Idag har det varit sommarpremiering i Östergötland, och min fyraåring deltog

Hon är ju verkligen på gränsen till för stor, vilket är anledningen till att jag inte visade henne som treåring - hon hade definitivt inte klarat 105 cm förra året, och det var verkligen precis som hon klarade 107 cm idag (men det kändes ändå inte omöjligt att mäta in henne som A-ponny om hon är helt nyverkad och inte växer något mer - jag tror dock inte hon växt något det senaste året). Så det var kul att hon lyckades hålla mankhöjdsgränsen så att hon fick sina poäng
Det landade på 77877=36. Något kort skritt och trav, bl.a. lite kort hals, och hon är ju av en lite större och lättare typ av shettis. Allmänt är jag dock väldigt imponerad och nöjd över min lilla ponnys temperament - det enda hon verkade bry sig om var applåderna, allt annat var hon obrydd kring. Ingen som helst tvekan på lastning (och då har hon inte åkt transport sedan jag hämtade henne som ettåring), inga problem att gå omkring lugnt bland alla andra hästar, stod/gick/sprang snällt med visaren, brydde sig inte om att få rosetter i tränset etc. Allmänt väldigt enkel att ha med sig och att hålla på med.
Planen är ju dock att min treåring (som jag köpte i våras) ska visas på premieringen som är i höst, och där kan det nog bli lite mer intressant hur hon beter sig

Hon har en del kvar att jobba med innan hon landat mentalt i att allt inte är läskigt, så jag vet ju vad jag ska göra i sommar
Visa bifogad fil 170504