Senast tagna bilden XII

IMG_20210530_103921_156.jpg
 
svartafamiljen_210529.jpg

Jag behövde en ny frontbild på hemsidan så jag tog med min lilla svarta kärnfamilj (mor, far och dotter) och maken ut på gräsmattan för fotografering. Resultatet blev riktigt bra. Vi behövde dock ta med en spelande jultomte ut för att få hanen att visa lite intresse... 😂 😎
 
Behålla dreadsen eller inte 🤔 Tycker att det passar hennes gatubyrackastil men det kliar i fingrarna så fort det är något som inte ”får” borstas 😅
Visa bifogad fil 70579
Tycker också det passar på något sätt. Kanske bara klippa lite kortare? ser ut att vara opraktisk längd? (med tanke på "dreadsen" så gissar jag att det är päls som lätt drar åt sig smuts osv. Min äldsta tik får öron som ser ut sådär och det är iaf inte praktisk päls alls...)
 
Tycker också det passar på något sätt. Kanske bara klippa lite kortare? ser ut att vara opraktisk längd? (med tanke på "dreadsen" så gissar jag att det är päls som lätt drar åt sig smuts osv. Min äldsta tik får öron som ser ut sådär och det är iaf inte praktisk päls alls...)
Visst gör det 😃 Jag hade gärna haft den ännu längre haha. Det fastnar ingenting i den faktiskt. Hon har ju pudelgen så pälsen är inte så silkig som salukipäls utan ganska grov och på kroppen är det lite svintokänsla. Många tror att hon är klippt såhär men det enda jag har klippt är byxorna för det ser så himla fånigt ut med lååånga krulliga tofsar som sticker ut från rumpan 😂
 
Visst gör det 😃 Jag hade gärna haft den ännu längre haha. Det fastnar ingenting i den faktiskt. Hon har ju pudelgen så pälsen är inte så silkig som salukipäls utan ganska grov och på kroppen är det lite svintokänsla. Många tror att hon är klippt såhär men det enda jag har klippt är byxorna för det ser så himla fånigt ut med lååånga krulliga tofsar som sticker ut från rumpan 😂
Jag var helt övertygad om att du klippt kroppen! :rofl: Minns inte nu, vad är hon för något mer än pudel?
 
Många tror det för det är så ovanligt att se pudelkrull på kort päls, plus att det är så extrem skillnad i pälslängden på kroppen och svansen. Hon är pudel/chihuahua 🙂
Här med sin kullsyster och halvsyster
Visa bifogad fil 70597
Vilka gullegrisar! Måste fråga, eftersom jag inte hängt med från början- har den blyertsgrå(så fin färg) hunden något synfel? Ser ut som han har en blå lins i ögat när jag kollar på bilderna men han kanske bara ser ut så?
 
Vilka gullegrisar! Måste fråga, eftersom jag inte hängt med från början- har den blyertsgrå(så fin färg) hunden något synfel? Ser ut som han har en blå lins i ögat när jag kollar på bilderna men han kanske bara ser ut så?
De tackar så mycket!
Hon har någon sorts medfött syndrom som ger hornhinnedystrofi och dövhet. Så hennes ögon har som en blå hinna över sig men det påverkar inte hennes syn. Hon är däremot helt döv
60EACBED-34AF-424F-85F3-11203F6271D6.jpeg
 
Vilka gullegrisar! Måste fråga, eftersom jag inte hängt med från början- har den blyertsgrå(så fin färg) hunden något synfel? Ser ut som han har en blå lins i ögat när jag kollar på bilderna men han kanske bara ser ut så?
Här kan du se skillnaden mellan Pärlas öga (vänster) med hornhinnedystrofi och Pings öga med katarakt (grå starr). Ping är så gott som helt blind på det ögat nu
B1934434-3285-42C1-B062-3B4A00D7151A.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
48 49 50
Svar
990
· Visningar
65 433
Senast: Sel
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 990
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 124
· Visningar
42 243
F
  • Låst
Övr. Hund Då den förra nått 2000 inlägg så passar jag på att skapa en ny. :) Fortsätt uppdatera! På torsdag är det dags för HD/ED-röntgen på den...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
173 462
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp