Seriösa pitbull uppfödare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Och vad ska du göra "av" med den attityden då?
Men då borde du väl ändå veta lite mer om "seriösa uppfödare" och vart dom finns när duumgåts med rasen i över 5 års tid.........?!:smirk:

Återigen,då kan du väl vända dig till "dom" du "umgåts" med i över 5 års tid:smirk: :smirk:
Jävligt bra sagt:bow:
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

KL

Hon verkar ju vara 17 år, så hon har haft kontakt med pitbulls sen hon var tolv. Och det är ju några år kvar tills hon ska bli vet!

Det verkar vara som jag trodde, att det är mest 15-25 åringar som försvarar Pitbulls vara och icke vara.

Kan man inte köpa en amstaff istället, som är reggad med föräldrar men känd mental status, osv, då verkar det bara vara namnet PITBULL som spelar in vad man ska ha för sorts fräsig hund!
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Det är inte många av kamphundsförsvararna här som lyckas med det, nästan alla hamnar i den kategorin.
PL
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Jag ska inte behöva bemöta er på ett visst sätt för att inte få svar jag inte önskat. Jag ska inte behöva bemöta er överhuvudtaget, eftersom ni inte är det folket jag ville ha kontakt med, jag ville ha kontakt med ägare som har pitbull.



Hej MW!! Jag är en ägare utav Pitbull, och jag förstår varför du sökt dig till denna rasen då den har så många egenskaper. Att hitta en seriös uppfördare av Pitbull är svårt, mkt svårt. Oftast så är det i blandat annat och du får inte den rasen du önskat ändå. Men du kan ha tur och hitta ngn som föder upp renrasig Pitbull och som samtidigt är seriös. Det gjorde jag och är väldigt glad att jag tog mig tid att leta efter en bra "uppfödare" och inte skyndade mig. Du verkar veta att Pitbullen är en annorlunda hund och när man sen har hunden i kopplet så får du stå ut med mycket fördomar. Människor rycker nästan armarna av sina barn för att dom inte ska gå närmare hunden än 5 meter.(ngt överdrivet kanske, haha) Men det är sånt man får stå ut med och det vet man även när man köper en sådan ras. Du har också rätt i att en hund blir vad man gör den till, vill man ha ett monster, så javisst då får man det. Men vill man istället ha en trevlig och mysig hund då får man det och det är vad man ska sträva efter. Uppfostran av Pitbullen är kanske lite annorlunda då det är envis ras som gärna hittar på bus och vill testa dig och din mentala styrka. Man får vara ännu envisigare än dom och helt enkelt visa vem som bestämmer. Dom kräver ju även en hel del motion och bara genom att motionera hunden mycket så får du en harmonisk hund. Mental träning är egentligen det allra bästa för en Pitbull. Jag hoppas och tror att du kommer hitta en seriös uppfödare. Har pratat med min, men han ska ej ta några fler valpar, tyvärr då det blev en toppenkull som jag köpte ifrån. Lycka till! Mvh
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

hej jag vill bara säga att jag har en pitbulltik på 6 år som är underbar
hon älskar alla människor. Jag tog över henne från en fam som inte kunde ha henne pga av massa saker. Hon har blivit misshandlad osv, men hon är helt underbar hon älskar alla människor viket är konstigt eftersom hon har blivit misshandlad i så många år. Men hon är världens snällaste pitbull:angel:

jag tycker hon ser så glad ut på alla bilder jag sett på henne, en mkt trevlig hund tycker jag det verkar som;) men så har hon ju dig som matte med :love:
ps. gjorde jag dig nyfiken nu, eller vet du vem jag är?:angel:
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

ja förstår inte varför man försvarar sig me att ma ska bli veterinär när man ska ha pittbull :confused: kanske så man kan sy ihop sig själv å andra hundar den bitit :smirk: kan inte va roligt å bo på ett ställe me så oseriösa hundar att man kan köpa dom för 500 kr då borde man ju vara orolig jämt för sin egen vovve...
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Du har också rätt i att en hund blir vad man gör den till, vill man ha ett monster, så javisst då får man det. Men vill man istället ha en trevlig och mysig hund då får man det och det är vad man ska sträva efter.

Jasså, är det så ENKELT?
Varför finns det då hundratals inlägg från ledsna ägare om deras problem med monsterhundar, som skrämmer och biter andra hundar, människor, barn och katter? Trots att ägarna bara vill ha en snäll, trevlig och mysig hund?
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

*KL*

Men gud vad den här tråden spårade ur. Jag säger ingenting om pitbulls vara eller icke vara, men är det nödvändigt med personangrepp?

Istället för att svara på ts ursprungliga fråga (ja alla trådar kan lalla iväg men man kan ju försöka ha hänsyn till den som startade den, i många trådar försöker man ju undvika att "kapa tråden etc") så diskuteras ts person. Ålder, etc. "Hon" är ditten, "hon" skriver datten.. Ni klagar på ts argument, men använder själva inte direkt sakliga.. man kan knappast ta en diskussion med en 17-åring och sen hänvisa till åldern som en anledning att strunta i vederbörandes åsikter! Diskutera inte alls då. Snacka om härskarteknik :mad:

Likaså argumenten "alla som gillar pitbulls är såna".. hur givande är det? Lika snyggt som att säga att "alla sossar är såna", "alla judar har stor näsa".. ja herregud. Man kan väl försöka hålla en snygg otn, ge fan i personangrepp där man gaddar ihop sig, och försöka ta människor på allvar. Om ni nu verkligen anser att det är farligt med pitbulls, argumentera saklogt istället för att hoppa på den intresserade. Jag har mkt svårt att tro att någon ändrar åsikt bara när h*n blir idiotförklarad.

Hur eller hur, såna här elakheter gör mig ledsen. Och SÄRSKILT de som ser sig som mognare än en 17-åring borde veta bättre.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Vill du verkligen ha en APBT med bra anlag att förvalta är mitt enda råd att importera och då helst från USA. Det finns mycket skräp i USA, men också guldkorn. ABPT har också fått en annan uppgift i landet i väster i och med Weight Pulling. Det är inte så stort här. Anledningen till att jag skulle välja en hund efter linje rmeriterade i just Weight Pulling är att man fått ett mål med sin avel, något annat än att hunden ska användas till kamp eller sällskap. Weight Pulling kräver också hanterbarhet och tolerans av andra hundar. Överlag ska du kika efter hundar som är meriterade och det hittar du inte i Sverige. Rasen är inte välkommen på tävlingar och prov eftersom den inte är godkänd. Kolla också om föräldrar och övriga släktingar har passerat någon typ av GCCT (Good Canine Citizen Test). Det händer att det görs och visar att hunden klarar av miljön i ett modernt samhälle. I Sverige finns det inte ens möjlighet att mentaltesta hundarna, vilket gör det svårt för seriösa uppfödare.

Dock anser jag att alla som ens tänker tanken på en APBT ska ha helt klart för sig att APBT inte är en hund som man kan forma hur som helst. Ingen hund blir vad man gör den till och definitivt inte den här. Den föds med vissa egenskaper som du är satt att förvalta. Du kan öka en del och minska andra, men aldrig helt ta bort eller lägga till. Med tanke på pitbullens mentala konstitution är det något du måste inse och acceptera för att bli en framgångsrik dressör av denna hundtyp. Förnekar du det och fortsätter hävda att hunden blir vad du gör den till kan det gå illa. Det är bara om man vet vad som finns i hunden och jobbar utefter det som denna ras blir så bra som den kan vara.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Haha, jag tycker ärligt talat bara att du är patetisk.

Det tror jag nog bara det är du som är.
Du gör bort dig ganska totalt och visar bara din enorma okunskap genom att inte svara på frågorna.

Läser du inte vad jag skriver : Skillnaden mellan de flesta "blandraser" och en renrasig är att man som ägare oftast kan spåra tillbaka i stamtavlan och se vilken status de äldre generationen i stammen haft ( vad är så patetiskt med det ? )

Pappersbiten är ju otroligt viktigt om du nu ska köpa dig en renrasig Pitbull ..
:bow:

Du snackar om att du vill "köpa från en seriös upfödare" sen förkastar du allt som är seriöst och påstår "hunden blir vad du gör den till".
Varför köper du då inte första bästa ghettopb från blocket då?
:bow:

Pitbull är för övrigt inte en renrasig hund i Sverige överhuvudtaget så spelar det ingen roll om denna pitbull så är korsad med staff eller något annat, eller om den är "pitbull" för den klassas inte som renrasig i vilket fall som. Här får man tag på pitbulls för några hundralappar, jo. Men nog om detta. Tyglar tråden nu.

Adjö.
:eek: Jag skulle ALDRIG vilja möta dig och din hund med mina hundar. Denna totala nonchalans om hur det ligger till. :crazy:


Och nej, inte en chans att man får en RENrasig pb för några hundralappar..:smirk:

Vill du verkligen ha en APBT med bra anlag att förvalta är mitt enda råd att importera och då helst från USA. Det finns mycket skräp i USA, men också guldkorn. ABPT har också fått en annan uppgift i landet i väster i och med Weight Pulling. Det är inte så stort här. Anledningen till att jag skulle välja en hund efter linje rmeriterade i just Weight Pulling är att man fått ett mål med sin avel, något annat än att hunden ska användas till kamp eller sällskap. Weight Pulling kräver också hanterbarhet och tolerans av andra hundar. Överlag ska du kika efter hundar som är meriterade och det hittar du inte i Sverige. Rasen är inte välkommen på tävlingar och prov eftersom den inte är godkänd. Kolla också om föräldrar och övriga släktingar har passerat någon typ av GCCT (Good Canine Citizen Test). Det händer att det görs och visar att hunden klarar av miljön i ett modernt samhälle. I Sverige finns det inte ens möjlighet att mentaltesta hundarna, vilket gör det svårt för seriösa uppfödare.

Dock anser jag att alla som ens tänker tanken på en APBT ska ha helt klart för sig att APBT inte är en hund som man kan forma hur som helst. Ingen hund blir vad man gör den till och definitivt inte den här. Den föds med vissa egenskaper som du är satt att förvalta. Du kan öka en del och minska andra, men aldrig helt ta bort eller lägga till. Med tanke på pitbullens mentala konstitution är det något du måste inse och acceptera för att bli en framgångsrik dressör av denna hundtyp. Förnekar du det och fortsätter hävda att hunden blir vad du gör den till kan det gå illa. Det är bara om man vet vad som finns i hunden och jobbar utefter det som denna ras blir så bra som den kan vara.
:bow::bow:
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Orkar inte läsa hela tråden.

Men ska du ha en renrasig pb så måste du skaffa dig bra kontakter. Det finns inte många seriös uppfödare i sverige och de få som finns skyltar inte om sina hundar precis, och det pga att fel personer inte ska få tag i deras hundar.
Sen är det oftast så att de har redan köpare på sina valpar innan dem är födda så man får vara ute i god tid.

En renrasig pb ska vara reggad och stamboksförd i UKC, BFKC eller AKC.
 
Senast ändrad:
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Seriöst,du kommer nog inte hitta en seriös kennel som föder upp pitbulls i sverige,då rasen inte går att regga i sverige...

De alternativ du har är att antingen importera,eller att fundera på tex en amstaff eller nått,där finns det jättemånga bra uppfödare..

Dock så tycker jag att du borde fundera mer än en gång till,och jag tycker att din attityd låter skrämmande för att du ska äga en kamphund! Du käftar emot på en gång,och vägrar lyssna på vad andra säger!

Jag tycker du borde fundera på en annan ras,eller ja,hund överhuvudtaget?
Din attityd är tråkig,och du vägrar inse vad som kan hända,och vad du får i kopplet! Du tycker om hundar med attityd,och om jag förstår dig rätt så kommer du antagligen inte dämpa attityden,utan kanske puscha på den ännu mer på hunden = en situation som kan komma att bli livsfarlig tillslut!

Äger själv en trevlig pittbullkorsning,Och tyvär så är det vi som får ta skiten över sånna ägare som du,och det är jag himla trött på!:mad:
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Seriöst,du kommer nog inte hitta en seriös kennel som föder upp pitbulls i sverige,då rasen inte går att regga i sverige...

De alternativ du har är att antingen importera,eller att fundera på tex en amstaff eller nått,där finns det jättemånga bra uppfödare..

Dock så tycker jag att du borde fundera mer än en gång till,och jag tycker att din attityd låter skrämmande för att du ska äga en kamphund! Du käftar emot på en gång,och vägrar lyssna på vad andra säger!

Jag tycker du borde fundera på en annan ras,eller ja,hund överhuvudtaget?
Din attityd är tråkig,och du vägrar inse vad som kan hända,och vad du får i kopplet! Du tycker om hundar med attityd,och om jag förstår dig rätt så kommer du antagligen inte dämpa attityden,utan kanske puscha på den ännu mer på hunden = en situation som kan komma att bli livsfarlig tillslut!

Äger själv en trevlig pittbullkorsning,Och tyvär så är det vi som får ta skiten över sånna ägare som du,och det är jag himla trött på!:mad:

Det finns seriös uppfödare av pb i Sverige mn dem är få.
Att hundarna inte går att regga i Sverige har inte med om det finns någon uppfödare eller ej.
Jag vet flera som är seriösa men jag tänker inte hämnga ut dem på detta forumet.

Jag håller med dig om att denna tjejen inte låter som en bra pb ägare det är sånna som henne som gör att vi seriösa ägare får ta skiten.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

*kl*

popcorn.gif
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Jasså, är det så ENKELT?
Varför finns det då hundratals inlägg från ledsna ägare om deras problem med monsterhundar, som skrämmer och biter andra hundar, människor, barn och katter? Trots att ägarna bara vill ha en snäll, trevlig och mysig hund?


Självklart krävs det mer än att bara vilja ha en trevlig hund, du förstod nog mig fel.

Jag vet hur mkt jobb och tid som krävs för att få en harmonisk Pitbull och det är bannemej jobbigt ibland. Man behöver vara mkt konsekvent och envis. Snäll men tuff hand.

Sen spelar ju mkt mer gener osv in. Därför ska man endast köpa dessa hundar om man på ngt sätt kan gå tillbaka och kolla in föräldrar mm. Det fick iaf jag göra när jag köpte min Pitt. Hade annars aldrig köpt henne, då jag anser att det är för riskabelt att köpa en hund utan att veta den blekaste vad hunden brås på.

Fick även träffa föräldrar och tidigare valpar från tidigare kull. Och allt såg kanon ut och därför slog jag till och köpte mig en hund av dessa personer. Nu har vi regelbundna träffar, vi personer som köpte valp från samma kull och alla har visat sig bli kanonhundar, dock med mkt men roligt jobb.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Varför skriver du(gång på gång) då att en hund blir vad man gör den till????
PL

Men i det allra flesta fall blir hunden vad man gör den till. Uppfostran spelar in en stor roll, i de allra flesta raser.

Du menar du alltså att om hunden endast har bra gener så fungerrar den i alla tillfällen, behöver alltså ingen uppfostran?

Om du läst vad jag skrivit innan så står det att gener och uppfostran är som A och O.


Som vanligt med dig Peter, så drar du alltid dina egna slutsater för att förlöjliga oss andra som kanske inte tycker EXAKT som dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 500
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 212
Senast: Ajda
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 720
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp