Shop to you drop, del 4

Har precis shoppat födelsedagspresent till Ebrah, och chockat min kära mor :D
Ebrah ska få en råtta i present, en riktig alltså. Så i djuraffären som även säljer reptilfoder köptes två frysta råttor (Aysu måste ju också få en). Om en vecka blir det party här hemma :p

Jag trodde först du köpt en levande råtta 🤣
 
Jag trodde först du köpt en levande råtta 🤣
Haha, nejdå! Det närmsta mina kommer råttjakt är att försöka ta de som springer lösa i bostadsområdena här... (Och jag vill inte att de fångar dem eftersom det sätts ut råttgift här) Den där smileyn som du satt in kan jag inte se av någon anledning, är bara en tom ruta.
 
Haha, nejdå! Det närmsta mina kommer råttjakt är att försöka ta de som springer lösa i bostadsområdena här... (Och jag vill inte att de fångar dem eftersom det sätts ut råttgift här) Den där smileyn som du satt in kan jag inte se av någon anledning, är bara en tom ruta.

Spännande, kanske vart en illustration av min häpna min... O_o
 
Har precis shoppat födelsedagspresent till Ebrah, och chockat min kära mor :D
Ebrah ska få en råtta i present, en riktig alltså. Så i djuraffären som även säljer reptilfoder köptes två frysta råttor (Aysu måste ju också få en). Om en vecka blir det party här hemma :p
Upplys en okunnig, är tanken att hon ska äta den? Leka med den?
 
Hej! Jag skulle vilja ha en flytväst till vår storpudel. Läste tidigare i tråden att @Acto har en Hurtta Life Savior (var det väl). Tycker de verkar bra. Fick dock tips om den från Hööks (Showmaster), som isf skulle kosta mindre än hälften... Är det någon som provat den? Eller har ni några andra bra tips? Har tänkt använda flytvästen till simning och roddbåtsturer.
 
Hej! Jag skulle vilja ha en flytväst till vår storpudel. Läste tidigare i tråden att @Acto har en Hurtta Life Savior (var det väl). Tycker de verkar bra. Fick dock tips om den från Hööks (Showmaster), som isf skulle kosta mindre än hälften... Är det någon som provat den? Eller har ni några andra bra tips? Har tänkt använda flytvästen till simning och roddbåtsturer.
Jag har en från Hööks som jag är mycket nöjd med! Har en mindre hund så har storlek S, men sitter bra och är förvånansvärt ergonomisk.
 
Det låter ju bra :) För mig är det nog M som gäller. Den som tipsade har också pudel, så känns som om den borde passa kroppsformen.
 
DSC_1646.JPG

Dummies! Woho. Väntar fortfarande på jami och min t&t... Måste även beställa en ny hundmatskål då den äta långsamt budget variant jag har räcker inte till matvraket Mozart. Han äter ändå fort som attan och går runt och hickar.
 
Hej! Jag skulle vilja ha en flytväst till vår storpudel. Läste tidigare i tråden att @Acto har en Hurtta Life Savior (var det väl). Tycker de verkar bra. Fick dock tips om den från Hööks (Showmaster), som isf skulle kosta mindre än hälften... Är det någon som provat den? Eller har ni några andra bra tips? Har tänkt använda flytvästen till simning och roddbåtsturer.
Absolut värt att prova! Är passformen bra så är det värt det :).
 
Beslutsångest. Vilken skål ska jag ta? Några råd? Han kommer äta en kombination av färsk - och torrfoder då vi är iväg en del utan möjlighet till frys. Fråga mig inte varför det är en katt på ena bilden :cautious:
 

Bifogade filer

  • collage-1529991632219.jpg
    collage-1529991632219.jpg
    149 KB · Visningar: 25
Beslutsångest. Vilken skål ska jag ta? Några råd? Han kommer äta en kombination av färsk - och torrfoder då vi är iväg en del utan möjlighet till frys. Fråga mig inte varför det är en katt på ena bilden :cautious:
Vi har en sån där labyrint (den undre). Har för mig att det fanns olika storlekar och jag följde rekommendationen och köpte en stor. Insåg inte att den är helt enorm! Eller iaf onödigt stor enligt mig. Jag köpte den för färskfoder, men orkar inte använda den för det speciellt ofta, eftersom den knappt går att trycka in i diskmaskinen (tar isf upp halva) och jag tycker den är för bökig att diska för hand tre ggr om dagen. Funkar dock väldigt bra, förlänger verkligen ättiden för oss! Använder den istället för torrfoder när hon ska vara ensam etc. (Mindre disk så.)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 613
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 904
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp