Saker som ni fattade sjukt sent

Men alltså. Jag berättade helt tvärsäkert om ApotekArnes för sambon och gänget på vårat utefika förut, men sambon gick inte med på det. Jag fick då till slut googla och det heter (vad jag googlade fram iaf) Apotekarnes pga det var apotek som sålde det förr. Ingen Arne med i det. Känner mig lite besviken.
Du ser, jag blev alltså ytterligare en bit över 40 när jag fick förklarat för mig att det inte var ApotekArnes. :rofl:
 
Att klockikonen på smartphones fungerar som klocka. :o Alltså rör sig och visar den faktiska tiden.
Screenshot_20201226-105052.png
 
Jo, Apotekarnes. Men inte apotekArnes. Inget med namnet Arne att göra som jag förstått det som :D
Ett jättedum fråga hur uttalas det? Om det uttalas Apotekarns är det inte ett e för mycket? Eller Apotekarens, ett e för lite? Rätt stavning är väl Apotekarnes? Borde det inte uttalas ApotekArnes i så fall? Helt förvirrad efter diskussion här om julmusten :laugh:
 
Ett jättedum fråga hur uttalas det? Om det uttalas Apotekarns är det inte ett e för mycket? Eller Apotekarens, ett e för lite? Rätt stavning är väl Apotekarnes? Borde det inte uttalas ApotekArnes i så fall? Helt förvirrad efter diskussion här om julmusten :laugh:
Det uttalas som Apotekarnas fast med en annan variant på den sista vokalen bara. Inte helt ovanligt förr och i vissa delar av landet att ha e istället för a i ändelser.
 
Var tvingen att kolla. Ja, det stämmer faktiskt.
Inte för det finns minsta praktisk nytta med det... Den digitala klockan kommer ju upp först och är tydligare. Så någon hade väl kul när de programmerade, antar jag.
Bra för folk som har dyskalkyli kan jag tänka mig?
 
Då borde man får ställa om den stora klockan till analog visning (går inte det?) istället för att titta på fjutteikonen.
Hade för mig att det gick men nu hittar jag inte den inställningen på min telefon, så kanske minns fel. Annars ja, lite fjuttig ikon, men inte sådär så att den är omöjlig att läsa tycker jag.
 
Hade för mig att det gick men nu hittar jag inte den inställningen på min telefon, så kanske minns fel. Annars ja, lite fjuttig ikon, men inte sådär så att den är omöjlig att läsa tycker jag.
Tog för givet att det borde gå, men nu hittar inte jag heller. Det kan dock lika gärna vara jag som inte är handy nog med fånen.
 
Bra för folk som har dyskalkyli kan jag tänka mig?

Då borde man får ställa om den stora klockan till analog visning (går inte det?) istället för att titta på fjutteikonen.

Hade för mig att det gick men nu hittar jag inte den inställningen på min telefon, så kanske minns fel. Annars ja, lite fjuttig ikon, men inte sådär så att den är omöjlig att läsa tycker jag.

Tog för givet att det borde gå, men nu hittar inte jag heller. Det kan dock lika gärna vara jag som inte är handy nog med fånen.
På min Samsung kan man ställa in klockan som visas på låsskärmen som antingen analog eller digital (finns ett antal varianter av varje) i inställningar under klockstil. Men det är kanske inte är så ni menar?
 
På min Samsung kan man ställa in klockan som visas på låsskärmen som antingen analog eller digital (finns ett antal varianter av varje) i inställningar under klockstil. Men det är kanske inte är så ni menar?
Är så jag menar, men har inte samsung så kan mycket väl vara att det inte finns på min helt enkelt :)
 
Sjukt sent var det nog inte, men i alla fall :).

Har någon här lyssnat på/läst "Prostens barnbarn"? Karl, ett av barnbarnen i fråga fyller år och får ett par stövlar. "Om man har SOCKER i så blir dom lagom".
Jag tyckte länge att det lät lite konstigt att ha sockerbitar i stövlarna för att de skulle bli lagom stora.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp