Secret Easterbunny 2023

Vilken annorlunda känsla att sitta och fundera över detta såhär års! Vill fortfarande tänka jul, tomtepapper och pepparkakor, och så tittar man ut och det är vårväder :D Men jag har nog redan klurat klart vad jag ska ge min lilla påskkyckling, är så tacksam för de bra ledtrådarna :love:
 
Vilken annorlunda känsla att sitta och fundera över detta såhär års! Vill fortfarande tänka jul, tomtepapper och pepparkakor, och så tittar man ut och det är vårväder :D Men jag har nog redan klurat klart vad jag ska ge min lilla påskkyckling, är så tacksam för de bra ledtrådarna :love:
Vårväder? Var fasen bor du...
Kom ju snö igår och ishalka. Köra hästsläp vid 07 i morse var intressant. Men det gick ju fint. Däremot var det rena drömmen att köra hem i jämförelse.

Men ja, lite annorlunda att tänka på det i mars. Även om jag varit med påsk en gång innan.
 
Let the game begin!
Fast för min del får det vänta några dagar. Lever i ett stresskaos och kan just nu bara hantera att äta glass i soffan 😣 This too shall pass (stressen alltså, leken har jag sett fram emot).
Jag vet hur det känns :heart. Hoppas det lugnar sig snart.
Just idag känns bättre här och jag hoppas det håller i sig.
 
Vårväder? Var fasen bor du...
Kom ju snö igår och ishalka. Köra hästsläp vid 07 i morse var intressant. Men det gick ju fint. Däremot var det rena drömmen att köra hem i jämförelse.

Men ja, lite annorlunda att tänka på det i mars. Även om jag varit med påsk en gång innan.
I Värmland har vi förvisso haft det lite småkallt, men åtminstone plusgrader och en stor vårsol har stått högt på himlen idag. Barmark och grönt gräs har vi haft ett bra tag nu! Jag avundas inte dig om ni har både snö och ishalka, det har vi som tur är sluppit den senaste tiden.
 
Vilken annorlunda känsla att sitta och fundera över detta såhär års! Vill fortfarande tänka jul, tomtepapper och pepparkakor, och så tittar man ut och det är vårväder :D Men jag har nog redan klurat klart vad jag ska ge min lilla påskkyckling, är så tacksam för de bra ledtrådarna :love:


Vårväder :eek: här var det så halt att de ställt in bussar och satt fast på vägen till ridningen i 45 minuter innan vi körde av på närmaste mot och åkte hem istället. Var lastbilar som kört av vägen, låg i diket eller liknande längre uppåt som gjorde att det var bomstopp.
 
Vårväder :eek: här var det så halt att de ställt in bussar och satt fast på vägen till ridningen i 45 minuter innan vi körde av på närmaste mot och åkte hem istället. Var lastbilar som kört av vägen, låg i diket eller liknande längre uppåt som gjorde att det var bomstopp.
Jag var ute och jobbade i t-shirt förra veckan :D
Men vintern skulle tydligen komma tillbaka hit imorgon så ;)
 
I Värmland har vi förvisso haft det lite småkallt, men åtminstone plusgrader och en stor vårsol har stått högt på himlen idag. Barmark och grönt gräs har vi haft ett bra tag nu! Jag avundas inte dig om ni har både snö och ishalka, det har vi som tur är sluppit den senaste tiden.
Ishalka var det ju "bara" i morse efter snöfallet igår.. Hemvägen var bättre.
Vi har haft barmark i omgångar men idag var det såhär..

Jag är mest trött på väderomslagen. Snön gör mig inte jättemycket om den får ligga kvar.

Nog med off-topic. Funderar på vilken dag jag ska köpa resten av sakerna, och vem jag ska fråga om det jag har dålig koll på. Får börja med google kanske :)

Roligt och klurigt detta :d
 

Bifogade filer

  • 20230306_130906.jpg
    20230306_130906.jpg
    242,8 KB · Visningar: 10
Klurar på hur jag ska ta reda på en grej som skulle hjälpa mig med en idé om vad jag kan göra av en av ledtrådarna.
Skulle behöva lite info för det är inget område jag brukar röra mig inom. Kan ju inte direkt fråga buke :angel:
Alltid så besvärligt att inte kunna fråga Buke:laugh:

Jag ska nog reka lite imorgon. Har akut behov av omslagspapper också tror jag:angel:
 
Jag var på Dollarstore idag. Jag skulle lite snabbt i förbifarten köpa en enda pytteliten grej till ett släktkalas nästa vecka, för typ 30 kr. Lyckades komma hem med en hel påse full med inslagspapper, snören, boxar och pysselgrejer :D:p Är väldigt glad att maken har gett upp och bara går bakom, skakar lite lätt på huvudet och bär numera ;)
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 984
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 997
Senast: Jeps
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 114
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 384
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp