Shettistråden del II

Det är drygt 3 år sedan tanken på en egen körponny slog rot, det har varit en lång väg dit men idag har jag för första gången suttit i vagnen bakom min alldeles egna ponny och därtill min uppfödning :heart
Björne är en stjärna och jag är så stolt och glad över min fina lilla kille, och så tacksam för bästa @Cattis_E som gjorde mig sällskap när jag skulle hämta hem honom 🥰

20251019_115000.webp

Det är drygt 3 år sedan tanken på en egen körponny slog rot, det har varit en lång väg dit men idag har jag för första gången suttit i vagnen bakom min alldeles egna ponny och därtill min uppfödning :heart
Björne är en stjärna och jag är så stolt och glad över min fina lilla kille, och så tacksam för bästa @Cattis_E som gjorde mig sällskap när jag skulle hämta hem honom 🥰

Visa bifogad fil 175813
Nog är han en stjärna alltid, och det var klart värt bilåkandet för att se dig köra honom för första gången. Sken ikapp med solen gjorde ni 😊.

Visa bifogad fil 175813

Åh, jag minns den känslan. Den är underbar :love:
Grattis!

Men nu är det ju för länge sen det hände nåt i denna tråd. Så ni får stå ut med att det är en fjord med på ett hörn ockaå.

(En del av er har kanske redan sett i en annan tråd, men tror inte alla sett).

Vi tyckte det behövdes ett disco för att pigga upp i gråvädret

Lite soligt imorse (vilket ju inte är det vanligaste i november :p ) så mina tjejer fick passa på att komma ut en liten runda. Fenix tömkördes och Havanna fick gå bredvid med grimma och grimskaft. Havanna fick även hjälpa till att bära min kappa när jag tyckte det var varmt ;) vilket är bra träning för henne eftersom hon tycker det är lite otäckt att ha saker på sig

IMG_20251102_091552102.webp

Här är skogshage-perioden över just nu och det är liten hage vid stallet istället. Är så sjukt rädd för fång igen så vet inte riktigt när jag ska våga släppa på henne på gräset. Funderar på att prova några timmar ibland. Hon ska få prova gå med ny kompis då med.

Hoppas på att kunna få till lösdrift i skogshagen nästa år, men då måste vi köpa en till häst (vi lånade bara en under sommaren nu).

Liknande trådar

• Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!
  • Hingstval 2011

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Låt katten vara katt - foder

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Dressyrsnackis 19
  • Stora shoppingtråden III

Hästnyheter