Sex-ångest!

Man skulle behöva förklara mer än att man vill ta det lugnt och mjukt? Är det så du menar?

Nej, jag menar att det är fullt tillräckligt. Då finns inte minsta tvekan. Det gör det egentligen inte innan heller, hålla fast med våld och sex i sömnen är övergrepp om det inte är överenskommet tydligt att det är OK. Men eftersom TS upplevde det som tveksamt så kan det vara bra att ha sagt något i @Tranis stil.
 
Fast
Som du säger; man ska exempelvis inte behöva uttrycka att man vill vara vaken och med på att ha sex.

Fast det här är ju typiskt tjejigt uttalande.

Jag har absolut inget emot att en sängkamrat väcker mig genom att ha sex med mig. Tvärtom. Och vill man inte är det väl lättast att SÄGA det istället för att lita på "han borde fatta".

Har han legat med mig som tidigare partner har han ju fått till sig att det är väldigt uppskattat.
 
Fast det här är ju typiskt tjejigt uttalande.

Jag har absolut inget emot att en sängkamrat väcker mig genom att ha sex med mig. Tvärtom. Och vill man inte är det väl lättast att SÄGA det istället för att lita på "han borde fatta".

Har han legat med mig som tidigare partner har han ju fått till sig att det är väldigt uppskattat.

Det låter inte som att de situationer som TS varit i är riktigt jämförbara.

Om du var full, medvetslös, drogad hade det varit ok då också?
 
Jag vet inte, jag brukar inte köra den kombon.

Nu pratar vi väl inte om det, TS har väl inte planerat att komma i den situationen IGEN. Vi pratar väl framtid, för dåtid är inget att göra något åt.

Därför är det lättare att KOMMUNICERA med sin tilltänkta sexpartner om hur man vill ha det. Hellre än att tycka att partnern ska fatta/gissa sig till hur man vill ha det. Själv tänder jag totalt av på de som ängsligt hela tiden frågar hur man vill ha det. Medan andra går igång på detta.
 
Jag känner dom som gjort minst lika jobbiga sex-erfarenheter som dig men kommit över det då dom blivit ihop med någon som dom älskar och som älskar dom. Nu känner du att du inte vill ha en one-nigth stand och det är sunt - jag är emot tillfälligt sex. Ska man ha sex så ska man kunna ta fullt ansvar för varandra, och det gör man knappast om man är full och/eller har tillfälligt sex. Blir så lätt en massa känslomässigt trassel. (och i värsta fall en graviditet och/eller könssjukdom). Framför allt som du må bevara så må du bevara ditt hjärta, för därifrån utgår livet. (citat bibeln, men vet inte vart det står.) Men det bästa sättet att bevara sitt hjärta är inte att packa in det i bomull och sätta på en lapp "aktas för stötar". Så förr eller senare så tjänar du på att försöka dejta någon. Du är lite äldre nu och de flesta killar i din ålder har nog lättare att förstå att tjejer kan ha blivit utsatta, sårade och osäkra än då dom var tjugo. Om han gillar dig så kommer han att ta det som en utmaning att vinna ditt förtroende och kärlek. Kärleken är en kär lek, mycket mer än sex. Romantik kan vara mer än en fin o dyr middag... eller att bada nakna i månskenet en sommarnatt.
 
Jag vet inte, jag brukar inte köra den kombon.
Jag menade inte så ;), utan bara att man inte är fullt medveten när man sover.

Jag tycker också att det är bra att man säger ifrån när det är något man inte gillar, men om man blir påsatt i sömnen så har man inte fått chansen förrän det redan är ett faktum.
 
Jag har absolut inget emot att en sängkamrat väcker mig genom att ha sex med mig. Tvärtom. Och vill man inte är det väl lättast att SÄGA det istället för att lita på "han borde fatta".

Har han legat med mig som tidigare partner har han ju fått till sig att det är väldigt uppskattat.

Jag tycker också att bli väckt av sex är något riktigt trevligt om det är någon jag på ett eller annat sätt har en sexuell relation till. Det finns liksom inget som heter "det här är normalt sex" på det sättet att man kan vara överens om vad som ingår i begreppet. Vill man ha det på ett specifikt sätt får man säga det, och inte förvänta sig en tankeläsande partner. Framförallt inte om det är lite känsligt om det går fel.
 
Jag tycker också att bli väckt av sex är något riktigt trevligt om det är någon jag på ett eller annat sätt har en sexuell relation till.
Med någon som du nyss träffat?
Jag undrar på riktigt. Jag är inte emot tillfälligt sex, tycker inte att man måste vara kär för att ha sex osv, så det har inte med det att göra.
 
Med någon som du nyss träffat?

Definiera nyss träffat? En KK jag sover hos första gången? Jadå :-)
Min kanske enda urvalsprincip är att inte gå till sängs med någon jag inte kan tänka mig att vakna upp med, så jag har aldrig hamnat i Coyote ugly-situationen.

Min pojkvän var ett tag lite orolig när han konstaterade att han initierade sex medan han själv sov, och vaknade först mitt i det. Efter lite funderingar kom han fram till att det iaf bara hände när han sov med tjejer han hade en ganska nära relation till, så att han inte råkade ge sig på någon han inte känner så väl.
 
Jaha. Hur kommer det sig att en (varaktig) partner inte gör det?

Min gör det (eller ja, vi gör det ;)), men det var oftare när vi var KKs än nu. Då stod ju "ingen sömn" ganska naturligt på agendan när vi träffades, och det blir lite slitigt i längden att hålla igång det samtidigt som man ska orka upp till jobbet på morgonen...
 
Det låter väldigt vanskligt att initiera sex med någon som sover, hur ska man veta om den är med på det om man inte haft ett samtal om det innan?
 
Jag känner igen mig ganska mycket i det du berättar. Eller jag har andra händelser och så, men osäkerheten kring sex och förtroendebiten känner jag igen. Jag är världsbäst (sämst?) på att lägga benen på ryggen när något verkar vara på väg mot ett förhållande, eftersom det känns som att det innebär krav på sex.

Men jag tror att du ska försöka ta det lugnt. När du träffar någon du tycker om och trivs med, och det känns som att det börjar "bli dags", så kan du ta det då. Jag tror de är lätt att oroa sig för mycket.

Jag har bara berättat för en potentiell sexpartner, inte vad som hänt mig men att "jag väntar gärna ett tag med sånt på grund av saker som har hänt". Det räcker liksom, och förhoppningsvis gör det både att pressen man kan känna försvinner/minskas ordentligt, när man vet att det är okej för partnern att ta det lugnt, och även att när man väl har sex är partnern förmodligen lite extra lyhörd. Det är iallafall min erfarenhet.
 
Jag håller ändå fast vid det jag skrev tidigare att om inget sagts, så är det inte ok att försöka ha sex med någon som sover eller på annat sätt är omedveten/frånvarande/påverkad.
Precis, det är inte ok, dessutom är det ett sexualbrott:

Våldtäkt
Den som utnyttjar någon som sover, är medvetslös, berusad eller påverkad av annan drog, psykiskt störd, sjuk eller på annat sätt är i särskilt utsatt situation döms också för våldtäkt.
http://www.polisen.se/Lagar-och-regler/Om-olika-brott/Fakta-om-sexualbrott/

Har man inte kommit överens på något sätt tidigare om att det är det alla inblandade faktiskt vill, utan situationen är sådan att en person (eller flera för den delen) oombett har sex med en annan när hen sover och alltså varken kan säga ja eller nej, så är det våldtäkt.
 

Liknande trådar

Relationer Anonymt konto, för detta känns läskigt att skriva. Jag har i mina tidigare förhållanden haft en förkärlek för lite hårdhänt sex. Inte...
2
Svar
29
· Visningar
4 551
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 502
Senast: miumiu
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 427
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp