Scandal (Ulvlek)

Jag har hittat leken!:)

Som jag skrev i anmälningstråden är det främst helgerna jag har tid på numera. Idag kommer aktiviteten att bli låg, men jag ska naturligtvis hinna med att rösta och övriga aktivitetskrav. Men jag tvivlar på att ni får se mig före kl 20 ikväll. Pendlarlivet innebär långa dagar.:meh: Kul att vara igång med leken!
 
Jag aviserar redan att idag har jag tid på dagen. Ikväll är jag bortbjuden eftersom vi bara är två som ska ut och äta så lär jag inte göra någon längre stolgång för att kunna leka från ställets facilitet. Så troligen röstar jag tidigt!

Förresten @Sasse så tror jag att jag är nästgårds till dig just nu i det trevliga myllan (fan så lerigt det är efter denna veckas ihållande regn)
 
Jodå, jag har hittat hit. ;) Skulle bara läsa ikapp mig först.

Så himla roligt med en lite "avskalad" lek, skall bli spännande att se hur det kommer att gå. Tycker att Q har kommenterat de saker jag funderat över, men än så länge är det ingen jag tycker är misstänkt. :p
 
Jag hinner ju inte leka nuförtiden :cry: Men håller lite koll på er ändå i smyg :sneaky:

Ville mest säga intressant tema!!! Är detta en serie som redan finns och jag har lyckats missa eller har den inte kommit ut än? Någon? @bollen__ ? :) Verkar ju helt :love: :love: :love:

Lycka till alla! :)
 
@bollen__ jag funderar på detta med käket?
den onda tvillingen får ju med start natt 2 käka, och då får inte lyan käka.,och så fortsätter det varannan natt.
Men om någon av tvillingarna dör så upphör ju den andras förmågor, så funderar över denna raden:
"Ulvarna får inte käka när onda tvillingen käkar" innebär det att ulvarna då får käka varje natt istället? Om en av tvillingarna dör alltså-för då kan ju den onda tvillingen inte käka vare sig det var den som dog eller den andra?
 
det står alla onda - inte alla ulvar...
I detta fallet betyder det att den onda tvillingen räknas med , dvs den måste dö för att goda ska vinna, och den räknas också med i ekvationen när onda blir fler än goda.
Som @Artline skrev : i många lekar så är det när alla ulvar är döda som goda vinner eller när ulvarna är fler än goda som onda vinner. Och finns det då onda utanför lyan så räknas de inte med i vinstvillkoren helt enkelt.
I denna leken är den onda tvillingen inte med i lyan, dvs är en ond utanför lyan.
Om det stått onda vinner när ulvarna är fler än goda, goda vinner när alla ulvar är döda så hade inte goda behövt ha bort den onda tvillingen för att vinna, och inte heller hade onda fått räkna in den onda tvillingen i sitt antal mot de goda.

Räkneexempel i en lek om 16 deltagare om det är ulvarna som räknas
4 ulvar
1 ond utanför lyan( dvs inte en ulv)
11 goda
Om alla 4 ulvarna dör, men den onda utanför lyan lever= vinst för goda
om det finns 2 ulvar kvar+ onda utanför lyan samt 2 goda kvar så har inte de onda vunnit än för att antalet ulvar är 2- mot antal goda 2

Däremot om det är som i denna leken har de onda vunnit med samma scenario då även den onda utanför lyan räknas med när det står onda som i denna leken
Och likaså att även om alla 4 ulvar är döda så har inte goda vunnit förrän även den onda utanför lyan dött.

Ja okey då jag glömde skilja på onda och ulvar.. var ett tag sedan jag var med och lekte.. Men det är väl bara för den goda tvillingen att ange sin onda tvilling då så blir man av med den.. eller det kanske finns en hake med det.. Jag har inte läst igenom leken än .. får nog ta och göra det nu :idea:
 
Ja okey då jag glömde skilja på onda och ulvar.. var ett tag sedan jag var med och lekte.. Men det är väl bara för den goda tvillingen att ange sin onda tvilling då så blir man av med den.. eller det kanske finns en hake med det.. Jag har inte läst igenom leken än .. får nog ta och göra det nu :idea:

Ja det finns en hake - den goda tvillingen förlorar sin förmåga att sia om den onda dör.

(båda förlorar sin förmåga om den andra dör för att vara noggrann)
 
@bollen__ jag funderar på detta med käket?
den onda tvillingen får ju med start natt 2 käka, och då får inte lyan käka.,och så fortsätter det varannan natt.
Men om någon av tvillingarna dör så upphör ju den andras förmågor, så funderar över denna raden:
"Ulvarna får inte käka när onda tvillingen käkar" innebär det att ulvarna då får käka varje natt istället? Om en av tvillingarna dör alltså-för då kan ju den onda tvillingen inte käka vare sig det var den som dog eller den andra?

Jag fattar det som att ulvarna har fritt fram att käka om tvillingen dör/tappar sin förmåga!
 
Idag blev en väldigt dålig spelardag för mig. Börjar jobba 16.00 och min jour börjar inte förens kl 23.00 så får försöka smita in och rösta på toan sen. För det är på tok för tidigt att ens försöka lägga en säkerhetsröst nu!
 
Idag blev en väldigt dålig spelardag för mig. Börjar jobba 16.00 och min jour börjar inte förens kl 23.00 så får försöka smita in och rösta på toan sen. För det är på tok för tidigt att ens försöka lägga en säkerhetsröst nu!

Det är väl rätt vanligt att rösta på toan i denna leken :laugh::laugh:
 
Ja det finns en hake - den goda tvillingen förlorar sin förmåga att sia om den onda dör.

(båda förlorar sin förmåga om den andra dör för att vara noggrann)
Och den goda tvillingens förmåga att kunna sia är ju bra för goda sidan, annars finns det ju endast ett paket med sia i leken. Goda lyan har dessutom ett svettigt jobb att försöka hitta bra mottagare till paketen iom att de inte heller får någon spioninfo- alltså kan paketen lika gärna komma till onda som goda egentligen.
Onda tvillingen kan ju också med lite tur käka nån av ulvarna- så frågan är om inte ulvarna helst vill att den goda tvillingen dör så de får käka varje natt ( om inte ängeln skyddar rätt, eller ett paket med beskydd delats ut) samt att de blir av med den goda tvillingens siarförmåga på köpet? Och de "vinner" ju även på det om den onda tvillingen dör sas. fortfarande så kan den goda inte sia då och ulvarna får även då käket varje natt.
 
En fundering bara. Jag har inte lekt med så här få specialroller innan men borde inte det gagna de onda? Den goda sidan är ju inte speciellt stark. :confused::crazy:
 
@bollen__ jag funderar på detta med käket?
den onda tvillingen får ju med start natt 2 käka, och då får inte lyan käka.,och så fortsätter det varannan natt.
Men om någon av tvillingarna dör så upphör ju den andras förmågor, så funderar över denna raden:
"Ulvarna får inte käka när onda tvillingen käkar" innebär det att ulvarna då får käka varje natt istället? Om en av tvillingarna dör alltså-för då kan ju den onda tvillingen inte käka vare sig det var den som dog eller den andra?

Jag måste iväg på middag och är mycket tveksam till om jag hinner in igen innan DL. Värdelöst mobilt internet där också, så @cirkus variant fungerar nog inte. Alltså rösta nu... :nailbiting:

Habina röstar på quarter4ever

Då hon verkar vara bekymrad över huruvida ulvarna får käka tillräckligt mycket eller inte. :cautious:
 
Jag hinner ju inte leka nuförtiden :cry: Men håller lite koll på er ändå i smyg :sneaky:

Ville mest säga intressant tema!!! Är detta en serie som redan finns och jag har lyckats missa eller har den inte kommit ut än? Någon? @bollen__ ? :) Verkar ju helt :love: :love: :love:

Lycka till alla! :)
Det är en helt fantastisk serie av samma skapare som gjort Grey's Anatomy. Älskar den och rekommenderar den mycket :)
 
Noterar direkt att det blir en lek helt utan spioninfo? ( och goda lyan endast har tre paket att dela ut )
Bland de goda finns endast en specialroll resten är bybor...
Å andra sidan finns det "bara" vanliga ulvar och de får inte käka när den onda tvillingen gör det.
Och sedan tvillingarna som vet om varandra men inte får använda sina förmågor på varandra samt även förlorar sina förmågor om den andra åker ut ( om jag nu fattade det hela rätt på beskrivningen i lekstarten)
Ja. Det verkar så...
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 402
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 790
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 654
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 204
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp