Scandal (Ulvlek)

Hoppas jag fick till det nu @FiaM

Det tror jag också! Det dom talar mot att Lilltess och Cirkus hintade till varandra är ju att cirkus blev käk.... Dumt att äta en ulv om man hittat en menar jag :p

Tänka sig- precis samma sak jag har funderingar kring :D
Men å andra sidan kan det ju ha varit ett sätt för Lilltess att signalera till ulvarna i stort, inte bara mot cirkus i sig?

:o Men herregud. Så långt tänkte jag inte ens. Du har en poäng där, helt klart! :banghead:

Du har ju inte blivit käkad än. :p

Jag som trodde att jag skulle bli godförklarad i och med min fantastiska teori om lobelia och cirkus, men det verkar inte som folk brytt sig om den. :o

Jag vet inte om jag kan vara mer skärpt än jag varit hittills, jag såg ju igenom lobelias och cirkus teater, borde inte det räknas? :meh:

Jag vet inte hur det vara med att godförklara sig själv men är inte det här väldigt likt en godförklaring om något? :rofl: Men å andra sidan så är det nog det enda som jag har hittat som skulle sätta Habina åt det onda hållet så det kanske bara en en god som försöker framställa sig som god? Det verkar lite väl magstarkt om hon skulle vara ulv och då vara drivande i teorin med två ulv kollegor men samtidigt ska man aldrig säga aldrig...

Jag vet inte hur det vara med att godförklara sig själv men är inte det här väldigt likt en godförklaring om något? :rofl: Men å andra sidan så är det nog det enda som jag har hittat som skulle sätta Habina åt det onda hållet så det kanske bara en en god som försöker framställa sig som god? Det verkar lite väl magstarkt om hon skulle vara ulv och då vara drivande i teorin med två ulv kollegor men samtidigt ska man aldrig säga aldrig...

Tänk dig att du inser att lobelia och cirkus spelar teater med varandra. Du skriver lite kort om det, men orkar inte förtydliga/brodera ut det hela utan tänker att du hinner göra det på morgonen istället. Sedan gör du inte det, utan cirkus blir käkad och visar sig vara ulv. Stor lycka och direkt tanken att man slipper massa anklagelser. Men se, istället får jag höra att jag är ovanligt oskärpt! :eek: :rofl:

@Habina @Snurrfian
Diskussionen gick väl iofs bara ut på att det inte var troligt att Lilltess och cirkus hintade till varandra om att de var ulv/ond tvilling? Jag tänker att Lilltess mkt väl kan vara ond ändå

@Habina @Snurrfian
Diskussionen gick väl iofs bara ut på att det inte var troligt att Lilltess och cirkus hintade till varandra om att de var ulv/ond tvilling? Jag tänker att Lilltess mkt väl kan vara ond ändå
Ja? Jag skrev ju det?
Med tanke på att Cirkus och Lobelia var ulvar båda två så förstår jag misstanken att även lilltess skulle kunna vara ond, men om hon nu skulle vara den onda tvillingen så borde hon väl inte ha käkat Cirkus? Men hon skulle kunna vara ulv åtminstone.

Jag känner att jag inte har en susning var den sista (hoppas jag!) ulven befinner sig. Jag har en känsla av vem som är onda tvillingen och väljer därför att rösta på denna, så kanske vi i alla fall får ut en ond.

Habina röstar på fio

Då jag tror hon fick för sig att jag var ulv, noterade min tanke om cirkus som ulv och beslöt sig för att käka cirkus eftersom en person som en ulv misstänker borde kunna vara god.

• Gilla
Reactions: fio
Jag känner att jag inte har en susning var den sista (hoppas jag!) ulven befinner sig. Jag har en känsla av vem som är onda tvillingen och väljer därför att rösta på denna, så kanske vi i alla fall får ut en ond.

Habina röstar på fio

Då jag tror hon fick för sig att jag var ulv, noterade min tanke om cirkus som ulv och beslöt sig för att käka cirkus eftersom en person som en ulv misstänker borde kunna vara god.
Alla säger att lilltess är tvilling och nu säger du att fio är tvilling?

Ingen som har någon ide om vem som kan vara ulv? Det borde finnas en ulv kvar.

Nu har jag försökt läsa mig igenom hela leken, och jag vet inte om jag blir så mycket klokare... :cautious: Jag upplever att Artline försöker få oss att hitta ulvar istället för den onda tvillingen vilket får mig att sätta henne som jag har sagt tidigare åt det godare hållet, en ulv borde bara följa med i ondtvilling lekandet. Q resonerar sig klokt genom hela leken och ju mer jag läser av henne desto mer känns hon god, en ond Q brukar förivra sig lite och göra misstag men jag hittar inget som skulle kunna vara något sånt.

Då har vi kvar ett gäng som jag är mer osäker på, Habina har jag nämnt tidigare gör en rejäl godförklaring av sig själv men samtidigt så har jag svårt att se henne som helt ond med två ulvar ute och hon lyfter att hon hade teorier om Lobelia och Cirkus, skulle det vara tre ulvar som försöker bygga alibi åt varandra?

Mirtai, lite vaga röstningsmotiveringar och verkar inte riktigt vara på hugget med sitt sökande efter ulvar men jag har inget att gå på där mer än en gnagande magkänsla.

FiaM, känns väldigt anonym och inte riktigt med i svängarna men gör det henne ond? Jag har är inte helt övertygat om något där.

Fio, hon känns så ivrig ulvig och på hugget att jag nästan har svårt att tro att hon är ulv, men det finns å andra sidan inget som skulle kunna sätta henne åt det goda hållet heller.

Lilltess, jag har väldigt svårt att se henne som den onda tvillingen men hon skulle kunna vara ulv å andra sidan, men åter igen skulle då alla tre ulvarna verkligen hinta till varandra så mycket i leken? Men å andra sidan, så borde inte en ulv göra och därför gör den så? :arghh:

Jag behöver rösta nu och känner mig väldigt osäker. Jag tror att q är god och hon har röstat på den som jag känner mig mest fundersam på. Det som gör mig tveksam är att jag funderar på om mina misstankar är färgade av att Lilltess har misstänkt mig. Jag har dock lite samma känsla kring henne som jag hade med Lobelia igår så jag hoppas att det stämmer idag med.
FiaM röstar på Lilltess

Röstlista DL3 kl 22

20.25 quarter4ever röstar på Lilltess
21:22 Habina röstar på fio
21:38 FiaM röstar på Lilltess

Lilltess: 2
fio: 1

FÖRLÅT!! Jag som skulle ha tid idag! Jag har haft lite graviditetssmärtor och inte mått så bra då jag ska till Lund imorgon bitti och titta på bebis hjärta för det inte är helt 100 :(

Jag har dock tänkt en del på leken och hade tänkt rösta på Fio men en sak som jag tänkt på är att Q faktiskt kan va en ulv... hon fokuserat väldigt mycket på tvillingarna plus att om jag tror att ulvarna hade försökt sig på att käka henne om hon var god! När hon dessutom lade rösten på mig, vilket jag faktiskt inte trodde så blev jag lite mer säker.

Lilltess röstar på Quarterforever

Bli inte allt för sura om ni andra kanske set något uppenbart som inte jag ser för jag har typ bara skummat på mobilen :p

Jag börjar tro att Q har något att gå på med tanke på hennes röstningsstatestik och det skulle mycket väl vara så att lyan har gjort sånt som den aldrig borde göra. Så Snurrfian röstar på Lilltess eftersom jag tror att hon är ulv som lyan försökte bygga upp en alibi för.

FÖRLÅT!! Jag som skulle ha tid idag! Jag har haft lite graviditetssmärtor och inte mått så bra då jag ska till Lund imorgon bitti och titta på bebis hjärta för det inte är helt 100 :(

Jag har dock tänkt en del på leken och hade tänkt rösta på Fio men en sak som jag tänkt på är att Q faktiskt kan va en ulv... hon fokuserat väldigt mycket på tvillingarna plus att om jag tror att ulvarna hade försökt sig på att käka henne om hon var god! När hon dessutom lade rösten på mig, vilket jag faktiskt inte trodde så blev jag lite mer säker.

Lilltess röstar på Quarterforever

Bli inte allt för sura om ni andra kanske set något uppenbart som inte jag ser för jag har typ bara skummat på mobilen :p
Ulvarna har bara käkat en gång och den onda tvillingen en gång så det är fullt möjligt att det är därför hon inte blivit käk :) Men visst är jag nojig över att hon kan ha lurats men jag har svårt att se att hon som ulv skulle gå på Lobelia så.

Hoppas det ordnar sig med bebis :heart

Ja jag känner mig också mest fundersam på Lilltess och har samma funderingar som Snurrfian. fio röstar på lilltess jag tror lilltess är ulv och att lyan försökte skydda henne.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 775
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka