Scandal (Ulvlek)

Och den goda tvillingens förmåga att kunna sia är ju bra för goda sidan, annars finns det ju endast ett paket med sia i leken. Goda lyan har dessutom ett svettigt jobb att försöka hitta bra mottagare till paketen iom att de inte heller får någon spioninfo- alltså kan paketen lika gärna komma till onda som goda egentligen.
Onda tvillingen kan ju också med lite tur käka nån av ulvarna- så frågan är om inte ulvarna helst vill att den goda tvillingen dör så de får käka varje natt ( om inte ängeln skyddar rätt, eller ett paket med beskydd delats ut) samt att de blir av med den goda tvillingens siarförmåga på köpet? Och de "vinner" ju även på det om den onda tvillingen dör sas. fortfarande så kan den goda inte sia då och ulvarna får även då käket varje natt.
Ja. Ur ondas synvinkel är det nog bra med död tvilling.
För goda kan de vara en fördel med varannannattskäk då det kan bli en ulv käkad...
 
@bollen__ jag funderar på detta med käket?
den onda tvillingen får ju med start natt 2 käka, och då får inte lyan käka.,och så fortsätter det varannan natt.
Men om någon av tvillingarna dör så upphör ju den andras förmågor, så funderar över denna raden:
"Ulvarna får inte käka när onda tvillingen käkar" innebär det att ulvarna då får käka varje natt istället? Om en av tvillingarna dör alltså-för då kan ju den onda tvillingen inte käka vare sig det var den som dog eller den andra?
Precis. När någon av tvillingarna dör så får ulvarna "tillbaka" sitt käk, alltså de får käka varje natt.
 
Bara nyfiken, varför skulle den goda vilja slösa en sia på sin tvilling? Eftersom de fick ha kontakt så vet hen ju redan rollen?
Det var för att poängtera att de inte får använda varandras förmågor mot varandra jag skrev med det helt enkelt. För tydlighetens skull.
 
Jag måste iväg på middag och är mycket tveksam till om jag hinner in igen innan DL. Värdelöst mobilt internet där också, så @cirkus variant fungerar nog inte. Alltså rösta nu... :nailbiting:

Habina röstar på quarter4ever

Då hon verkar vara bekymrad över huruvida ulvarna får käka tillräckligt mycket eller inte. :cautious:
Jag är inte bekymrad över om de får äta tillräckligt mycket, försöker snarare att se hur det påverkar leken med tvillingrollen, samt att få klarhet i om ulvarna får käka varje natt efter en tvilling dött eller inte?
men men , vet ju att det är vanskligt att rösta tidigt, och eftersom jag funderar över det mesta som vanligt är det inte konstigt om det är något som hittas på mig för att rösta på.
 

Vi är 12
12/3 =4

~4onda
~8goda
Med tanke på att det är så få goda specialroller så känns det ganska troligt med max 4 onda(tvilling inräknad),tror jag.en jag är inte redo att hugga deg i sten innan leken är över :p
 
Q noterar att det är en lek utan spioninfo. Missar goda tvillingen i sin sammanställning av god specialroller. Menar att hon ju tog upp dem separat. Noterar vinstvillkoren. Förklarar hur hon menar med vinstvillkoren. Räknar också på rollfördelningen. Funderar på tvillingarna och om ulvarna får käka varje natt om onda tvillingen dör. Resonerar runt tvillingarna och vad som gagnar onda resp. goda sidan. Menar att hon inte alls tycker ulvarna får käka för lite utan bara vill resonera runt hur det påverkar

TLV funderar över om så här få specialroller inte gynnar onda sidan?

Fio undrar vad Q menar med att ta upp vinstvillkoren. Funderar på om goda tvillingen inte bara kan ange sin onda tvilling

Artline påpekar för Fio att det inte alltid är så att ofta vinner goda när ulvarna är döda, inte alla onda

Lilltess fattar det som att ulvarna har fritt fram att käka om tvillingen tappar sin förmåga/dör

Cirkus påpekar att haken med att ta död på den onda tvillingen är att den goda tvillingen tappar sin förmåga att sia

Habina röstar på Q för att hon verkar tycka att ulvarna inte får käka tillräckligt mycket

BSF noterar att Habina lagt en säkerhetsröst på Q och att det inte går att säga så mkt om det. Tycker det känns skumt att hålla med Q.

Ändring: tog bort Sasse eftersom hon inte är med
 
Senast ändrad:
Tycker Q känns sansad och neutral så här långt.

Habinas röst är en tidig säkerhetsröst, inte så mycket att säga något om.

Fio är förvirrad över vinstvillkoren, det skulle kunna vara en ond som inte riktigt behövt läsa in sig men jag tillskriver det mer att det var länge sedan Fio lekte.

TLV funderar runt de goda specialrollerna, eller snarare frånvaron av dem. Kan det vara en ond som vill framstå som bekymrad god?
 
Jag måste också rösta tidigt .... som jag redan aviserat.
Jag tycker att det var en märklig röstmotivering från Habina, mera som en förkl'ädd BoP och det är på något vis förståeligt. Det är svårt att hitta något korn såhär tidigt i leken. Jag tycker att q's tankar inte direkt pekar på att hon är oroad över att ulvarna ska få får lite käk. Jag noterar också att bsf tycker det är läskigt att hon tycker som q. Lite konstig kommentar faktiskt, men det säger inget om hennes roll, möjligen att hon på något udda vis vill säga att hon inte kommunicerar med q på annat håll (lya eller tvilling - men det hade hon kunnat säga ändå O_o) Sen funderar jag på Lilltess och att hon verkar veta hur det är med onda tvillingen och dens käkande- ingenting hon funderar över utan vet - kan det vara så att hon faktiskt är ond tvilling eller ulv och har frågat LL om detaljer? Det är väl ungefär det skummaste jag kan hitta och det är typ ynkepytt.

cirkus röstar på lilltess eftersom hon verkar veta hur det funkar med käkandet för onda tvillingen. Det kan ju vara så att hon har tagit reda på det i egenintresse så att säga (antingen ond tvilling eller i bästa fall ulv)
 
Även jag måste rösta redan nu, stooor middag ikväll så minimala chanser att smygkolla.

Mirtai röstar på TeamLundVer

För att jag tycker hennes kommentar om en svag god sida kan vara en ond som vill framstå som oroad god. Samma tanke som en godförklaringarna jag brukar reagera på
 
Q4 Funderar som vanligt en hel del. Vilket varken säger bu eller bä om hennes roll.

Mirtai röstar tidigt på mig med motiveringen att det kan vara en ond som i sin fundering försöker verka god. Jag tar det ungefär som Habinas BoP på Q4 iom att det är en tidig röst första dagen så jag tycker inte det säger så mkt om henens roll just nu.

Fio funderar över tvillingarnas effekt på varandra.

Artline

Lilltess verkar ha en hel del koll på vad som händer om onda tvillingen inte kan käka mer. Det kan vara helt oskyldigt men jag hajar till lite på det här. Kan det vara så att hon frågat LL? Och i vilken kapacitet har hon isf gjort detta? Det borde inte en god göra, väl?

Cirkus röstar tidigt på Lilltess med en motivering som Mirtai lämnat 30min tidigare och som hon inte själv berört i ngt tidigare inlägg. Det här finner jag väldigt misstänkt.

Habina röstar tidigt på Q4 med en förtäckt BoP. Säger ingenting om hennes roll just nu.

BSF


--------
Vid genomläsning var det Lilltess som stack ut från klungan ordentligt och hade varit den jag skulle lagt min röst på där och då. Sedan kom Mirtais funderingar och då blev jag tveksam eftersom även Mirtai funderade på henne. Kan en ond synas så mkt redan första dagen? Det händer inte ofta, även om bla Q4 gjort det vid ett tidigare tillfälle/lek.

Sen kom cirkus röstinlägg och nu blir jag ännu mer tveksam på om det skulle vara rätt att lägga en röst på Lilltess eller inte. Cirkus röst sticker väldigt mycket i mina ögon. Inte så mycket för motiveringen utanför att hon inte berört det tidigare. :cautious:
 
Behöver nog lägga en säkerhetsröst.

Då jag inte tycker att det hänt så jättemycket som är värt att bygga en röst på så är jag medveten om att det blir en svag röst.
Då onda är de som har chansen att styra röstningen dl1 (eller ja. Tvillingarna kanske oxå räknas dit) så tänker jag att det alltid är risky att följa ngn dag ett. Samtidigt måste någon avgöra... Men nu får det bli såhär:
Jag har också hittat hit, fått en roll och tänker nu säga god natt och dröm sött till alla. :)

Blacksmithfarm röstar på FiaM
Då jag tror att hon hoppas att goda ska försova sig och missa dl...
Dessutom:
Dröm sött=sweet dreams-->"some of them want to use you" :p :angel:
 
Röstlista DL1 KL 22

16.42 Habina röstar på quarter4ever
17.41 cirkus röstar på lilltess
17.46 Mirtai röstar på TeamLundVer
19.42 Blacksmithfarm röstar på FiaM


Q4E 1
Lilltess 1
TLV 1
FiaM 1

 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 406
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 795
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 656
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 204
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp