Shettistråden del II

Varit väldigt tyst från mig men nu kände jag att jag behöver lite goda råd och kanske ett nytt perspektiv. Har uppstått en konflikt med personen jag delar min ponny med, började väl egentligen när hon fick föl och har eskalerat sedan dess. Så nu står jag utan halvfodervärd, var svårt nog redan innan med skola och allt att orka/hinna och ha råd men nu vet jag inte vad jag ska göra. Känns så tråkigt att sälja hingstfölet men vet inte vad jag har för alternativ. Hingstflock? Någon som känner till en i Västmanland med omnejd? PMa gärna i så fall 🙂
Att sälja stoet tar verkligen emot, skulle hellre låna ut henne på foder då men kanske svårt att hitta någon med så kort varsel och så är det väl svåraste tiden på året dessutom..
Men tänkte just på er igår ❤️
Vad tråkigt!
 
Var på tävling med Shetland Nord i Strömsholm igår, bra ordnat och kul men kallt!! 😅 Dock hade jag klätt mig bra så höll mig varm.

Vi hade med oss båda shettisarna och ett barn startade i riden precision och hoppning, ägaren tömkörde och sist var det handlerhoppning där både jag och ägaren var med. När det väl var min tur var min ponny ganska trött så det gick inte särskilt bra tyvärr.

Bland alla fina ponnyer saknade jag ”min” gamla Mille och drömmer om en egen liten ponny någon gång i livet. Någon gång… ❤️
 
Idag hade vi mysigt, och snöigt 😁
IMG_2042.jpeg
 
Kan berätta att vådan av att ha en tjock lugg som når ända ner till nosen/marken är att det plötsligt kan hänga tre stora snöklumpar i luggen...
 
Tredje (fjärde?) täcket jag provar som inte passar min grabb :down: :arghh:
Fairfield åker bak/är för stora i bogen.
Bucas satt bra fram men var alldeles för kort och vet inte om jag vågar chansa på större storlek.
Något annat från Hööks med samma problem, för stort i bogen. Blir tokig!
 
Tredje (fjärde?) täcket jag provar som inte passar min grabb :down: :arghh:
Fairfield åker bak/är för stora i bogen.
Bucas satt bra fram men var alldeles för kort och vet inte om jag vågar chansa på större storlek.
Något annat från Hööks med samma problem, för stort i bogen. Blir tokig!
Har du provat Haglunds. New basic kollektionen finns ner till stl 75
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 256
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 968
Senast: Rosett
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 363
Senast: alazzi
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp