Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, men jag har funderat på det. Min är väldigt irriterad ibland. Jag använder flugspray, men det går ju åt ganska mycket för att det ska hjälpa i längden.
 
Funderingar i väntan på att hämta vår dam.
Utrustning till så liten, var hittar man det? Såg att Hööks har ett par grimmor i mini, men verkar som en del kör fölgrimma också?
Damen i fråga är hela 82 cm hög :D.

Tömkörningsgjord kommer vi nog behöva framöver med, var hittar man bra såna till sån liten - i hyfsat pris. Utöver begagnat då, för har sett det finns nån sån sida på FB.
 
Funderingar i väntan på att hämta vår dam.
Utrustning till så liten, var hittar man det? Såg att Hööks har ett par grimmor i mini, men verkar som en del kör fölgrimma också?
Damen i fråga är hela 82 cm hög :D.

Tömkörningsgjord kommer vi nog behöva framöver med, var hittar man bra såna till sån liten - i hyfsat pris. Utöver begagnat då, för har sett det finns nån sån sida på FB.
A pony design har utrustning till mini :)
 
Funderingar i väntan på att hämta vår dam.
Utrustning till så liten, var hittar man det? Såg att Hööks har ett par grimmor i mini, men verkar som en del kör fölgrimma också?
Damen i fråga är hela 82 cm hög :D.

Tömkörningsgjord kommer vi nog behöva framöver med, var hittar man bra såna till sån liten - i hyfsat pris. Utöver begagnat då, för har sett det finns nån sån sida på FB.
Det finns flera webshopar som har utrustning till mini. Jag fick upp flera svar via "utrustning till minishetland" på google...
 
Idag hämtade jag på förskolan med lille Skorpan och rockarden. Precis när vi körde runt hörnet på väg därifrån så får vi syn på glassbilen. Efter en snabb genomgång av mina fickor kunde jag konstatera att jag faktiskt hade mobilen med mig så jag kunde swisha. Fick snabbt stopp på ponnyn och gjorde en helomvändning och fick stopp på glassbilen.

Flickan som körde var tillmötesgående och levererade glasslådan till vagnen. Dottern supernöjd med dagen och jag kände mig som en bra människa! :D

Bild från förra veckan när de fick en rosett för en onlineutmaning de varit med i.
90E4DC31-4038-4C5D-B319-BD92710EE468.png

Och ja, jag flätar fast tränset eftersom han har så små och odugliga öron. Efter en incident när jag promenerade med honom och han lyckades ruska av tränset från ena örat är jag djupt skeptisk och har en säkerhetsfläta.
 
Nu är jag ägare till 82 cm mini :D.

Ihopsläpp med vår större ponny samt övriga två inlånade shettisar gick inget vidare. Vår gamla ponny jagade skiten ur den lilla. Han hade hållning som en hingst och var elak och bet och jagade. Så det blev till att dela på dom (som tur är är det staket mitt i hagen så lätt att dela).
Nya och ranglåga shettisen i ena delen och de två gamla surisarna i andra delen. Får gå så ett par dagar innan vi provar igen.
 
Nu är jag ägare till 82 cm mini :D.

Ihopsläpp med vår större ponny samt övriga två inlånade shettisar gick inget vidare. Vår gamla ponny jagade skiten ur den lilla. Han hade hållning som en hingst och var elak och bet och jagade. Så det blev till att dela på dom (som tur är är det staket mitt i hagen så lätt att dela).
Nya och ranglåga shettisen i ena delen och de två gamla surisarna i andra delen. Får gå så ett par dagar innan vi provar igen.
Har också en sån ponny som hatar inkräktare. Det brukar bli bättre om han får gå bredvid dem ett tag först.
 
Har också en sån ponny som hatar inkräktare. Det brukar bli bättre om han får gå bredvid dem ett tag först.
Hoppas det, min kompis (som är min häst-support) säger samma.

Gick promenad med lilla när stora blev riden idag. Stora var nöjd så länge lilla höll sig bakom.

Sura shettisen var snäll idag, så förhoppningsvis kan alla gå tillsammans om några dagar.

Kan i alla fall konstatera att mini inte brydde sig om vare sig lastbilar eller cyklar :up: . Och hon tyckte det var spännande gå på stigar i skogen.
 
Funderingar i väntan på att hämta vår dam.
Utrustning till så liten, var hittar man det? Såg att Hööks har ett par grimmor i mini, men verkar som en del kör fölgrimma också?
Damen i fråga är hela 82 cm hög :D.

Tömkörningsgjord kommer vi nog behöva framöver med, var hittar man bra såna till sån liten - i hyfsat pris. Utöver begagnat då, för har sett det finns nån sån sida på FB.
Vet inte var du håller till.. Finns en hästaffär i Västerås som har en del smått, men de har webbshop med om jag minns rätt.
Sen finns ju det stället som Mummas bett kommer från, jag har för mig de har en del ännu mindre.
Mer än så vet jag nog inte..
Säg till om jag ska skicka länkar 😇.
 
Nu är det ”sommar” och fångesten är som vanligt på topp. Tyvär har jag och min stallägare lite olika syn på när hästar räknas som tjocka så det är samma dragkamp varje sommar. Denna sommaren får jag dock inte stripbeta mina ponnys så vete tusan hur detta ska gå...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 871
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 663
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 011
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp