Seriösa pitbull uppfödare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Herregud, jag bor i Angered. Jag kan sätta mig på bussen en hållplats för att köpa en Pitbull för 500kr om jag så vill. Hade jag inte varit seriös, hade jag sällan velat ha kontakt med seriösa uppfödare.

Varför gör du inte det då?
Om du nu hela tiden hävdar att "reggning spelar ingen roll" och "hunden blir vad du gör den till".
OM det vore så, så skulle det inte finnas nåt skäl till att du vill köpa från en seriös upfödare.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Bara för att den räknas som blandras i Sverige, så gör den ju inte det i hela världen.

Och NÄ, du får inte en RENRASIG pitbull, utan ngn som helst inblanding av ngn annan ras för 500:-
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Skithund i det sammanhanget betyder att hunden är skit kvalitetsmässigt.
Jag känner/kännt en massa rottisar reggade som oreggae, pitbulls och blandraser.För att jag gillar dem som indevider innebär inte att jag tycker deras kvaltiet är bra eller försvarar avlen som lett fram till dem.

Tyglar tråden.
Adjö.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Bara för att den räknas som blandras i Sverige, så gör den ju inte det i hela världen.

Och NÄ, du får inte en RENRASIG pitbull, utan ngn som helst inblanding av ngn annan ras för 500:-

Bye! :smirk:
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Pitbull är för övrigt inte en renrasig hund i Sverige överhuvudtaget så spelar det ingen roll om denna pitbull så är korsad med staff eller något annat, eller om den är "pitbull" för den klassas inte som renrasig i vilket fall som. Här får man tag på pitbulls för några hundralappar, jo. Men nog om detta. Tyglar tråden nu.

Adjö.


En hund kan visst vara renrasig, även om den inte är stamboksförd i skk.
Att vara renrasig innebär att det har skrivits en standard och att aveln regleras och hundarna stambokförs.
Jag kan tex importera en hundras som är stambokförd i ett annat land, hunden blir inte "blandras" för det. Ävem om den inte räknas som ras enligt skk.

Skk är en FÖRENING, inte en myndighet.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Hade du bara bemött denna tråd lite mer öppet och givit ett kunnigt bemötande så hade den inte behövt spåra ur.

Men ju mer du skriver ju mer övertygad blir jag att du inte kan så mycket om Pitbull som du vill påskina..

Godnatt!
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Jag ska inte behöva bemöta er på ett visst sätt för att inte få svar jag inte önskat. Jag ska inte behöva bemöta er överhuvudtaget, eftersom ni inte är det folket jag ville ha kontakt med, jag ville ha kontakt med ägare som har pitbull.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Ett tips:
Kolla på pitbull-klubbens (om det nu finns någon sån) hemsida om du vill ha kontakt med enbart pitbull-folk. De kanske har något forum/gästbok, eller ännu bättre -ett avelsråd. Det brukar de flesta raser ha.

Lycka till
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Faktum är att du inte ska ifrågasätta mig överhuvudtaget då detta inte var syftet med min tråd. Adjö. ;)

Antar att du läst de andra trådarna angående kamphundsraser.. och att ställa frågan om Seriösa uppfödare av en ras som i Sverige inte är godkänd i ett forum på buke och inte räkna med att få olika typer av reaktioner är för mig ganska korkat... jag har inte ifrågasatt dig som person överhuvudtaget.. Vill du inte svara så behöver du självklart inte.....

Men ifrågasätta kan man göra i vilken tråd man vill.....

Ber om ursäkt om du nu blev stött...
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Tror att jag indirekt fått svar på frågan jag ställde i varje fall i det här enskilda fallet.....
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Faktum är att du inte ska ifrågasätta mig överhuvudtaget då detta inte var syftet med min tråd. Adjö. ;)

Faktum ÄR att tråden faktiskt Får utvecklas och "börja" handla om annat än trådens ursprungliga ämne:smirk:

Och du har dessutom sagt Adjö 3-4 gånger nu,det räcker faktiskt med bara ett,och du ser bara löjlig ut när du först lämnar tråden och sedan 5 min senare kommer tillbaka (med hopp om att få sista ordet eller nåt ..??),och du kommer inte tillbaka en eller två gånger,utan 3-4!!:rofl:

Gå eller stanna helt enkelt...:cool:

Och vem var det som kallade Vem för patetiskt?:angel: :devil:
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Jag är en person, som vill ha hundar med attityd
Och vad ska du göra "av" med den attityden då?

jag har umgåts med pitbull hundar i över 5 år då jag började intressera mig av rasen.
Men då borde du väl ändå veta lite mer om "seriösa uppfödare" och vart dom finns när duumgåts med rasen i över 5 års tid.........?!:smirk:

Jag sökte PB ägare huvudsakligen.
Återigen,då kan du väl vända dig till "dom" du "umgåts" med i över 5 års tid:smirk: :smirk:
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

hej jag vill bara säga att jag har en pitbulltik på 6 år som är underbar
hon älskar alla människor. Jag tog över henne från en fam som inte kunde ha henne pga av massa saker. Hon har blivit misshandlad osv, men hon är helt underbar hon älskar alla människor viket är konstigt eftersom hon har blivit misshandlad i så många år. Men hon är världens snällaste pitbull:angel:
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

en person med attitydsproblem borde inte skaffa sig en hund med mkt attityd... det är liksom ingen bra ekvation.

du är varken saklig eller det minsta tillmötesgående i din argumentation... eller vilken argumentation förresten.

hur kan du påsta att det inte spelar så stor roll om hunden är reggad eller inte.. det är ju verkligen en bra uppfattning om man skall bli veterinär..

visst kan skk ha brister, men det är åtminstonde väldigt bra riktlinjer när man avlar på hundar..

om de inte hade funnits hade det nog varit en ganska stor kalops i hundsverige.
 
Sv: Seriösa pitbull uppfödare

Tycker hon faller klockrent under kategorin Kamphundsägare om jag ska vara ärlig. Stöddig och okunnig :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 500
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 212
Senast: Ajda
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 726
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp