Bukefalos 28 år!

Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Jag vill verkligen!Men jag vet inte om jag klarar att alla tycker att jag är en idiot...
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Jag måste faktiskt gå mot strömmen här och säga att med den inställning du uppvisar i den här tråden, så gör du helt rätt i att inte skaffa hund!!
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Seriöst alltså.

En person som så tar åt sig av vad folk tycker och tänker som du skriver i denna tråd att du gör, hur ska du kunna sålla bland alla tips du kommer att få som hundägare och veta vad som passar dig och din eventuella hund? Eller kommer du att tro att alla andra vet och kan bättre och därför slaviskt testa alla dessa tips och råd?

Tråkigt men sant, så anser jag inte att du i dagsläget är mogen/kapabel nog att ha en hund.. Inte om du nu är som du skrivit i denna tråd i alla fall :confused:
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Gnist har en poäng där;)
Det verkar som att du har lite dåligt självförtroende och allmänt osäker på dig själv, vilket kan resultera i att du får problem med hunden.
Men hittar du rätt hund som inte är så dominant och lättlärd så tror jag det kan göra susen för ditt självförtroende:banana: Se bara till att lyssna på rätt råd och läs många böcker om olika metoder så kan du bilda dig en egen uppfattning om vilken väg du vill ta i uppfostran och träning;)

Jag tycker du ska skaffa dig en lämplig hund och önskar lycka till:bow:
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Ja det har hon säkert!Jag tänker ju lite likadant själv, annars hade hunden redan varit här.
Dock är inte min osäkerhet/dåliga sjäövförtroende ngt ett djur märker av. Jag är säker på att jag är en bra matte och tvivlar inte på att hunden skulle må super hos mig och vet att jag har såpass mkt erfarenhet av djur att hunden inte skulle fara illa och har har inte problem med att sätta gränser för djuret i fråga.
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

. Jag är säker på att jag är en bra matte och tvivlar inte på att hunden skulle må super hos mig

Om du vore så säker hade du skitit fullständigt i vad omgivningen säger och haft hund för länge sedan....
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Jag är sååå säker, vet att jag är en bra matte! Och det kommer folk att märka men tills jag haft hunden ett tag kommer folk tycka att jag haft min chans och att jag inte borde skaffat en hund igen och tyvärr mår jag väldigt dåligt av att folk tvivlar på mig.
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Jag är sååå säker, vet att jag är en bra matte! Och det kommer folk att märka men tills jag haft hunden ett tag kommer folk tycka att jag haft min chans och att jag inte borde skaffat en hund igen och tyvärr mår jag väldigt dåligt av att folk tvivlar på mig.

Nu får du ursäkta mig om jag har fel men jag fattar ingenting och undrar om du inte startat den här tråden jakt på sympatier. Du är säker på att du blir en bra matte, att en hund skulle må gott hos dig och att folk kommer att inse det så snart du haft hunden ett litet tag? Då målar man väl fan på väggen om man påstår sig inte våga skaffa hund för att man "är rädd för vad folk ska säga".
 
Sv: Saknar "min" hund.(Skriver bara av mig)

Jag startade tråden för att skriva av mig, hade inte väntat mig sympatier el stöttning över huvudtaget.

Men vi kan stänga den här tråden...

Förlåt en osäker hundälskare...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 440
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp