Bukefalos 28 år!

Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

*kl*
Misstänker att min bostadsort kan vara en ledtråd till mitt offer. Dessutom kan "vit jul" trots vädret vara en ledtråd.
 
Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

Mitt offer har inte hörts av sedan hon skrev att paketet var uthämtat.
Antingen blev det en besvikelse eller också har hon ett liv utanför bukefalos.:p

Då är vi två... ;) Mitt offer har jag inte heller sett till...
 
Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

kl

Jag vill bara säga att jag har lämnat en ledtråd till mitt offer i mitt förra inlägg i tråden - eftersom du frågade. ;) :D

Även om det är en lite "luddig" ledtråd. :angel:
 
Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

Varsågod! Hoppas det blev bra. :)
Jag som tyckte att jag var så hemlig och så tänkte jag inte på jordemor-etiketten. :D
 
Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

Aha! Kan det vara du som är min tomte Killaloe? Det var en gjutform som blir ett hästhuvud och en bok om betonggjuteri :) Kunde inte prickat mer rätt!! Och ett rim till varje paket var det också.
 
Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

Kom på att jag kanske borde lämna en ledtråd till mitt offer

Jag hoppas att ljusen inte luktar vanilj (jag har inget luktsinne men det stod inget om vaniljdoft på dom) och avsändaren relaterar till mitt nick, inte till min avatar :)
 
Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

Det stämmer bra det!

Vad roligt att det blir bra och jag hoppas du kan få någon nytta av betonggjutnings-kunskaperna :) (jag funderade ett tag på att skicka med betong, men det hade blivit så himla tungt :D)
 
Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

Kom på att jag kanske borde lämna en ledtråd till mitt offer

Jag hoppas att ljusen inte luktar vanilj (jag har inget luktsinne men det stod inget om vaniljdoft på dom) och avsändaren relaterar till mitt nick, inte till min avatar :)

Åh, är det du som är min tomte? :)
 
Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

*KL*

Detta fick jag i mitt paket :)

1521251_10151862512172012_482345405_n.jpg


Ett paket kex (super till brien jag har i kylen), ett paket te som heter "apple loves mint" och en burk med hemmagjord äppelgele med smak av chili och lime :) I framkant på bilden är det ett ihoprullat pappersark med ett långt julrim som såklart lästes innan övrigt öppnades :)

Stort tack till min hemliga tomte som jag tror är TeamLundVer :)

Helt rätt. Ber om ursäkt för det långa rimmet (kom in i ett flow).

Kan tipsa om att lägga lite gelé ovanpå brieosten (på kexet) smakar himmelskt. Jag vågade dock inte skicka med ngn ost :)

Ett annat tips är att röra ner en klick om du gjort tex brunsås. Lyfter det hela en hel del.

Jag missade en ingredienslista i paketet.
Gelén består av
Äpplen (egna så helt ekologiska)
Lime
Chili
Socker
Vegetarisk variant av gelatin (har glömt vad det heter)

KL
Funderar fortfarande över min tomte och ber om en ledtråd.
 
Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

Nu så! Här kommer en bild på mitt paket:

nNEHCX1SwG


och vill bilden inte fungera från Dropbox så kommer en länk här:

https://www.dropbox.com/sc/uax9w9i56tlej0l/nNEHCX1SwG

Tack så jättemycket till min Ss för den fina sjalen och det klockrena valet av tidningar :) Lucky Rider var så träffsäker så den prenumererar jag redan på :D Ska ringa och kolla om de kan lägga på de numren jag fick av dig i slutet på den prenumeration jag har, och Digitalt Foto ska de bli jätteintressant att läsa och förhoppnings få en massa bra tips till mitt fotograferande :)

Återigen, supertack till min Ss som jag tror är Snurrfian :)
 
Senast ändrad:
Sv: Secret Santa 2013 - Stora Snacktråden!

Just ja, varsågod till EmmaW också :) Vad roligt att du tyckte om sakerna, ät inte chokladen bara för den ska drickas ;) :D
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 240
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 977
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
98 332
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 118
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp