Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gav 25 för vår. Han hade gått på travet i 2 år med bra resultat, 27 starter och varit 18 gånger bland de tre bästa.
Ingen utrustning medföljde förutom några täcken han vunnit. Han har mycket tryck och en del nerv.
Jag har dålig koll på minis, men så länge den är trygg hade den varit värd sin vikt i guld.
Är minis dyrare än standard alltså?
 
Jag vet inte vad mini brukar kosta, men jag är glad att priserna ÄNTLIGEN har gått upp lite på shetland generellt. Normalt pris idag för en trygg, inkörd ponny av standardstorlek är 15-25.000 ungefär.
Då tänker vi rimligt där, runt 20-25' kollar vi :).
 
Vad har ni gett för era shettisar? Vad har de kunnat vid köp?
Vad tycker ni en trevlig mini (trygg, inkörd, ja en okomplicerad ponny enligt ägaren) är värd i inköpspris?
Oj, jag har gett ända ner till 2000:- för en unghingst registrerad i SSS. Men det var innan corona. Nu är priserna som de borde ha legat för längesen. Hade jag letat idag hade jag nog fått pynta ut 20-25. Har dock tack och lov precis det jag söker i hagen :D
 
Verkar inte funka att få in bild men jag tömkörde min grabb idag, vi gick ut och tog en liten skogstur :)
Han funkar inte på bett (lägger tungan över) så håller på och vänjer in det bettlösa tränset med tusen övergångar.

Funkar dåligt precis i början när han är lite otålig och vill iväg, då börjar han lätt snurra. Sen när vi är igång har det gått bra däremot. Ska träna lite till sen hoppas jag att jag vågar köra med vagnen igen.
 
Vad har ni gett för era shettisar? Vad har de kunnat vid köp?
Vad tycker ni en trevlig mini (trygg, inkörd, ja en okomplicerad ponny enligt ägaren) är värd i inköpspris?
och för att även svara på ursprungsfrågan
Alla de shetlandsponnyer jag har nu är födda hos mig, de har kostat lite olika i form av varierande språngavgifter eller att hingsten varit på station hos mig då de tillverkats. :p
 
Idag fyller bästa Mille 32 år :heart
EC63FB96-A7AA-41E4-A806-CC0386D385B2.jpeg
 
Jag har lånat hem en avelshingst (Pique RS 606) som ska få träffa mina ston i sommar. Var och hämtade honom i helgen och just nu går han ihop med (min valack) Polis.
1620223321700.png

De är jättebra kompisar - och nog kan man se vissa likheter, de är relativt nära släkt: Kirkbride Flake är Polis farmor och farmorsmor och mormors mormor till Pique
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 557
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 333
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 610
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
63 536
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp