Bukefalos 28 år!

Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Antar att den är riktad till mig.

Ras är inte bestämt men jag vill ha en vuxen lugn hund som är rumsren och kan va själv men som även älskar sällskap och långa promenader.
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Nej jag mailade och ångrade mig...folk tycker inte att jag gör rätt...
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Ja, nu kanske jag låter hård. Men ska du gå efter vad folk säger så får du vara utan hund då.
Jag tycker du ska skita i vad andra säger och göra som du vill. Du jobbar inte mycket och hunden behöver inte vara själv för mycket. Det finns inget som hindrar dig att skaffa hund.
Men som sagt, då får du gå efter din känsla och inga andras.
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Men Marie då.......du är väl ingen hampotta ? Skit i va folk tycker, det är ju DU som ska ha hunden och tänk vad mycket glädje ni ska ha av varandra..denna hunden behöver nån lika väl som du behöver nån...
Det fanns folk som hade åsikter när jag hade 4 stora hundar, men det är ju inte mitt problem....folk har problem med allt möjligt, mest med sig själva tror jag..:mad:
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Jag får ångest och blir jätte ledsen när folk påpekar att jag inte fixade det sist gång...och jag börjar tvivla själv...tyvärr...
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Då får du gaska upp dig igen då :D ...det finns säkert en vovve till dig därute som bara väntar på att få komma till dig...nu är ju också en underbar tid att ha hund :love:

Jag vet att du klarar att ha hund, du klarar ju att ha häst...men just nu verkar det som att du tror mer på andra än dig själv så vi får peppa dig att få tillbaka tilliten för dig själv ...
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Jag har ingen personlig erfarenhet av folket bakom Hittehund.nu, däremot är det ju tydligt att det är bra folk som verkligen är måna om att hitta rätt hund till rätt hem. Dessutom finns de alltid kvar efteråt och kan ge råd och stöd som uppföljning.
Det kan i mina ögon inte bli mycket säkrare än att köpa hund ifrån dem (elr Hundstallet).

Maila dem och var helt ärlig, säg att du gärna vill men är osäker på om du kan och varför du är tveksam. De kan personligen hjälpa dig genom bedöma dig som lämplig hundmänniska OCH plocka fram rätt typ av hund åt dig. Säger dom att Linus (eller ngn annan hund) skulle trivas hos dig-så go for it!
:bump:
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Jag önskar dig all lycka med din framtida hund...för det märker jag...du är en hundmänniska;) och då GÅR det inte att vara utan hund...jag var utan hund i 2 v när min förra tax dog...jag trodde aldrig mer jag ville ha hund eftersom min bästa vän var borta...men jag stod inte ut...och jag var LIVRÄDD att min stackars lilla valp skulle bli en ouppfostrad odåga pga min okunnighet...men alla som träffar henne älskar henne...

Var ödmjuk inför råd från duktiga människor men framförallt...lyssna på din kompis...

LYCKA TILL!:love:
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Tack alla...jag vill verkligen men jag mår verkligen dåligt av att folk inte gillar att jag funderar på hund igen...
Vi får se...ramlar det på mig en hund...så kanske, det hade varit lättare men dock inte troligt.
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Börjar med att be om ursäkt för burdust språk. ;)

Men sluta vela för f*n och skit i vad alla andra tycker. Skaffa dig en hund om du vill ha en, och säger alla vänner upp bekantskapen så låt dom, och skaffa dig då nya som är vettigare.

Ta dig i kragen och gör något NU, annars sitter vi här om fem år och skriver i den här tråden att du är nog mogen nu att skaffa en hund.:D

Go for it för f*n!!!:bump:
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Så du ska gå och må dåligt och längta efter något du väldigt gärna vill ha bara för att "andra människor" inte tycker att du borde...? Då har du ju nästan omyndigförklarat dig själv. Men känns det så pass osäkert så ska du nog inte ha hund just nu.

Hela min släkt tycker att jag knäpp som har djur (en hund och två katter för tillfället) men det ska väl de strunta i. Det är mitt liv och visst, det blir hårigt hemma - men det är jag som städar. Jodå, man blir lite låst ibland-men det är jag som betalar hundvakten. Nä det är inte ofta jag hänger med på spontanta partajförslag, men det är för att jag hellre sitter hemma i soffan och myser med djuren i knät och njuter av livet. (Hade nog inte hakat på iaf...)
Mina djur har räddat mig ur depressioner och fått mig att klara mig igenom perioder av total ensamhet. De får ut mig i friska luften varje dag och ger mig en mening med livet.

Men oroa dig inte, en dag kommer du nog att känna ett litet sting av "jävlar anamma" och bestämmer dig för att leva ditt liv som du vill - och då blir det nog vovve ska du se! :) Alla har olika kokpunkter då det smäller till.
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Vill du så gör det.
Jag och min familj ska i juni bli ägare till vår första hund. :)

Jag är skitnervös för att jag inte ska klara av det men jag har en häst som fortfarande är väluppfostrad, en katt som är fullt normal och är 10 år snart.
Har stor djurvana för övrigt.
Har mailat flera uppfödare och varit ärlig i min beskrivning av mig och ingen har nobbat att jag skulle få köpa en valp för att jag inte har hundvana.

Har också valt en ras efter det, kunde tänka mig både en vuxen hund och en valp.
Nu blir det en valp för jag känner att jag vill vara med från början. Har ju också en drös med hundkunniga kompisar att fråga om råd.

Så go for it, det är ju bara du som kan bestämma vad du vill, ingen annan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 050
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 457
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp