Shettistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick ena shettisen följa med på tur som stöd till min stora häst. Jag red och grannen promenerade med ponnyn. Trots att hon typ är pensionär och vi gick iaf en mil hängde hon med bra :) testade att rida lite med henne som handhäst också. Grabben som var kvar hemma hade fått en påse hö men var helt obrydd över att bli ensam.
 
Det låter bra :)
Vill helst ha en så stor som möjligt, men under b-ponnymått förstås :D
vill du ha en så stor som möjligt ska du nog leta reda på en större.
Min Lovis var 98 som (välutvecklad) treåring och har nog vuxit ett par cm till sen dess, skulle tro att hon är 101-102 cm nu. Här är hon till vänster bredvid 101,5 cm...
1612897990248.png
 
vill du ha en så stor som möjligt ska du nog leta reda på en större.
Min Lovis var 98 som (välutvecklad) treåring och har nog vuxit ett par cm till sen dess, skulle tro att hon är 101-102 cm nu. Här är hon till vänster bredvid 101,5 cm...
Visa bifogad fil 64545
Inte jätteviktigt och jag tror inte hon är mätt helt seriöst, jag har så svårt att se det framför mig så måste förstås träffa henne först. Jag vet inte hur hög min sköthäst är men han känns så lagom och tror han är ganska maxad.
 
Nu är vår kastrerad och vi är halvvägs genom eftervården. Så han har stått en vecka på box och promenerats morgon och kväll, givetvis fick han lite feber på lö em så distriktaren fick komma ut. Hon ordinerade penicillin och Metacam några dagar och nu ser han ut att må bra igen.

För att inte tala om hur pigg han varit under de senaste promenaderna.. Idag fick han gå ut i liten hage, så det var en glad liten ponny som släpptes ut!
 

Bifogade filer

  • 67413F4B-AB62-4735-BCA5-44B22940900E.jpeg
    67413F4B-AB62-4735-BCA5-44B22940900E.jpeg
    337,2 KB · Visningar: 11
Är pessimist och tror inte jag kommer få plats där jag vill eftersom hon inte svarat än... men ska åka dit imorgon så får jag höra. Hon kan ha glömt kanske eller vill ta det personligen. Förstår ju om de har fullt men hon kanske tycker det är svårt att säga nej, vad vet jag :)

Vi kan väl hålla tummarna lite tillsammans ;)
 
Jag har inte fått besked om stallplats än (eller lösdrift är det). Så sitter lite på nålar :nailbiting: Men vill samtidigt inte tjata. De har nog ganska fullt egentligen så förstår om det blir nej...

Kul att du frågar :love:
Är pessimist och tror inte jag kommer få plats där jag vill eftersom hon inte svarat än... men ska åka dit imorgon så får jag höra. Hon kan ha glömt kanske eller vill ta det personligen. Förstår ju om de har fullt men hon kanske tycker det är svårt att säga nej, vad vet jag :)

Vi kan väl hålla tummarna lite tillsammans ;)
Är hästen fortfarande till salu?
 
Nu är vår kastrerad och vi är halvvägs genom eftervården. Så han har stått en vecka på box och promenerats morgon och kväll, givetvis fick han lite feber på lö em så distriktaren fick komma ut. Hon ordinerade penicillin och Metacam några dagar och nu ser han ut att må bra igen.

För att inte tala om hur pigg han varit under de senaste promenaderna.. Idag fick han gå ut i liten hage, så det var en glad liten ponny som släpptes ut!
Oj, jag har aldrig varit med om att de ska ha boxvila vid kastrering. Har alltid fått ”så mycket rörelse som möjligt” som eftervårdsråd.
 
Oj, jag har aldrig varit med om att de ska ha boxvila vid kastrering. Har alltid fått ”så mycket rörelse som möjligt” som eftervårdsråd.
När de kastreras stående så ska de röra sig.
Min togs liggande sövd på klinik, då rekommenderar de box en v sedan liten hage 1 v för att stygnen ska få tid att läka.

Han är alltså sydd både in och utvändigt, brukar rekommenderas på äldre hingstar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 557
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 340
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 610
Senast: Enya
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
63 537
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp