Saker som ni fattade sjukt sent

Jag gick i femman när jag insåg att köttet vi äter är djurens muskler ja. Trodde innan att köttet på något viss satt mellan musklerna och huden...

Och det dröjde fram till för ungefär 1,5 år sen tills jag insåg att annanaser växer på frikkin BUSKAR på MARKEN och inte i träd á la kokosnötter i palmer!! :eek::eek:
Kött har jag "alltid" haft koll på men de där ananasarna fick jag koll på ungefär samtidigt som dig. Jag fattade inte ens att de inte växte i palmer fast jag varit på ett ananasplantage flera år tidigare utan blev förvånad när jag såg ananasplantor på film. Någonstans hade min hjärna fått det till att ananas på plantage inte räknas.
 
Jag lärde mig förra året att det heter internt skäm och inte intimt skämt.

För mig var det helt logiskt - ett skämt som bara några få personer förstod, som ett privat skämt. Alltså ett intimt skämt. Det var lite stelt när personen (som jag hade känt i ca 3 timmar då) bara "godisklubba, jag tror att du menar internt skämt, inte intimt skämt" :D
 
Jag (bor i Västerbotten) satt på en telefonsupport för 10+ år sen. Vi satt på Sverige, Norge och Danmark. När de ringde från Danmark pratade vi engelska.
Så, jag fick ett samtal, hörde att det var danska och gick över till engelska. Varav personen säger "Jag är svensk. Jag bor i Skåne". :laugh:
Jag fick ett märkligt samtal en gång, jag befann mig i Järvsö, talar tydlig Skånska och så frågade en kille som ringde in. "Sitter ni i Stockholm", Jag "nej vi sitter i Järvsö" killen, "Men du prata ju Skånska." Jag ???:confused::confused:
 
Låter som en bekant som valde att göra lumpen i Boden i stället för Norrtälje för att det lät som att Norrtälje låg så långt norrut 😑
Jag trodde länge att Norrtälje var en stadsdel som låg i norra delen av Södertälje, typ som Östertälje. Lite oklart var jag trodde den låg eftersom jag när jag var i Södertälje aldrig hamnade i stadsdelen Norrtälje. Jag är alltså uppvuxen utanför Södertälje. Tycker fortfarande att Norrtälje ligger på helt fel plats 😅.
 
Jag trodde länge att Norrtälje var en stadsdel som låg i norra delen av Södertälje, typ som Östertälje. Lite oklart var jag trodde den låg eftersom jag när jag var i Södertälje aldrig hamnade i stadsdelen Norrtälje. Jag är alltså uppvuxen utanför Södertälje. Tycker fortfarande att Norrtälje ligger på helt fel plats 😅.
Hade aldrig hört talas om Östertälje förrän jag läste ditt inlägg.
 
För några månader sedan tittade jag och sambon på Alla mot alla, och ett moment var att säga färdigt ordspråken. Jag hojtade glatt svaret på alla före sambon pga vinnarskalle men när ordspråket "bränt barn.." kom och jag skrek "LUKTAR ILLA!" så liksom dog stämningen.

Tydligen har mina föräldrar lurat mig hela mitt liv, för när jag ifrågasatte dem efter det så var de fullt medvetna om att ordspråket lyder "bränt barn skyr elden", de tyckte bara att det var roligare att lära mig att brända barn luktar illa.
Jag skulle ha gjort som du gjorde :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp