Bukefalos 28 år!

Shettistråden del II

Jag har inga snabbfästen (tror jag?) och stora portar så funkar fint inne hos mig :)
Ute har jag ingen bra plats att spänna för och ponny är väl, hrm, inte väluppfostrad nog för att gå att parkera :angel:
Jag har alltid fixat egna snabbfästen. Bara köpa skothakar 😇. Känns tryggt att ha om man behlver få loss vagn snabbt.
Aldrig behövt använda på henne förvisso, men ändå.

På gamla draglinorna som faktiskt har det konstigaste fäste jag sett krävdes det iofs en schackel också. Men det hör verkligen inte till vanlighetena.
 
Jag har alltid fixat egna snabbfästen. Bara köpa skothakar 😇. Känns tryggt att ha om man behlver få loss vagn snabbt.
Aldrig behövt använda på henne förvisso, men ändå.

På gamla draglinorna som faktiskt har det konstigaste fäste jag sett krävdes det iofs en schackel också. Men det hör verkligen inte till vanlighetena.
Jag är nog för trög för att fixa själv..
 
Ska visst vara med på tävling i Strömsholm den 25/11 😱
Ägaren hade anmält shettisarna och frågade sen i vår Messenger-grupp vilka som ville vara med.
Det var mest klasser för barn men fanns handlerhoppning senior, så där råkade jag klassa in 😁 Blev sugen direkt men tvekade då jag måste lära mig en bana! Men hon peppade mig.

Iiiii, det ska bli lite kul :bump:
 
Ska visst vara med på tävling i Strömsholm den 25/11 😱
Ägaren hade anmält shettisarna och frågade sen i vår Messenger-grupp vilka som ville vara med.
Det var mest klasser för barn men fanns handlerhoppning senior, så där råkade jag klassa in 😁 Blev sugen direkt men tvekade då jag måste lära mig en bana! Men hon peppade mig.

Iiiii, det ska bli lite kul :bump:
Jag tycker det har varit bra tävlingar på Strömsholm, det kommer gå fin-fint! :)
 
Ska visst vara med på tävling i Strömsholm den 25/11 😱
Ägaren hade anmält shettisarna och frågade sen i vår Messenger-grupp vilka som ville vara med.
Det var mest klasser för barn men fanns handlerhoppning senior, så där råkade jag klassa in 😁 Blev sugen direkt men tvekade då jag måste lära mig en bana! Men hon peppade mig.

Iiiii, det ska bli lite kul :bump:
Kul.
Jag hade gärna varit publik, men har annat för mig den 25e. Lyckas alltid vara nåt för mig när deras tävlingar är 😇.
 
Jag är nog för trög för att fixa själv..
Det är inte svårt alls om du skulle vilja ha det.
ofta bara att sätta dit haken mellan lina/rem och selen.Men det är svårt att säga exakt hur du ska göra när man inte vet hur skakelremmar och draglinor ser ut. Skothakar är lätt att hitta på jula, biltema mfl i alla fall.
 
Idag är vi på utställning. Safir började dagen med att bli Klassvinnare och vidare till championaten :love:

IMG_7009.jpeg
 
Lyx. Här är det vatten överallt..
Red i ösregn i morse
Nu var utställningen 2 timmar hemifrån men det hade inte regnat nåt nämnvärt hemma heller såg det ut som i regnmätaren.
Dock har det regnat desto mer de senaste veckorna så vatten överallt har vi ändå :grin:
Hagen består av en massa småsjöar typ…..
 
Även Enzo var med idag. Han slutade på 38 poäng och silver. 2:a i klassen.
Både Safir och Enzo fick 9 på skritten dessutom :)
En mycket lyckad dag, om än lång. Safir i dagens första klass och så två timmars körning. I lunchen var det maskerad för min kompis med barn. Direkt efter lunch var det Enzos tur.
Sen visade min kompis sina två och de var i dagens näst sista klass, plus att Safir skulle tävla i championaten som är sist på dagen och sen två timmar hem igen:sleep:

IMG_7060.jpeg
 
Mini har börjat få komma ut några timmar om dagen med munkorg. Idag passade hon på att köra rejäla rejs i hagen. Så skönt att kunna sträcka ut i full galopp.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 676
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 998
Senast: Rosett
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 604
Senast: alazzi
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp