Scandal (Ulvlek)

Det tror jag också! Det dom talar mot att Lilltess och Cirkus hintade till varandra är ju att cirkus blev käk.... Dumt att äta en ulv om man hittat en menar jag :p
Tänka sig- precis samma sak jag har funderingar kring :D
Men å andra sidan kan det ju ha varit ett sätt för Lilltess att signalera till ulvarna i stort, inte bara mot cirkus i sig?

Tänka sig- precis samma sak jag har funderingar kring :D
Men å andra sidan kan det ju ha varit ett sätt för Lilltess att signalera till ulvarna i stort, inte bara mot cirkus i sig?

Möjligt. Men jag vet inte, funderar på hur mycket man vågar hinta dag 1 när man inte har en aning om vem man ska hinta till?

Möjligt. Men jag vet inte, funderar på hur mycket man vågar hinta dag 1 när man inte har en aning om vem man ska hinta till?
Ja det var ju just det?
Det skulle vara intressant att höra vad @Lilltess har att säga om detta? Eftersom vi ju nu är flera som funderar kring henne så vore det bra att höra vad hon själv kommer med sas.....

Mina funderingar just nu...

Fio misstänkte mig baserat på något jag inte alls upplever att jag skrev. Känner att jag inte får grepp om henne, hon gör en del märkliga resonemang men jag vet inte?

Q känns god. Hennes sätt att resonera och leta ulvar upplever jag som väldigt genuint. Hennes sätt att gå på Cirkus kan också tala för att de var på olika sidor.

Snurrfian misstänker henne inte för att hon röstar på mig utan på grund av hennes sätt att motivera den. Hon skriver att min röst på Artline är knepig utan att motivera varför.

Artline la en sen röst på FiaM. Om hon ville rädda sig själv borde hon ju kunnat rösta på Lobelia. Hon har sagt att hon inte hade några teorier mot Lobelia men jag kan inte låta bli att känna att det skulle kunna vara en ond som inte vill rösta på en kollega?

FiaM röstar på Lobelia i ett läge när L har 2 röster och Artline har 2. Skulle en ond Fia verkligen lägga upp en kollega i det läget?

Just ja, glömde Habina

Tycker hon resonerar mycket utan att egentligen komma med så mycket teorier. Gör mig skeptisk!

Ja det var ju just det?
Det skulle vara intressant att höra vad @Lilltess har att säga om detta? Eftersom vi ju nu är flera som funderar kring henne så vore det bra att höra vad hon själv kommer med sas.....

Ja vad har jag att säga egentligen, nej jag har inte hintat till Cirkus :)

Dock tror jag möjligen att cirkus kan ha trott att jag varit onda tvillingen och röstat på mig för att signalera att hon "hittat" mig. Men då hade hon fel :)

När det visar sig att Cirkus är ulv så skulle jag vilja ha respons från @FiaM ang varför hon verkande luta sig lite tillbaka på cirkus (min röstmotivering igår) och varför @quarter4ever helt plötsligt blev så säker på att vi skulle vilja ha kvar FiaM?

En sak är ju säker den onda tvillingen borde ju ha trott att cirkus var god iaf, och då funderar jag på om den kan ha försökt teoria MOT cirkus också antingen under DL1 och/eller DL2?
den enda som röstat på cirkus förutom Lobelia är ju Fio i DL1- funderar på om det kan vara ett spår? Artline har haft en fundering om att Fio skulle kunnat fått råd av Lyan om att lägga sin röst där, men att det inte var så troligt att en ond Lobelia skulle göra så. Nu var ju Lobelia ond, frågan är ju då vart vi finner Fio? Samt vad det kan säga om Artline?
Jag har en notering på Fio igår också som jag hajade till för direkt när den kom :

Det är helt ok att rösta på mig av samma anledning @cirkus för idag har jag snålt med tid... Har mer tid From i morgon ;)
Kan det vara ett försök av en ond tvilling att försöka få alla att rösta på henne?

Är det verkligen bekräftat att ulvarna får käka varje natt om den onda tvillingen dör? Tycker mig inte läst det någonstans nämligen.
Verkar fråga det som alla andra redan resonerat om och som bollen__ svarade på dagen innan, för att försöka ge sken av att hon inte redan vet det?

Då finns det ju inga fördelar alls egentligen för lyan att den onda tvillingen lever.
Och så denna kommentaren som jag också hajade till för igår

Tror du verkligen jag hade frågat så mkt om den onda tvillingen om det hade varit jag?

Jag hade rätt om cirkus iallafall... Har ju varit med i några omgångar där hon haft tidsbrist och god och då har hon lyckats posta långa teoriinlägg iallafall så ja det gjorde mig misstänksam.

hade en tanke där igår om FiaM och dig faktiskt ,som gjorde att jag trodde att det kunde vara bra om hon var kvar, vet inte om den tanken stämmer dock, jag har lite andra funderingar som jag grunnar på idag.

Okej du trodde alltså att vi var tvillingar!

Oooh och nu tror jag att jag kan ha lagt en pusselbit... Och det gör att jag tror att du vet något om fio men att det är svårt att hitta allt för skumma saker från hennes sida för att misstänkliggöra henne!

Okej du trodde alltså att vi var tvillingar!

Oooh och nu tror jag att jag kan ha lagt en pusselbit... Och det gör att jag tror att du vet något om fio men att det är svårt att hitta allt för skumma saker från hennes sida för att misstänkliggöra henne!
Nja, vet något det gör jag inte, däremot misstänker jag henne för att vara på den onda sidan, men kan lika gärna vara god för den delen också- dock saknar jag en hel del försvar från henne i detta läget faktiskt om hon nu är god- det enda hon inkommit med idag är att inflika detta
Tror du verkligen jag hade frågat så mkt om den onda tvillingen om det hade varit jag?

Jag hade rätt om cirkus iallafall... Har ju varit med i några omgångar där hon haft tidsbrist och god och då har hon lyckats posta långa teoriinlägg iallafall så ja det gjorde mig misstänksam.

Vilket inte direkt får mig att skrinlägga mina misstankar faktiskt, det känns lite defensivt?

Ja vad har jag att säga egentligen, nej jag har inte hintat till Cirkus :)

Dock tror jag möjligen att cirkus kan ha trott att jag varit onda tvillingen och röstat på mig för att signalera att hon "hittat" mig. Men då hade hon fel :)

När det visar sig att Cirkus är ulv så skulle jag vilja ha respons från @FiaM ang varför hon verkande luta sig lite tillbaka på cirkus (min röstmotivering igår) och varför @quarter4ever helt plötsligt blev så säker på att vi skulle vilja ha kvar FiaM?
Tyvärr måste jag erkänna att jag inte förstod din röstmotivering igår. Jag har inte skrivit att jag ansåg att cirkus teori var intressant utan tyckte bara att den var ok för att vara första dagen. Som jag ser det är det inte samma sak. Att jag sedan frågade cirkus om hon fortfarande hade dig som misstänkt var för att jag inte kunde hitta något om det och var nyfiken. Jag har inte lutat mig mot henne, det skulle jag aldrig våga så tidigt i en lek när jag inte vet vilken sida hon tillhör.

Kvar i leken: ( 8 st)

quarter4ever
Lilltess
Artline
Mirtai
Myrten/ Snurrfian
Habina
FiaM
fio

DL1 lynchades TLV- var bybo
Natt1 käkades BSF av lyan- var bybo

DL 2 Lynchades Lobelia.- var ulv
Natt 2 käkades cirkus av Onda tvillingen- var ulv

Goda roller kvar
Ängel
God tvilling
bybor 3-5 st

Onda roller kvar
Onda tvillingen
ulv(ar) 0-2
Det kan ju vara så att det inte finns fler ulvar kvar, men det troligaste är ju att det iaf finns en kvar, 2 låter mycket med tanke på den onda tvillingen men man kan ju ha det med i tanken när man funderar för säkerhets skull.....
Ett paket bör att ha utdelats igår till någon antingen en extra röst, en sia eller ett beskydd
Camp David har ett styvt jobb att få ut de till rätt personer, men jag misstänker att de börjar få klart för sig vilka som kan antas vara goda och ffa med två ulvar ute så minskar ju risken för att paketen kommer till onda.
Det trixiga är ju att paketen inte får delas ut till samma mottagare flera ggr på raken så det gäller ju att de hittar 3 olika goda- men litar på att de har börjat få bilden klar för sig.

Snurrfian har inte kommit med mycket, hon har flaggat för dålig aktivitet fram till ikväll jag hoppas få se mer då! Röstade på Artline igår på grund av hennes röst på Mirtai.
Jag vill verkligen se mer av Snurrfian för just nu finns det inget som jag kan se som hjälper till att sätta henne åt något håll.

Fio vet jag inte heller var jag har. Röstade på cirkus dag ett med en relativt tunn motivering. Jag tycker att det är ganska intressant att cirkus först tar upp att hon tycker att både Lobelia och Fio är misstänkta på grund av sina röster på henne med sedan släpper fio och fokuserar på Lobelia.
Misstänker Mirtai för att försöka godförklara sig själv och röstar senare på henne med samma motivering men erkänner att det är tunnt. Frågar också om det är bekräftat att ulvarna får läka varje natt när den onda tvillingen är borta.
Jag känner mig osäker på fio, det är länge sedan hon spelade och det kan spela in. Att cirkus släppte henne kan vara ett sätt att kasta misstankar mot henne om hon är god. Jag har ingen aning och väljer att avvakta lite men med ett öga öppet för att se vad som kommer mer.

FiaM röstar på Lobelia i ett läge när L har 2 röster och Artline har 2. Skulle en ond Fia verkligen lägga upp en kollega i det läget?

Jag funderar över detta och över FiaM vad man kan se så har ju både cirkus och Lobelia alibiröstat på varandra så jag ser inget konstigt att Lobelia och FiaM alibiröstar på varandra heller. Därav kanske att Lobelia sen ändrade sin röst från FiaM till Artline? Tror inte Lobelia räknade med att Mirtai skulle komma in i sista sekund och ändra sin röst till Lobelia. Det styrker oxå min misstanke att Mirtai är åt det goda hållet OM hon inte då är ond tvilling som jag först misstänkte

Fast å andra sidan, jag har suttit i lyan och blivit offrad av mina otrogna lyamedlemmar :sneaky:

Kollar man på sista röstlistan så har dom flesta röstat på FiaM, Lobelia och Artline.

Lobelias ändringsröst i sista sekund på Artline var nog för att rädda sig själv så då borde även Artline avskrivas från den onda sidan eller så är det precis det ulvarna vill att vi sa tro... Å andra sidan så undrar jag om Cirkus röst på Lobelia, hon hade ju lätt kunnat gå in och ändra sin röst tycker jag..

Jag tror dock att det ligger mer alibiröster i röstningen faktiskt än bara Cirkus och Lobelia

För tillfället har jag två som jag försiktigt sätter som goda, quarter4ever och Mirtai.
Q verkar vända och vrida på varje sandkorn och jag tycker att hon verkar leta onda. Tror inte heller att en ond q skulle lägga upp Lobelia på det sättet som hon gjorde.

När det gäller Mirtai så är det främst hennes röst på Lobelia igår som gör att jag tror att hon är god. Att hon ändrade röst till Lobelia spikade igen kistan för henne och jag har svårt att se varför en medlem i lyan skulle göra det.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025