Secret Santa - 2016

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 384
  • Visningar Visningar 71 476
Nu har jag också snart hela klappen klar! :banana:

Hade glömt bort vad jag själv gett för ledtrådar och tog en snabb koll för skojs skull och efter det vill jag bara säga: Förlååååt kära tomte! :o Är glad att jag inte ska köpa till mig själv (eller så har jag tur och fick en tomte med världsbäst fantasi)

Nu har jag också snart hela klappen klar! :banana:

Hade glömt bort vad jag själv gett för ledtrådar och tog en snabb koll för skojs skull och efter det vill jag bara säga: Förlååååt kära tomte! :o Är glad att jag inte ska köpa till mig själv (eller så har jag tur och fick en tomte med världsbäst fantasi)
I second that. Herregud dem kändes så bra när man skrev ner dem, och nu undrar jag hur fan jag tänkte :nailbiting:

Åh missade detta i år :( Hoppas alla nissar å tomtar å julgrisar å pepparkakor får riktigt trevliga julklappar! :)

Jag har shoppat klart. Det ska bara komma på posten också. Har beställt allt från nätet så hoppas de kommer fort :)

Jag ber också om ursäkt till min tomte :(. Detta är mitt första år så mina ledtrådar blev nog lite därefter. Jag tror att man blir bättre på att skriva ledtrådar för varje år man är med. Då får man se lite vad andra skriver för ledtrådar och vad som är en bra eller mindre bra ledtråd. Jag lovar att bli bättre tills nästa gång!

Att skriva bra ledtrådar är ju svårt tänker jag. För man lär ju tolka det olika dvs någon gilar nog att få väldigt tydligt medan andra gillar mer abstrakt så denne kan fantisera ihop något.
Ytterliggare en skulle inte behöva ledtrådar alls då denne istället googlar etc.

Jag måste erkänna att jag inte riktigt räknat med googling och Facebook i ekvationen. Är inte direkt svårhittad på FB och finns säkert synliga grejer där före jag ställde in att posterna visas enbart för vänner. Tänker inte kolla upp mitt offer där även om jag önskar att hen vore lite mer aktiv här just nu :p Antar att det betyder att jag har pensionerat mina supersnokartendenser som formade mina tidiga bukeår :D

Visst är det svårt med ledtrådar. Jag gick tillbaka och kollade vad jag lämnat för ledtrådar nu och jag tycker att dem är skitbra (:D) men det betyder ju inte att min tomte tycker det. När jag fick mitt offer tyckte jag att hens ledtrådar var svåra, men sen fick jag en idé och då var det inga problem längre.

Huvudsaken är ju att man försöker. Om det betyder att man följer ledtrådar, läser vad personen skrivit eller googlar är ju upp till en själv.

Leken ska ju vara en rolig grej, så man får lägga sig på en nivå som gör det roligt. Jag tycker att det absolut roligaste är att klura ut och köpa present till mitt offer, därför gillar jag att försöka gå all-in med ledtrådar och lägger min budget ganska högt. Att någon sen tomtar för mig är bara en bonus och det är skitkul att se vad tomten hittat på till mig. Jag struntar i vilken nivå hen har lagt det på, jag vill bara se att hen har försökt!

Visst är det svårt med ledtrådar. Jag gick tillbaka och kollade vad jag lämnat för ledtrådar nu och jag tycker att dem är skitbra (:D) men det betyder ju inte att min tomte tycker det. När jag fick mitt offer tyckte jag att hens ledtrådar var svåra, men sen fick jag en idé och då var det inga problem längre.

Huvudsaken är ju att man försöker. Om det betyder att man följer ledtrådar, läser vad personen skrivit eller googlar är ju upp till en själv.

Leken ska ju vara en rolig grej, så man får lägga sig på en nivå som gör det roligt. Jag tycker att det absolut roligaste är att klura ut och köpa present till mitt offer, därför gillar jag att försöka gå all-in med ledtrådar och lägger min budget ganska högt. Att någon sen tomtar för mig är bara en bonus och det är skitkul att se vad tomten hittat på till mig. Jag struntar i vilken nivå hen har lagt det på, jag vill bara se att hen har försökt!
Word!

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 949
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 336
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 245
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
19 887
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?