Bukefalos 28 år!

Seriöst, jag vill sluta röka! Nån mer som hakar på?

Nu vet jag ju inte vilken modell du har, men jag byter brännare typ var tredje vecka. Brukar beställa fem 30 ml e-juice och två fem-pack brännare samtidigt till mig och mannen när det börjar närma sig att ta slut. Man känner när brännaren börjar bli dålig. Smaken är lite skum, röken blir mindre kraftig och man behöver fylla på mer sällan.

Oj, ja då måste jag beställa det! Synd att jag inte visste det innan... E-juice har jag så det räcker och blir över i flera flera veckor!

Jag köpte en Aspire pockex. Nyvaken och som vanligt ett rejält sug efter en cigarett. Tog nån puff på E-ciggen och det gick över direkt. Så nu ligger jag faktist kvar och drar mig i sängen, vilket inte hänt på jag vet inte hur länge! :love::banana:
 
Räcker upp handen lite försynt....
Jag har nu nästan varit rökfri i 5 veckor, under dagtid, då jag vistats i en rökfri miljö. Rökt har jag gjort på morgonen och på eftermiddagen, men inte i lika stor utsträckning som tidigare och använt mig av snus istället, och bestämt mig att även på mitt jobb ska jag inte röka, vilket jag hållt.
Men det är ju här hemma jag bolmar på som aldrig förr..
Så detta med ecigg lät ju fruktansvärt intressant...
 
Räcker upp handen lite försynt....
Jag har nu nästan varit rökfri i 5 veckor, under dagtid, då jag vistats i en rökfri miljö. Rökt har jag gjort på morgonen och på eftermiddagen, men inte i lika stor utsträckning som tidigare och använt mig av snus istället, och bestämt mig att även på mitt jobb ska jag inte röka, vilket jag hållt.
Men det är ju här hemma jag bolmar på som aldrig förr..
Så detta med ecigg lät ju fruktansvärt intressant...

Jag är mer än nöjd! Ciggen på morgonen har alltid varit min största last. Det har varit att man vaknar, hoppar i kläderna och går ut och röker. Dom som står i vägen för det får då veta att dom lever! :angel:

Men nu på morgonen kunde jag ta E-ciggen och den tog bort allt sug på några puffar bara. :bump:
 
Oj, ja då måste jag beställa det! Synd att jag inte visste det innan... E-juice har jag så det räcker och blir över i flera flera veckor!

Jag köpte en Aspire pockex. Nyvaken och som vanligt ett rejält sug efter en cigarett. Tog nån puff på E-ciggen och det gick över direkt. Så nu ligger jag faktist kvar och drar mig i sängen, vilket inte hänt på jag vet inte hur länge! :love::banana:
Gud vad roligt att läsa!
E-cigg spar verkligen både hälsa, pengar och liv, om man jämför med cigg.
 
Nu har jag enbart haft E-ciggen sen i fredags, och det funkar hur bra som helst! Jag tog mig tom nått glas vin i går, men kände endå inget cigg-behov. Upplever att luktsinnet blivit bättre, kan det stämma?

Killen röker, och tidigare så har jag bara känt röklukt på andra när dom är nyrökta, sen i tex ytterkläder, men vi hoppade in i duschen nu på kvällen här, han hade inte rökt på säkert en timme, men han både luktade och smakade rök endå! O_o Inte så att det är äckligt, men det hade ju verkligen sin speciella lukt och smak. Och detta är inget fenomen jag har varit med om tidigare! Som sagt, nyrökta människor har jag ju känt lukten av, men INTE så här långt efter. Och inte när vi står i duschen tillsammans med massa tvål som luktar gott! (Förövrigt, herregud vad tvålen luktar gott)

Jag är förvånad över mitt lukt och smaksinne! :confused:
 

Det går jättebra! Inte ett endaste bloss är taget! :up: Jag har till och med gjort mig av med mina sista cigaretter jag hade lagt undan för säkerhetsskull.

Använder även e-ciggen mindre och mindre, så planen är ju att få bort den helt och hållet, men avvaktar tills efter resan med det iallafall för det kommer bli en för stor prövning annars.

Men ciggaretter, Nopp! ;)
 
Nu har jag enbart haft E-ciggen sen i fredags, och det funkar hur bra som helst! Jag tog mig tom nått glas vin i går, men kände endå inget cigg-behov. Upplever att luktsinnet blivit bättre, kan det stämma?

Killen röker, och tidigare så har jag bara känt röklukt på andra när dom är nyrökta, sen i tex ytterkläder, men vi hoppade in i duschen nu på kvällen här, han hade inte rökt på säkert en timme, men han både luktade och smakade rök endå! O_o Inte så att det är äckligt, men det hade ju verkligen sin speciella lukt och smak. Och detta är inget fenomen jag har varit med om tidigare! Som sagt, nyrökta människor har jag ju känt lukten av, men INTE så här långt efter. Och inte när vi står i duschen tillsammans med massa tvål som luktar gott! (Förövrigt, herregud vad tvålen luktar gott)

Jag är förvånad över mitt lukt och smaksinne! :confused:

Starkt jobbat
Ja jag röker ju inte längre på jobbet men svettas som en gris och luktar även därefter, men är inte ett dugg röksugen där på jobbet och avundas inte de stackare som idag gick ut och rökte i de snöbandade regnet och tillhörande snålblåsten..
Även mitt humör är inte alltid att leka med även om jag får bita ihop där på jobbet, inte heller lika trött, men mycket pillande på mobilen blir det
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 736
Senast: fejko
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 641
Senast: Luff
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt väldigt mycket på olika saker typ igår kväll och mycket idag. Och jag har kommit fram till några saker som egentligen så...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 456
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 337
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp