Secret Santa 2025

Bukefalos 30 år!

Jag förstår inte vad som är så livsviktigt att fråga om så man måste störa big santa? Vi har ledtrådar av en anledning.
Jag tänker att en del ledtrådar kan vara ganska vida och man vill inte råka göra mottagaren besviken typ, men å andra sidan är det nått speciellt man absolut inte gillar så kan ju det med vara en ledtråd :). (Sen tror och hoppas jag de flesta (alla) blir nöjda över ansträngningen varje tomte gjort 🤗

Jag tänker att en del ledtrådar kan vara ganska vida och man vill inte råka göra mottagaren besviken typ, men å andra sidan är det nått speciellt man absolut inte gillar så kan ju det med vara en ledtråd :). (Sen tror och hoppas jag de flesta (alla) blir nöjda över ansträngningen varje tomte gjort 🤗
Precis, är man dödsallergisk eller avskyr något så skriver man ju det i ledtrådarna. Annars får man använda sin fantasi. Iofs har vi haft grinollar som varit hemskt otacksamma och otrevliga med, men ingen av dem är med nu.

Jag trodde jag skulle vara påbörjad nu men det gick i stöpet 😅 Men det gör ingenting. Hoppas kunna åtgärda det något imorgon. Eller i helgen. Ska slå in hundens paketkalender på söndag och hade varit roligt att kunna börja med lite andra paket också då ☺️

Jag funderar på om vi kanske kan hjälpa varandra om det är en viktig fråga...
Typ person A ska köpa till person B och har en viktig fråga. Då kan ju personen ta hjälp av någon annan bukefalist istället för att Big santa ska göra det. Vi som hänger här i tråden kan väl i såna fall hjälpa varandra tänker jag....
På det spåret så kan man ju även kolla gamla secret santa- och secret easterbunny-trådar ifall ens bukebarn varit med tidigare. Tidigare tomtar och påskharar kan vara mycket hjälpsamma! :angel: :D

Även jag fick tag på något idag innan jobbet och har visat påsen för alla som var på arbetet och skrutit hejdlöst över min kanonidé till Secret santa. Det kommer ha förvandlats till ren fruktan och ågren på julafton, men det är bara nerverna 😉 Ett litet brödsmulespår till den tilltänkta är att jag hittills inte skickat efter eller fixat något på distans sas.

Och vara öppet otacksam över det man fått. Så oförskämt!
Glömmer aldrig när vi hade Secret Santa på jobbet ett år, och en kollega öppnade sitt paket och brast ut ”vad är det här?! den kan du få!”- och räckte över boken till den som stod bredvid.
Personen som gav kollegan boken har aldrig velat vara med i Secret Santa igen sedan dess. Så sjukt otacksamt för en gåva som någon spenderar tid och tankekraft på.

Glömmer aldrig när vi hade Secret Santa på jobbet ett år, och en kollega öppnade sitt paket och brast ut ”vad är det här?! den kan du få!”- och räckte över boken till den som stod bredvid.
Personen som gav kollegan boken har aldrig velat vara med i Secret Santa igen sedan dess. Så sjukt otacksamt för en gåva som någon spenderar tid och tankekraft på.
Fy vilken dålig stil. Man behöver inte nödvändigtvis vara översvallande lycklig men man ska iaf kunna bete sig som en vuxen människa.

Det enda som inte är ok är typ om ledtrådarna inkluderar 'dödligt allergisk mot X' och så är julklappen X. Det tycker iaf jag att man ska undvika :D

Fy vilken dålig stil. Man behöver inte nödvändigtvis vara översvallande lycklig men man ska iaf kunna bete sig som en vuxen människa.

Det enda som inte är ok är typ om ledtrådarna inkluderar 'dödligt allergisk mot X' och så är julklappen X. Det tycker iaf jag att man ska undvika :D
Ja men såklart! Jag blir glad när jag vet att en annan människa tänkt och klurat (och betalat pengar) för att ge mig något, oavsett om det där något passar mig till 100% eller icke.
Man tackar och tar emot liksom!

Ja jag tänker också att det är roligt bara att få ett paket och jag blir tacksam över att någon har engagerat sig och tagit sig tiden och betalat för att fixa något.
Sen tänker jag att ledtrådarna är ju ingen inköpslista utan bara ledtrådar. Tänker man sig att man vill ha något exakt så får man ju köpa sånt själv.

Ja men såklart! Jag blir glad när jag vet att en annan människa tänkt och klurat (och betalat pengar) för att ge mig något, oavsett om det där något passar mig till 100% eller icke.
Man tackar och tar emot liksom!
+1 på den - normalt hyfs och folkvett för tusan!!!
Har du skrivit dåliga ledtrådar - skyll dig själv!

Det går ju faktiskt att vara väldigt specifik om en är kräsen, då blir ju alla nöjda och glada.
Själv kan jag tycka att jag har "tråkiga" ledtrådar, men de består av enkla grejor som gör mig glad och det är väl huvudsaken?

Liknande trådar

• Secret Easterbunny 2026
  • Secret Easterbunny 2025
  • Secret Santa 2024
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12