Shettistråden del II

Men på riktigt O_o
105 bucas alldeles för stort.
95 bucas alldeles för litet.

IMG_20240117_162414.jpg
 
Men på riktigt O_o
105 bucas alldeles för stort.
95 bucas alldeles för litet.

Visa bifogad fil 137082
Låter lite hopplöst.
Amigo/horseware brukar ha halvstorlekar också. Jag jade nog velat testa deras storlek som motsvarar 100cm.
Men det beror ju på bogen då. Och årislapåen kamsle är högre på deras.
På större Amigo ligger bogen utmärkt på min ganska grova fjord. Men låg lika utmärkt på min nättare islandshäst.
Men om du vill prova åka till Glada hästen kolla att de har hemma innan du åker. Annars borde de kunna ta hem.
 
Låter lite hopplöst.
Amigo/horseware brukar ha halvstorlekar också. Jag jade nog velat testa deras storlek som motsvarar 100cm.
Men det beror ju på bogen då. Och årislapåen kamsle är högre på deras.
På större Amigo ligger bogen utmärkt på min ganska grova fjord. Men låg lika utmärkt på min nättare islandshäst.
Men om du vill prova åka till Glada hästen kolla att de har hemma innan du åker. Annars borde de kunna ta hem.
Ska ev chansa på ett begagnat Amigo storlek 95 som finns i närheten, annars får jag definitivt kolla med Glada hästen..
 
Visa gärna bild när du provat det. Jag har inte provat Amigo på Mumma. Hon har Bucas nu men vra att veta för framtida behov
Vi har ett Amigo till hingsten, som har lite grövre hals. Kunde nog haft en (halv) storlek mindre, men det funkar - som regnrock... :p Minns inte om det var 95 eller 100.
1705513366829.png
 
Vad bra det ser ut.
Bättre än Mummas bucas som är på gränsen till för kort i sidorna?
Vilken storlek blev det?
Och hur hög var ponnyn nu igen?
 
Hippotekets Cassis visar hur bra det är med isolerande päls! När snön skrapades bort var hon torr under! Eller nåja, kanske lite fuktig på ytan, men inte mer...Visa bifogad fil 137113
Mumma går ju också mycket ytan. Men nu hade hon täcke när det snöade som mest för det är så himla svårt att få bort isen när hon bli isig i pälsen. Har ju kallstall så vod is måste jag ta in och lägga ulltäcke i timmar. Och is vill jag inte lägga utrustning på..

Edit, lägger in en demonstration från Mumma också.

1000003369.jpg
 
Idag har vi ridit! Visserligen bara runt parkeringen/på gården (har en grusad slinga) för lillebrorsan sov i vagnen men ändå (går inte med häst och barnvagn samtidigt och ville ha honom inom hör-håll) :love:
En halvtimme blev det och en liten teorilektion om sittbenen.
Tror det är @ameo som alltid tjatar om att man inte ska ha för stor ponny till barn och jag kan bara hålla med så mycket.

IMG_20240126_112926~2.jpg

Älskade prinsessan. Hon fick godis efteråt av grabben för hon varit duktig :D
 
I lördags flyttade Vega till sin medryttarfamilj som ska ta henne på foder och på söndagen kom hon hem igen... En islandsvalack i nya stallet uppskattade inte alls att få en sällskapsdam utan jagade henne genom flera staket. Tack och lov kom hon inte till skada och Björne blev väldigt glad när mamma kom tillbaka.

20240127_080013~2.jpg
 
Mumma ligger i ordentligt lä ttots att hon har en hel del lugg.
Men hon har ofta tofs eller fläta vid motion och ibland i hagen för att slippa isklumpar.
Det sliter ju lite, men sådär mycket hade hon inte haft oavsett tror jag..
Ja alltså Lovis är verkligen en klass för sig... 🥰
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 697
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 955
Senast: Rosett
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 134
Senast: alazzi
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp