Shop to you drop, del 4

Här blev det ett nytt täcke till Lyran på Black Friday :) Hon är så tunn i kroppen att hon nästan drunknat i flera täcken vi provat, om de ska vara tillräckligt långa i ryggen. Men detta passade kalas :up:
F0864644-90B6-42B7-ABDE-D744FA7A53F5.jpeg
 
Jag hittade ett BOT vintertäcke på rea för 250 kr när jag skulle köpa hundgodis i den lokala djuraffären så det blev ett spontaninköp. Lite stort än så länge men han växer ju fortfarande så det ordnar sig nog snart :angel:
Inget behov av just BOT men gillar märket och det blev billigare än de flesta andra med den rabatten. Tänkte han skulle tycka det var för varmt än så länge men han somnade direkt när vi provade så det var tydligen mysigt.
 

Bifogade filer

  • image.jpg
    image.jpg
    265,2 KB · Visningar: 62
Shoppade en dubbelbur idag. Har så ofta andras hundar här att det är bra att de kan åka säkert de också. Sen är det ju bra att redan ha en dubbelbur ifall det blir en liten valp snart :D
 

Bifogade filer

  • IMG_20190122_165440.jpg
    IMG_20190122_165440.jpg
    232,6 KB · Visningar: 37
Någon som vet om selen Zero DC shorter finns i någon butik i Stockholmsområdet eller om det bara går att beställa via nätet?
 
Vad har ni för halvstryp i tyg? Hade velat ha ett när vi går till sjön på sommaren och hund har flytväst på sig. Eller när vi t.ex. ska gå 100 meter till bilen.
Mjukt och lite bredare letar jag efter och snyggt.
 
Bara för det blev jag sugen på ett sådant här, då kan man låta det sitta på och ha lampa när hon går lös.
*Länk raderad av moderatorn*

Någon som har och vet om det är bra eller dåligt?

Går vi promenader så kommer selen åka på.
 
Senast ändrad av en moderator:
Någon som vet om selen Zero DC shorter finns i någon butik i Stockholmsområdet eller om det bara går att beställa via nätet?
Har inte sett den hundsele i någon affär jag har varit i tyvärr. Har nog varit i de flesta djuraffärer i Täby och Vasastan. Övriga Stockholm har jag sämre koll på.
 
Hämtar min hund på onsdag :bump: så i helgen har det blivit shopping :D

6CD553FB-375A-42CD-AC99-19B4BD295D96.jpeg


En bädd (den är i min favoritfärg, petrolblå, även om det syns dåligt på bilden), en sele, ett koppel, led-halsband och mat- och vattenskallar :) Har fått låna en sele till (så jag kan test vad som passar), ett täcke, långlina (av @Killaloe ) samt bur till bilen.
Så taggad nu :bump:
 
Corinne behöver ett nytt täcke, står mellan att köpa ulltyg och sy ett täcke eller helt enkelt vara lat och köpa ett nytt.
Hon behöver ett varmt täcke så frågan är ju vilket som skulle värma en frusen whippet bäst.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 116
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 733
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 942
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp