Secret Santa 2022

Jag tänker, för alla oss som tycker det är svårt att gissa, kan vi inte ha listan med alla som är med i leken med i inlägget där vi skriver vem som gett till vem, och sen plocka bort alla som är klara? Så blir det lättare att inte gissa på någon som redan är tagen (eller inte ens är med i leken) :D 😂
 
Jag tänker, för alla oss som tycker det är svårt att gissa, kan vi inte ha listan med alla som är med i leken med i inlägget där vi skriver vem som gett till vem, och sen plocka bort alla som är klara? Så blir det lättare att inte gissa på någon som redan är tagen (eller inte ens är med i leken) :D 😂
Kan bli väldigt rörigt att ha en sådan i tråden också? Då får ni lägga upp det på ett bra sätt så man kan skilja listorna åt. . Eller allra helst ha en helt privat sådan lista i typ Excel?
Det är väl kul att kunna se vem som tomtat för vem. Så har det alltid varit förut när jag varit med.
 
Kan bli väldigt rörigt att ha en sådan i tråden också? Då får ni lägga upp det på ett bra sätt så man kan skilja listorna åt. . Eller allra helst ha en helt privat sådan lista i typ Excel?
Det är väl kul att kunna se vem som tomtat för vem. Så har det alltid varit förut när jag varit med.
Självklart ska det inte ersätta listan med vem som tomtat för vem? Det skrev jag ju?
Ser inte heller att det skulle vara så himla rörigt, men jag har ju inte beslutsrätt i tråden utan sa bara en idé.
 
Självklart ska det inte ersätta listan med vem som tomtat för vem? Det skrev jag ju?
Ser inte heller att det skulle vara så himla rörigt, men jag har ju inte beslutsrätt i tråden utan sa bara en idé.
Då tolkade jag dig fel. Se urklippet nedan (kan inte feta text från min mobil) , Det tolkade jag som att ersätta den listan med en där man vart efter plockade bort de som var klara åt båda håll.

Kan vi inte ha listan med alla som är med i leken med i inlägget där vi skriver vem som gett till vem, och sen plocka bort alla som är klara? ) :D 😂
Edit:Nu fattade jag. Men tänk då på att ni bör väl inte plocka bort någon förrän den är klar ät båda håll? Eller tänker jag fel igen?


Jag har inte heller bestämmanderätt, så ni kan göra vad ni vill, även om det faktiskt kan vara underhållande att bjuda på sig och sin förvirring.
Detta ska vara kul och ligger ingen prestige i om man så gissar sist tycker jag.
Men om ni vill ha en sån lista också, se då till att särskilja den från den andra listan med lämplig rubrik så man inte förväxlar dem när man ska lägga till sitt namn och vem ens tomte var i listan.
 
Senast ändrad:
Man kan ju ha en lista med alla namn, sedan när någon gissat rätt lägger man till det namnet bredvid.
Såhär.

Zebran -
Haren - Hästen
Älgen -
Flodhästen -
Hamstern - Järven
Elefanten -
 
Alltså, Kära nån, såhär snäll har jag aldrig varit! :o😍 TACK snälla tomten! Jag uppskattar förstås att två av dem inte är till mig, ;) men ändå!
Jag vill också meddela att jag gjorde Stor sak av att absolut inte titta på avsändarlappen eller listan som måste skrivas inför tullen. Det vore inte roligt!

20221209_204220.jpg
 
Man kan ju ha en lista med alla namn, sedan när någon gissat rätt lägger man till det namnet bredvid.
Såhär.

Zebran -
Haren - Hästen
Älgen -
Flodhästen -
Hamstern - Järven
Elefanten -

Jag måtte vara trög, för det är väl en sådan lista vi brukar ha? Se bild saxad från 2020 års secret santa-tråd.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20221209_225159_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20221209_225159_com.android.chrome.jpg
    128,6 KB · Visningar: 42
Jag har lagt till en liten ledtråd också, men jag pendlar mellan att tänka att den är otroligt uppenbar och att den är alldeles för subtil 😅 Man kan ju inte utgå ifrån att folk läser just alla mina inlägg. Fast om personen läst alla mina inlägg blir hela alltihopat nog en ledtråd 😆
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 065
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 073
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 551
Senast: zassoo
·
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
76 175
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp