Saker som följde med er sambo

Killaloe

Trådstartare
Inspirerad av tråden om tekniktolerans, så verkar det ju vara mer än teknik som ens respektive (eller en själv) tagit med sig till det gemensamma hemmet och som kanske inte alltid möts med jubel.

Så, vad hade era respektive med sig som ni kanske inte direkt jublade över? Eller hade ni med er något?

Min sambo kom till exempel med ett elektroniskt trumset modell större som fick lämna plats för hundsäng i lägenheten (jag gissar på att sambons relation till hunssängen är något ansträngd :angel: ). Nu när vi bor i hus har trumsettet (plus lite annat) ett eget rum och jag kan se det positiva med att det dels är ett elektroniskt trumset och dels är det väldigt bra att använda som torkställning :D men snyggt och vad jag själv hade önskat mig i ett hem, det är det inte.
 
Min sambo kom med ca 5 kubik vatten, han importerar akvariefisk så det är akvarier lite här och där :laugh: Han fick ärva min älskade sadelkammare och har Akvarierum ute i laggården nu, men vi har 8 akvarier inomhus oxå.. En del av dem är dock mina bör väl erkännas.. det smittar :angel::D
 
Som tur är kom en hel del nice möbler/inredning. Men även en del horribla saker. En asful och stor trägubbe-skulptur har nu lyckligtvis fått plats i sambons eget rum.
Sen är det några konstverk som har stort sentimentalvärde som jag inte visat något missnöje kring. Men gärna kunde klara mig utan även om jag inte blir jättestörd.

Han får stå ut med en hel del av min skit med.
Om man säger: ”Klart den ska stå framme” om den här, min första hästskapelse, så får jag nog också släppa fram en del. :laugh:
3AA8A8BF-D8F5-451F-9D88-3506FBB42F49.jpeg
 
Här har det utvecklats och förändrats med tiden, akvarier, motorcyklar, drönare. Jag är lite besviken på att han inte plockat upp hästintresset, allt annat verkar ha gått ett varv eller två genom huset.

Fast å andra sidan så är han kanske inte så glad över alla böcker och bokhyllor som kom med mig. Förutom islänningarna då...
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 803
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 647
Senast: Brandgul
·
Övr. Katt Jag har funderat ett tag på att skaffa katt (eller katter) men jag är himla osäker på om jag har rätt förutsättningar för det. Är...
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: Beet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp