September-utmaning

Bukefalos 30 år!

4 km promenad både igår och idag. Samma runda men motsatt håll - igår promenad hem efter att ha lämnat bilen på verkstad för service och idag promenad dit för att hämta den ;) Dock med ett, ehm, proviantstopp vid fiket (3 km hemifrån) under dagens runda :angel:

Tänkte skriva att jag inte gjort något utöver hundpromenader och hundträning idag, men kom på att jag både klippt gräs och mockat hage. Även om inget av det är träning så är det pulshöjande 😊 Särskilt att köra skottkärra genom hagen som inte är helt jämn 😄
Hade dock tänkt ta på springskorna i morse, men snoozade i stället, supertrött!

Jag har varit på ponny- och lingonpromenad, vet inte tid men ungefär en dryg liter lingon :D

Och sedan nu ungefär 14 minuter/2.5 km jogg. Var sent och jag var inte alls pigg så sprang lite där det var enkelt och gick en del i uppförsbackarna. Sprang iofs något snabbare än vanligt när jag väl sprang, därav tiden.

Jag har rört på mig varje dag, men inte så mycket som jag hade hoppats.
Fick träningsvärk efter första veckans joggingturer och efter det en förkylning som inte riktigt släppt ännu. Min motion har mest bestått av att bära hinder och bygga marsvinshus men det är minsann rätt jobbigt det också - inte som en joggingtur dock.

Tog en mer rask promenad inför (p)rehab-träning, men powerwalk är kanske lite överdrivet att kalla det 😊 Sen körde jag nitt rehab-pass med några extra övningar bara för att jag ändå tränade. Avslutade med att testa hur länge jag kan stå på ett ben utan att behöva ta stöd eller sätta ner set andra benet. Det var vingligt! Och väldigt ojämnt mellan höger och vänster ben. Så nu ska jag göra det så ofta jag kommer ihåg och se hur mycket bättre der kan bli. Startar på 61 sekunder på höger och 25 på vänster 🙈😅

Håller i rutinen än så länge :banana:Imorses var jag uppe ubertidigt och drog till jobb men tog mig ändå 10 min att smörja in och slänga på ite mascara så känner att Jäj det börjar sätta sig :D

Igår linedance så totalt 22 000 steg idag gymmet + långpromenad. Känns gött efter att ha tillbringat 5h i bil imorses t.o.r

Cyklat 8,5 km med hundarna och övat på att stå på ett ben.
Stod på en annan matta och med möjlighet att ha blicken fäst mycket längre bort, vilket gjorde det enklare!
2 minuter och 10 sekunder på höger ben och 2.45 på vänster 👍 Lite vingligt ibland, men kändes också mycket mer i musklerna att stå såpass mycket längre 😅

Kände av vristerna igår, troligtvis från balansövningen med att stå på ett ben. Ändrade upplägg till att jag ska stå 1,30 per ben i några dagar, innan jag förlänger tiden. Blev också en rask morgonpromenad och en längre runda på dagen, förutom de vanliga promenaderna. Och hundträning 😊

Idag kändes som en bra dag för en längre runda, kan säga att jag var något skeptisk till det beslutet halvvägs igenom :cautious:

Men det blev iallafall en mil på grusväg, joggning så en timme och fyra minuter. Helt okej tid för mig och den inkluderar vissa gångpauser :)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat