Sara Danius är död.

F

Fruentimber

Vilken otrolig förlust och sorg för Sverige.

Vila i frid, å du modiga, färggranna kvinna.

SARA-intervju.jpg
 
Är ju sämst på nyheter. Satt o lyssnade på ett panelsamtal om Samtyckeslagen på Malmös feministiska festival när de berättade detta. Blev så illa till mods men det kändes ändå som rätt ställe att få reda på detta 😢
 
Trots att hon varit väldigt öppen med sin sjukdom så var det delvis otroligt chockartat och även mycket sorgligt att öppna nyhetssidan och mötas av en sådan förlust. Vila i frid.
heart[1].png
 
Så ledsamt. Sverige har nu blivit fattigare, gråare, dummare, mindre lekfullt. Stringens, var ska vi hitta en sådan stringens nu?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 112
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Dagbok När man precis ändå börjat känna sig lite mer hel och människa får man ett väldigt tråkigt besked ♥️💔 så blir nog några månader till med...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
14 339
Senast: ii-ssa
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 787
Senast: gulakatten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp