Shettistråden!

Jag gav 25 för vår. Han hade gått på travet i 2 år med bra resultat, 27 starter och varit 18 gånger bland de tre bästa.
Ingen utrustning medföljde förutom några täcken han vunnit. Han har mycket tryck och en del nerv.
Jag har dålig koll på minis, men så länge den är trygg hade den varit värd sin vikt i guld.
Är minis dyrare än standard alltså?

Vad har ni gett för era shettisar? Vad har de kunnat vid köp?
Vad tycker ni en trevlig mini (trygg, inkörd, ja en okomplicerad ponny enligt ägaren) är värd i inköpspris?
Oj, jag har gett ända ner till 2000:- för en unghingst registrerad i SSS. Men det var innan corona. Nu är priserna som de borde ha legat för längesen. Hade jag letat idag hade jag nog fått pynta ut 20-25. Har dock tack och lov precis det jag söker i hagen :D

Verkar inte funka att få in bild men jag tömkörde min grabb idag, vi gick ut och tog en liten skogstur :)
Han funkar inte på bett (lägger tungan över) så håller på och vänjer in det bettlösa tränset med tusen övergångar.

Funkar dåligt precis i början när han är lite otålig och vill iväg, då börjar han lätt snurra. Sen när vi är igång har det gått bra däremot. Ska träna lite till sen hoppas jag att jag vågar köra med vagnen igen.

ameo

Moderator
Vad har ni gett för era shettisar? Vad har de kunnat vid köp?
Vad tycker ni en trevlig mini (trygg, inkörd, ja en okomplicerad ponny enligt ägaren) är värd i inköpspris?
och för att även svara på ursprungsfrågan
Alla de shetlandsponnyer jag har nu är födda hos mig, de har kostat lite olika i form av varierande språngavgifter eller att hingsten varit på station hos mig då de tillverkats. :p

Idag fyller bästa Mille 32 år :heart
EC63FB96-A7AA-41E4-A806-CC0386D385B2.jpeg

ameo

Moderator
Jag har lånat hem en avelshingst (Pique RS 606) som ska få träffa mina ston i sommar. Var och hämtade honom i helgen och just nu går han ihop med (min valack) Polis.
1620223321700.png

De är jättebra kompisar - och nog kan man se vissa likheter, de är relativt nära släkt: Kirkbride Flake är Polis farmor och farmorsmor och mormors mormor till Pique

Liknande trådar

Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
877
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
3 811
Juridik&Ekonomi Jag har skrivit lite om detta innan, men nu behövs det en egen tråd. Dom sa upp kontraktet några dagar före juli. Har tre...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
22 715
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
14 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat