Bukefalos 28 år!

Saker och företeelser man inte förstår sig på

Hos mig är det typ 99% svamp/bärplockare. Senast för ett litet tag sedan. Ett par passerade en jättestor mötesplats (där en timmerlastbil får plats. Parkerar mitt på vägen tar ut stolar och sätter sig och dricker kaffe. :banghead: De fick rätt bra fart när vi kom körande med hästtransporten.
 
@Lillgrådis jag går med om en försvårande omständighet är de som stannar i mitten precis där rulltrappan tar slut och fipplar med sin telefon, gärna med headset och inte hör ett artigt, ursäkta, och när man tränger sig förbi ser sur ut. Denna person bör straffas med att mobilen beslagtas och hen får, likt Sisyfos åka upp och ner i en knökfull rulltrappa i all evighet amen. Samt de (mest kvinnor) som går i bredd och tar upp hela trottoaren med sina enorma barnvagnar så man tvingas ut på gatan. Särskilt nu i covidtider där det ska hållas någorlunda distans.

Har fö inte heller varit på Gekås/Ullared mest av geografiska skäl men om man inte kan få tag på elektronik billigt är det inte särskilt intressant. Däremot hårddiskar! Särskilt om de är ssd och inte kostar en förmögenhet, yesyesyes.

Dricker inte heller kaffe eller vin, däremot är båda gott i matlagning/bakning.

Jag förstår inte varför jag är på dåligt humör och negativ just nu och inget är roligt.
 
Inte läst hela så det här har nog redan tagits. Upp

Svampplockare som ställer sina bilar hur som helst och lämnar dem. Mer än en gång jag har fastnat pga av idiotiska parkeringar.

Svamp/bärplockare som lämnar skräp i skogen

Hundmänniskor som tar med sig bajspåse plockar upp bajset sen lämnar hela påsen :confused: wtf
Häromdagen kom det en varning på Facebook, det stod en bil halvvägs ut i vägen, triangel framställt.
På E18... (!)

'Plockar bär vid vägen'

FOLK!?
 
En sak som jag upptäckt i min roll som yrkesförare, jag förstår verkligen inte alla som till varje pris MÅSTE om en lastbil, precis som det är livsfarligt att ligga kvar bakom.
Nu snackar jag inte om de som kör om på ett bra sätt, utan dom som kör de där dåliga/farliga omkörningarna. Dom kommer jag nog aldrig förstå mig på varför.
 
Inne på samma sak som @Diabetikern folk som ställer sina bilar var som helst för att det är enklast för dem. Vi har en härligt lång säsong med badande som tappar bilen precis var som helst bara det är nära för dem att gå till badet. Nu krockar det dessutom med bär/svampplockarna som släpper sina bilar precis överallt. Några som även har tillkommit på senare år är dessutom cyklister som ska ut i skogen, de står gärna mitt på vägen och meckar med sina cyklar.

Sen blir jag väl lite extra trött när folk gång på gång åker ner och vänder på vår gård. Eller ställer sig framför bommar/infarter förlagda med stenar. Om det är en väg så kanske man bör inse att folk kan tänkas vilja komma fram där. Eller där det inte ens är förlagt, men grusväg, där kan man visst parkera mitt på vägen.
 
Inne på samma sak som @Diabetikern folk som ställer sina bilar var som helst för att det är enklast för dem. Vi har en härligt lång säsong med badande som tappar bilen precis var som helst bara det är nära för dem att gå till badet. Nu krockar det dessutom med bär/svampplockarna som släpper sina bilar precis överallt. Några som även har tillkommit på senare år är dessutom cyklister som ska ut i skogen, de står gärna mitt på vägen och meckar med sina cyklar.

Sen blir jag väl lite extra trött när folk gång på gång åker ner och vänder på vår gård. Eller ställer sig framför bommar/infarter förlagda med stenar. Om det är en väg så kanske man bör inse att folk kan tänkas vilja komma fram där. Eller där det inte ens är förlagt, men grusväg, där kan man visst parkera mitt på vägen.
Det är samma princip som folk som inte kan hålla corona-avstånd. "Jag-ska-bara"-mentaliteten...... :meh: Det är bara det att när det blir en massa "jag" samtidigt som "bara ska" så funkar det inte riktigt......
 
En sak som jag upptäckt i min roll som yrkesförare, jag förstår verkligen inte alla som till varje pris MÅSTE om en lastbil, precis som det är livsfarligt att ligga kvar bakom.
Nu snackar jag inte om de som kör om på ett bra sätt, utan dom som kör de där dåliga/farliga omkörningarna. Dom kommer jag nog aldrig förstå mig på varför.
Samma med hästtransporter. Kör upp i röva och drar förbi på diverse olämpliga ställen. Och det bästa är när dom inte ens fortsätter köra fort utan bara lägger sig framför utan att öka farten. Varför skulle dom då köra om?
 
Samma med hästtransporter. Kör upp i röva och drar förbi på diverse olämpliga ställen. Och det bästa är när dom inte ens fortsätter köra fort utan bara lägger sig framför utan att öka farten. Varför skulle dom då köra om?
Oh, sådana har jag råkat ut för också eller varför inte dom som kör om för att sedan köra saktare än va man själv gjorde, de förstår ja mig heller inte på. Varför körde du ens om då om du inte kör fortare än va ja gjorde?
 
Det är samma princip som folk som inte kan hålla corona-avstånd. "Jag-ska-bara"-mentaliteten...... :meh: Det är bara det att när det blir en massa "jag" samtidigt som "bara ska" så funkar det inte riktigt......

Exakt, som killen som klagade i Expressen (tror jag det var) om att det var så många människor på Gekås och han tyckte folk var oansvariga som åkte dit. Att han själv var oansvarig och räknat med att alla andra skulle hålla sig till riktlinjerna så han kunde åka och handla själv i tomma butiker gick inte upp för honom.
 
Män (ja det är i stort sett bara män) som lägger upp bilder/profilbilder på sig själva där mesta delen av kortet är deras hand som visar långfingret/fuck you/piss off, och de gör någon hård/allvarlig min med ansiktet.

Varför? Tror de att de ser hårda och tuffa ut? Hatar de livet? Hatar de sin omgivning så de vill be alla dra åt helvete?

Så många frågor....
 
Män (ja det är i stort sett bara män) som lägger upp bilder/profilbilder på sig själva där mesta delen av kortet är deras hand som visar långfingret/fuck you/piss off, och de gör någon hård/allvarlig min med ansiktet.

Varför? Tror de att de ser hårda och tuffa ut? Hatar de livet? Hatar de sin omgivning så de vill be alla dra åt helvete?

Så många frågor....
Äsch, de har gått i Livets Hårda Skola fattar du väl, man blir sån då!
 
Folk som äter mat i tunnelbanan/på fulla bussar (som inte är långfärdsbussar). Jag som är lite av en bakteriofob ser hur strömmar av läskiga grejer virvlar ur ventilationen och klistras fast i glassen som någon knäppis sitter och slickar i sig. Sen droppar det lite från glassen ner på fingret och knäppisen slickar i sig droppen med glass, som befinner sig på knäppisens bakterie och virusstinna fingrar :eek: :D
Jag anser mig nog lida av åtminstone mild bakterieskräck, men jag äter på tunnelbanan ibland :angel: Mest för att jag tar tunnelbanan direkt från jobbet till träningen och oftast har ganska bråttom, så det är då jag passar på att äta mitt före tränings-mellis liksom. Det är nästan alltid en bar av något slag dock, och jag slickar definitivt inte på fingrarna :yuck:
Hundmänniskor som tar med sig bajspåse plockar upp bajset sen lämnar hela påsen :confused: wtf
JA! Det här! Lämna hellre en hög som du petar undan med en pinne och gömmer under ett gäng löv i så fall, än att slänga ut fullt nedbrytbart avfall inlindat i icke nedbrytbart material :banghead:
 
@Lingon Vill du starta ett politiskt parti med mig? Jag har inte tänkt ut ett bra namn, men huvudfrågan ska vara att införa mycket stränga straff mot folk som går i bredd superlångsamt på platser där andra individer - typ jag och andra normala människor - överhuvudtaget kan tänkas vilja ta sig fram snabbare.

Brottet kan heta "hindrande av väg medelst otillåten snigelgång" och, vid försvårande omständigheter (som det ofta kommer att handla om) "framkallande av ilska/hindrande av väg medelst grov otillåten snigelgång". Jag filar vidare lite på rekvisiten!

Partimotto: "Fli er!" :up: Fö ett underbart uttryck :D
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
869
Senast: Rosett
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 159
Senast: Mirtai
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 621
Senast: Acto
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 753
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Konstiga drömmar
  • Skrota bilen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp