Schäfer med öppen mun

Q

Queen

Jag har nyss lagt märke till någonting märkligt...
Nämligen att Schäfrar nästan för jämnan har munnen öppen och tungan ute.
Jämt när man ser Schäfrar så är det så och i alla hund - böcker på bilderna.
Satt och kollade i genom Schäfer - boken och såg att Schäfrarna hade så på nästan varje bild och det var en hel del bilder...
Om man jämför med Dobermann och boxer så är det inte alls så.
Någon som har en förklaring på min dumma fråga?
 
Våra Schäfrar har haft munnen öppna lika mycket som våra av andra raser.

Det handlar väl mycket om att foton ofta är tagna i soligt väder = varmt. Eller så.
 
Okej!
Det är väl bara jag "icke - schäfer ägare" som inbillar sej saker :D
Någon schäfer - ägare som vet hur man övertalar sin mor att skaffa Schäfer.
Vi har Riesen just nu, men som mamma säger "en Schäfer kommer aldrig in i vårt hus".
På bruksen sa dom "sluta svär på brukshundklubben" när jag sa att jag ville ha en Schäfer.
Vad ska jag göra?
Jag tycker Schäfer passar perfekt till mig.
Jag är ute mycket och cycklar, går långpromenader, springer i bland och Schäfer behöver ju mycket motion.
Jag tränar lydnad och vill även tävla och Schäfer är en utmärkt lydnads - hund.
Jag brukar även lägga spår i skogen i bland, tränar och tävlar agility och kanske tränar lite sök...
Tycker Schäfer passar bra.
 
Väntar tills man flyttar hemifrån?

Gillar inte föräldern rasen så brukar det aldrig gå bra ändå.
Min mamma gillar min hund, men kommer aldrig att sluta gnälla över att hon är stor och tar plats, eller att hon dregglar osv.
Men gjort är gjort, och jag ångrar mig inte en sekund trots min mors gnällande ibland.
Men jag råder inte dig att bara köpa en hund sådär heller och tvinga henne att vänja sig, som jag gjorde i princip. Tog ut 10.000 kr, åkte och tittade på valpkullen, tingade och betalade och kom hem och sa att jag får hem min GD om 5 dagar :D :devil: Men jag skulle aldrig gjort så om hon inte innerst inne var okey med det hela, hon visste ju om att jag letade hund.
 
Schäfer har inte alltid öppne mun ;)

dessie.jpg
 
Jag har hört av en schäferägare att det "ska" vara så på kort.
 
Hellre vänta i 3 år än att skaffa en ras man inte verkligen vill ha.

Jag får vänta i minst 1 år till min nästa hund, eftersom min mor inte vill ha en till hemma och jag måste bo hemma tills jag har pluggat klart min distanskurs..
 
Okej...
Men jag kom på att det kanske är fler år kvar.
Hunden kommer säkert hinna dö innan jag flyttar hemmifrån *he he*
Jag ska ju gå lumpen åxå och söka till polishögskolan...oj oj oj...
 
Man kan ju alltid hoppas!
Men nu låter det som om Dobermann ligger närmare...
Inte sån jätte - stor skillnad på raserna va?
Båda kommer från tyskland, båda kräver lite pälsvård, båda kräver mycket motion, båda är brukshundar, båda är härliga hundar med rätt uppfostran, båda har stark vaktinstinkt.
har jag fel?
 
Tervar har också munnen öppen jämt på kort (Kan det bero på att man måste muta dem att stå still? :angel:) I verkligheten brukar ddem inte ha munnen öppen jämt men lik förbannar står de där och flåsar på kort :devil:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 853
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 722
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 906
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp