där andra individer - typ jag och andra normala människor - överhuvudtaget kan tänkas vilja ta sig fram snabbare.

Brottet kan heta "hindrande av väg medelst otillåten snigelgång" och, vid försvårande omständigheter (som det ofta kommer att handla om) "framkallande av ilska/hindrande av väg medelst grov otillåten snigelgång". Jag filar vidare lite på rekvisiten!
Inkluderar vi de som stannar i dörröppningar med sina barnvagnar eller kundvagnar så går jag med på en gång!
 
@Lingon Vill du starta ett politiskt parti med mig? Jag har inte tänkt ut ett bra namn, men huvudfrågan ska vara att införa mycket stränga straff mot folk som går i bredd superlångsamt på platser där andra individer - typ jag och andra normala människor - överhuvudtaget kan tänkas vilja ta sig fram snabbare.

Brottet kan heta "hindrande av väg medelst otillåten snigelgång" och, vid försvårande omständigheter (som det ofta kommer att handla om) "framkallande av ilska/hindrande av väg medelst grov otillåten snigelgång". Jag filar vidare lite på rekvisiten!

Absolut!! Jag är med!! :banana: :banana: :banana:
 
@Lingon Vill du starta ett politiskt parti med mig? Jag har inte tänkt ut ett bra namn, men huvudfrågan ska vara att införa mycket stränga straff mot folk som går i bredd superlångsamt på platser där andra individer - typ jag och andra normala människor - överhuvudtaget kan tänkas vilja ta sig fram snabbare.

Brottet kan heta "hindrande av väg medelst otillåten snigelgång" och, vid försvårande omständigheter (som det ofta kommer att handla om) "framkallande av ilska/hindrande av väg medelst grov otillåten snigelgång". Jag filar vidare lite på rekvisiten!

:love: :love: "hindrande av väg medelst otillåten snigelgång" :love::love:
 
Fast det är väl just det som är grejen - om man själv inte gillar det alls eller finner det lockande så är det ju rätt svårt att förstå varför andra är lockade? Om man tycker vin verkligen är BLÄ eller Gekås är helvetet på jorden så känns det ju rätt orimligt att andra kan gilla/uppskatta det.

Man kan ha förståelse för att folk fungerar olika - utan att ha förståelse för deras faktiska böjelser, så att säga. Bara för att det är vanliga företeelser så betyder det ju inte att det blir lättare att begripa. Barnaskaffande är normen men jag KAN verkligen inte HUR mycket jag än försöker förstå hur en person som skaffar barn resonerar. Det är verkligen helt, helt orimligt i min värld.
Verkligen? Jag tror att det är ett ovanligt sätt att förhålla sig till sin omgivning, alltså man tycker att allt man inte själv uppskattar är orimligt.
Jag har inga svårigheter att skilja på det där, att jag kanske inte gillar att åka till Gekås men jag kan förstå varför en annan person med förutsättningar x, y och z kan uppskatta det massor.
Eller varför en person fastnar i ett alkoholmissbruk. Det har jag inga problem att förstå trots att jag inte själv är alkoholist. Det finns det dessutom en massa forskning kring, t ex vilka riskfaktorer som finns, eller att en del har en ärftlig sårbarhet.
 
Förstår mig inte på varför barn gnäller och tjuter så mycket om man jämför med djurungar.
Vilken tik har att göra med en valp som aldrig är nöjd?
Människobarn är beroende av sin mamma mycket längre än andra däggdjursungar. Våra barn är ”små”mycket längre än andra ungar Vilket beror på att våra hjärnor är mer komplexa. Andra ungar blir självständiga mycket tidigare. Tänk bara på hur snabbt ett föl reser sig upp efter att det fötts. Jag tror det kan vara en del av förklaringen?
 
Människobarn är beroende av sin mamma mycket längre än andra däggdjursungar. Våra barn är ”små”mycket längre än andra ungar Vilket beror på att våra hjärnor är mer komplexa. Andra ungar blir självständiga mycket tidigare. Tänk bara på hur snabbt ett föl reser sig upp efter att det fötts. Jag tror det kan vara en del av förklaringen?

Jag har för mig att jag läste en väldigt intressant grej om att vi egentligen "borde" bära barn längre än 9 månader men att vi evolutionärt utvecklats så att kvinnokroppen inte klarar längre än så. Och att barn därför föds sämre utvecklade än andra arter och därmed mindre självständiga. Lite OT kanske 😅
 
Redan nämnt, men Coca Cola. Och annan läsk. Det ju typ sött och kemiskt, vad är gott med det? :confused:
Och läsk med sötningsmedel smakar ju giftigt :wtf:

Folk som går långsamt, frivilligt. Jag förstår ju att man går långsamt om man inte fysiskt kan gå snabbt, men annars? Och så måste de gå i bredd också :rage:.

Och att dricka kaffe. Jag tycker att det kan lukta gott, men det kan tvål också göra. Jag förstår inte vem som kom på att smaka på det?
 
@Lingon Vill du starta ett politiskt parti med mig? Jag har inte tänkt ut ett bra namn, men huvudfrågan ska vara att införa mycket stränga straff mot folk som går i bredd superlångsamt på platser där andra individer - typ jag och andra normala människor - överhuvudtaget kan tänkas vilja ta sig fram snabbare.

Brottet kan heta "hindrande av väg medelst otillåten snigelgång" och, vid försvårande omständigheter (som det ofta kommer att handla om) "framkallande av ilska/hindrande av väg medelst grov otillåten snigelgång". Jag filar vidare lite på rekvisiten!
Jag hoppar på det tåget jag med om det finns plats
 
@Lingon Vill du starta ett politiskt parti med mig? Jag har inte tänkt ut ett bra namn, men huvudfrågan ska vara att införa mycket stränga straff mot folk som går i bredd superlångsamt på platser där andra individer - typ jag och andra normala människor - överhuvudtaget kan tänkas vilja ta sig fram snabbare.

Brottet kan heta "hindrande av väg medelst otillåten snigelgång" och, vid försvårande omständigheter (som det ofta kommer att handla om) "framkallande av ilska/hindrande av väg medelst grov otillåten snigelgång". Jag filar vidare lite på rekvisiten!
Jag är med :D
Kan vi också införa ett förbud mot framförande av rullkorgar av små barn som inte kan styra korgarna :cautious:
 
Folk som äter mat i tunnelbanan/på fulla bussar (som inte är långfärdsbussar). Jag som är lite av en bakteriofob ser hur strömmar av läskiga grejer virvlar ur ventilationen och klistras fast i glassen som någon knäppis sitter och slickar i sig. Sen droppar det lite från glassen ner på fingret och knäppisen slickar i sig droppen med glass, som befinner sig på knäppisens bakterie och virusstinna fingrar :eek: :D

Dieter. Alltså såna där trend-dieter, inte att man gått till en dietist och fått hjälp. De funkar ju aldrig någonsin? Ändå går folk på det och skapar massa ångest kring mat och ser vissa sorters mat som bra eller dålig.
 
Folk som äter mat i tunnelbanan/på fulla bussar (som inte är långfärdsbussar). Jag som är lite av en bakteriofob ser hur strömmar av läskiga grejer virvlar ur ventilationen och klistras fast i glassen som någon knäppis sitter och slickar i sig. Sen droppar det lite från glassen ner på fingret och knäppisen slickar i sig droppen med glass, som befinner sig på knäppisens bakterie och virusstinna fingrar :eek: :D


Lite skit rensar magen :D
 
Inte läst hela så det här har nog redan tagits. Upp

Svampplockare som ställer sina bilar hur som helst och lämnar dem. Mer än en gång jag har fastnat pga av idiotiska parkeringar.

Svamp/bärplockare som lämnar skräp i skogen

Hundmänniskor som tar med sig bajspåse plockar upp bajset sen lämnar hela påsen :confused: wtf
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 972
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 701
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp