Saker som följde med er sambo

Exmaken ville ha höns... jag gillar inte fåglar, men sa till slut ja till max 5 stycken. Ett par år senare gick det 30-nånting höns och strosade runt överallt på gården.... :crazy:


För övrigt hade vi ett tag en deal på att han skulle få ha lika många båtar (inkl kanot/kajak) som jag hade hästar. Han gav upp när jag skaffade häst nummer fyra.. :angel:
 
Det var jag som flyttade in hos sambon och ovare sig jag eller han hade så mycket dock fick hans Ducati 1098 som stod i matsalen flytta ut till varmgaraget.

Huset han hyrde då var på 280kvm med totalt 9 rum + kök, tvättstuga varav 4st användes resterande stod som förvaringsrum.

Japp ja erkänner att jag stuvade om på precis allt i huset och öppnade upp så att vi nyttjade hela huset och inte bara klev omkring runt skräp. För även om vi inte hade mycket var för sig så hade det blivit en del utfyllnadsmöbler från hans släkt för att huset inte skulle se så tomt ut. Det tillsammans med ett halvt rum fullt med bara båtgrejer.

Ja just det ja.. sambon kom med en båt.. som jag varit ute i 2ggr. resten av tiden har den varit på land för lagning/renovering
 
Jag hade 8 kartonger, sambon 38. Han gillar att spara på ALLT.
men det som stod framme var tex porslinskatter, piedestal och annat tillhörande en äldre dam.
Hans DJutrustning var också viktig, även om den inte användes på 3 år innan den hamnade i källaren.
Nu har han ett eget rum i huset. Bla 25 hockeyklubbor syns. Några gamla kuddar. Hans gamla skolsaker.
i köket har vi matchande porslin plus hans udda saker inkl 2 omaka gafflar.
 
Hemska möbler som hör hemma i en ungkarlslya från 90-talet. KÄMPAR med att bli av med dem. Särskilt den italienska soffgruppen i svart läder. GRÄSLIG. Även ett skrivbord och matchande hyllor som jag försöker förpassa till källaren där det ska vara kontor.

jag fick bearbeta det successivt. först flyttade soffan in i sovrummet och efter ett år byttes den ut mot byråer som han behövde. Min syster fraktade bort soffan, storyn är fortfarande att den hamnade hos Myrorna men sanningen är att de inte ville ha den så den slängdes.
 
3 flyttkartonger med radiobilar, RÖD skinnsoffa + fåtölj :yuck: och en såndär galileo termometer. Som någon av hundarna praktiskt nog råkade välta ner några år senare :angel:
Numera är det mest verktyg överallt. En högtryckstvätt i vardagsrummet. Ett tag stod den i sovrummet, så jag får väl vara glad att den flyttat på sig...

Och han fick 3 hundar och en katt + diverse döda djurdelar i frysen och en mängd böcker (han äger inte en enda bok :eek: )
 
Jag har bott med gitarrer och förstärkare och distboxar och sladdar vilket jag inte haft det minsta emot eftersom det också och stereoapparater som varit bättre än mina egna och vi har haft fantastiska skivsamlingar tillsammans!
Själv är jag en hamster som förutom en stor skivsamling har ett ännu större bibliotek vilket inte alltid har varit populärt.
Ytterst sympatiska drag!
 
Han har barn och jag häst 😁

Nu bor vi ännu inte ihop. Men i hans vardagsrum bor 2 cyklar, ett pingisbord, ett trumset och ett antal gitarrer. Jag gillar fokuset på leksaker 😁
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 803
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 572
Senast: Imna
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 647
Senast: Brandgul
·
Övr. Katt Jag har funderat ett tag på att skaffa katt (eller katter) men jag är himla osäker på om jag har rätt förutsättningar för det. Är...
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: Beet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp