Shettistråden del II

Det ser alltid klumpigt ut med de uppbyggda sadlarna på små ponnyer. Jag tror nog ändå att den kan funka att använda, om det bara är rätt bomvidd på den (och den följer ryggen bra) Börja med att kolla (och ev korrigera) bomvidden och spänna fast sadeln för att se hur den sitter.

Jag fick hem en sadel idag, en 14" Lippo Smart, i förhoppning att den skulle passa en av mina tjejer (dvs en mer riktig sadel än en vanlig ponnyputa). Men visst är den för lång/stor?

Den större av tjejerna:
Visa bifogad fil 168307
Tycker spontsnt den känns lite lång framförallt på den mindre. Men även jag vill se sadeln fastspänd (och då ett foto rakt från sidan). Det är för mig lite oklart hur den kommer hamna med spänd gjord.

Ska bara hitta en gjord i passande storlek ;)
De är än så länge ganska annorlunda i storlek och rygg, där äldsta definitivt är bredare över ryggen (behöver ut och röra sig mer...) - medan yngsta har mer mage. Men jag antar att den yngsta kommer bli mer lik den äldre, utifrån hur jag tycker tidigare shettisar har varit.

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till... 74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
65 058
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
26 350
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31