Segare än sirap

Sv: Segare än sirap

Fredag 6 feb. Fm. Buke är segt som tusan. Svårt att posta inlägg och sidan kan ej visas hela tiden.

Jag har inga problem med andra internetsidor.
 
Sv: Segare än sirap

Är det bara här hos mig någon har hällt klister på buke idag ? Dessutom uppför den sig väldigt egendomligt, hämtar ett inlägg i taget, fastnar med jämna mellanrum när den typ öppnat 3-4 st inlägg på sidan ?? Ja minst sagt besynnerligt har aldrig varit med om att den gör så, att svara tar också ca en halvtimme......så vi får se hur snabbt detta kommer in.
 
Sv: Segare än sirap

Jag har faktiskt inte märkt någon seghet denna gång, de gånger jag varit inne och gjort olika saker under kvällen.
 
Sv: Segare än sirap

Jag tcker det verkar komma och gå. Stunder av seghet, stunder av rapphet.
För någon timme sedan, tog det lång stund för sidorna att ladda, och det var nästan så det blev time-out, men just nu i skrivande stund märker jag inget.
 
Sv: Segare än sirap

Ja vid 23 funkade det hyffsat dock långt ifrån vanlig snabbhet, nu kom klistret igen ca 23.45 totalt hopplöst har aldrig varit med om att det varit så segt som det blir när det segar.
 
Sv: Segare än sirap

Alltså är det bara jag som har extrema problem med buke idag ? Det tog exakt 4minuter och 25 sekunder att öppna denna tråd från att jag klickade mig in i den från forumslistan tills texten var framme. Och det var ändå snabbt mot vad det tog att öppna trådarna inne på avelsgnägg, där jag gång på gång har fått ge upp, satt envist kvar och tog tiden på en av dem (inga bilder i tråden), det tog 11 minuter innan texten kom. Jag får det till att det är någonting med annonserna som bråkar, då det står och tuggar och tuggar när den laddar annonserna sedan kommer en bit text ner till där nästa annons skall vara och sedan tuggar och tuggar den igen och ibland bara lägger den av där och skiter helt enkelt i att hämta inläggen under annonsen. Flera gånger blir det bara felmeddelande i annonserna också och när de väl kommit då vips kommer inläggen snabbt.
 
Sv: Segare än sirap

Idag har det varit, och är, bedrövligt segt här. Jag har försökt komma in sedan kl 9. 6 gånger har jag fått uppdatera sidan för att få fram något inlägg alls att svara på, eftersom svarsknapparna inte heller kom fram.

Är det en uppdatering på gång eller vad händer?
 
Sv: Segare än sirap

KL

Nu går det långsamt hos mig, rutan med google-annonser laddas upp ganska snabbt men sedan tar det ett bra tag med alla nya sidor. Det handlar inte om jättemånga minuter men ändå betyydligt segare än tidigare i veckan.
 
Sv: Segare än sirap

Nu är ju buke riktigt segt sedan några dagar tillbaka! Jag får inte upp senare inlägg i denna tråd så jag vet inte om någon förklaring till detta getts. :)
 
Sv: Segare än sirap

Tycker detta verkar lite konstigt. Jag har ibland sett lite tendenser till segare sidor, men det har för mig handlar om sekunder långsammare tills hela sidan laddas. ibland har jag nog provat ladda om sidan.
Men att det tar någon minut eller att inget fungerar under flera timmar har jag inte märkt något av och jag tror att fler i så fall skulle rapporterat detta.

Kanske ni har problem med den internetleverantör ni använder också. Om ni skall göra jämförelser med andra internetsidor så bör det göras med andra sidor på servrar i USA. Då internetleverantören kanske har bra förbindelser i Sverige och europa, men kanske inte kostat på tillräckliga förbindelser med USA.

Det behöver inte alls vara detta som är problemet, men i och med att mina problem är ganska små så vet jag inte riktigt vad det annars kan bero på, riktigt gammal långsam dator med visning av många trådar och/eller många inlägg per sida kanske också kan påverka.
 
Sv: Segare än sirap

Jag har inte någon gammal dator och jag tvivlar på att Buke är den enda sidan av alla de jag surfar på som ligger på server i USA. Jag har telia som leverantör.

De dagar det är segt får jag ofta bara upp en helt blank, grön sida dvs Bukes bakgrundsfärg. När jag kommer vidare så kan jag inte posta inlägg och jag har problem med att öppna trådar.
 
Sv: Segare än sirap

Även jag har vanligen telia som leverantör.

Då jag inte vet vilka sidor du besöker blir det lite svårt att veta. Liknande forumsidor i USA, helst Texas borde vara bäst att jämföra med. Skicka gärna PM om du vill. Dock tror jag i ditt fall med telia som leverantör inte att detta är något problem, då de äger bra egen kapacitet över Atlanten.

Jag använder även normalt Firefox som webbläsare, kanske IE är långsammare. Vilken inställning för antal trådar/inlägg per sida har du?

Känns konstigt att det bara blir bakgrunden, de gånger jag råkat ut för långsam laddning har det oftast handlat om kanske sista 1%-5% av sidan som inte laddats klart, förrän efter ett tag.
 
Sv: Segare än sirap

Nu fungerar det fint igen för mig, vad gjorde du? :D
Jag har inte haft några problem med andra sidor eller forum. Använder firefox.
 
Sv: Segare än sirap

Den dagen jag hade störst problem hade tydligen min internetleverantör Bredbandsbolaget strul med sidor utanför landet. Så där låg felet för mig. Nu häromdagen så var det annonserna som strulade. Sidan laddade inte färdigt för de hade fullt upp med att ladda googleads, men de blev liksom aldrig färdiga. I mitt fall har det inte spelat någon roll om jag använt Firefox eller IE, det har laggat vid annonserna ändå. Provade att stänga av annonserna (i Firefox) och då rann det på som vatten.
 
Sv: Segare än sirap

Buke var segt för mig också igår. Varje gång jag skulle öppna en ny tråd så tog det jättelång tid innan något alls hände och sedan syntes bara bakgrunden (det gröna) jättelänge och inte innehållet i trådarna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 540
Senast: Gunnar
·
Småbarn När har ni minskat eller nästintill slutat med vila? Sexåringen hade stort behov av vila och vilade tills han var typ tre. Men ena...
2
Svar
22
· Visningar
1 919
Hästvård Hejsan alla Buke Har varit på återbesök idag med min häst där det har konstaterat att han har trasiga fibrer på gaffelbandet!! Nån som...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: Idaw83
·
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
19 743
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp