Saker som ni fattade sjukt sent

Kom på ännu en. Det var inte förrän den första stora torkan vi hade för typ.. Tre fyra år sedan jag fick reda på att man skördar flera gånger per säsong! Hade fått för mig att man typ tog hö (eller vad man nu odlar) en gång, that's it.
 
Kom på ännu en. Det var inte förrän den första stora torkan vi hade för typ.. Tre fyra år sedan jag fick reda på att man skördar flera gånger per säsong! Hade fått för mig att man typ tog hö (eller vad man nu odlar) en gång, that's it.

Det trodde jag med fram tills att vi bytte höbonde när jag var runt 17 år. Då var det ett tag jag kunde (och mamma som inte är ett spår intresserad av hästar) allt om olika skördar, kvalite, lagring, balstorlek, traktorer och maskiner. :D Han var nog lite socialt understimulerad och varje gång vi kom tog det ca 3 timmar att fylla ett hästsläp med småbal:laugh: Han slutar aldrig prata!
 
Kom på ännu en. Det var inte förrän den första stora torkan vi hade för typ.. Tre fyra år sedan jag fick reda på att man skördar flera gånger per säsong! Hade fått för mig att man typ tog hö (eller vad man nu odlar) en gång, that's it.
Det beror på var i landet om man kan ta en eller flera skördar per år.
 
Ja alltså jag har ingen aning, men det lät som om du visste :). ”Fjällen” är ett ganska luddigt begrepp tycker jag.

En snabb googling ger mig att man i både Norrbotten och Västerbotten kör tre skördar så det måste vara väldigt liten del av landet där man inte ens kör två.
 
Ja alltså jag har ingen aning, men det lät som om du visste :). ”Fjällen” är ett ganska luddigt begrepp tycker jag.
Skandinaviska fjällkedjan och då vanligtvis i Jämtland, Väster- och Norrbotten? Kusterna är det nog större chans att kunna ta mer än en skörd men ju längre norrut så minskar förutsättningarna pga kort odlingssäsong.
 
Har jag aldrig vetat att man kan. Hur ser man det och är det lika oavsett bilmärke?
Nej, många märken har det inte.

1606577186822.png


Pilen bredvid pumpen indikerar på vilken sida av bilen tanklocket sitter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp