Shop to you drop, del 4

Bukefalos 30 år!

e073a0ea-60fa-40f5-97a1-95d664870085

En bekant var supernöjd med Siccaro torktäcket, så nu har jag velat klart och beställt. Hoppas de är så bra som hon sa 😅
Satt riktigt bra på Lemmy, lite sämre på Lita. Men en storlek större på henne blir nog snarare för stor, så det får väl vara ok. Blir spännande att testa! Oavsett hur bra de torkar så sitter de bättre än våra gamla "morgonrockar" så det blir åteminstone perfekt när man är ute med husvagnen!

Funderar på någon typ av gps. Det är ju tractive man ser mest reklam för. Rätt billig i inköp men dyrt abonnemang. Finns det andra alternativ? Är inte intresserad av så mycket mer funktioner än själva gps-funktionen. Se vart hunden är och hur långt han rört sig typ.

Ska köpa hundsäng till Otis. Är det värt att köpa säng med memory foam-kudde? Är ju ganska mkt dyrare med sådan kudde men ska ge tryckavlastning för ryggrad och leder.

Otis är ju valp men tänker köpa hundsäng som jag tänker håller i många år. Tittat på säng från Swaggin Tails, som har både med och utan memory foam-kudde beroende på modell.

Ska köpa hundsäng till Otis. Är det värt att köpa säng med memory foam-kudde? Är ju ganska mkt dyrare med sådan kudde men ska ge tryckavlastning för ryggrad och leder.

Otis är ju valp men tänker köpa hundsäng som jag tänker håller i många år. Tittat på säng från Swaggin Tails, som har både med och utan memory foam-kudde beroende på modell.
Jag skulle säga ja det är värt det! Alla mina hundar har alltid föredragit bäddarna med memory-foam än dom andra "vanliga".

Mina älskar memory foam-bäddar. Men stora grejen är nog egentligen inte memory foam, utan att andra bäddar är för mjuka och sladdriga. Ofta är en bädd till 60cm hög hund lika tunn och sladdrig som en bädd till en chihuahua, bara större yta. Mina ligger därför helst i soffan eller i min säng. Lily gillar också att ligga på bordet där jag lagt dubbla tjocka(!) och mysiga hundfällar. Den enda gång de faktiskt föredragit hundbädd annars är just den stora memory foam-bädden jag köpte. Köpte den på Dogman när jag jobbade där (en Shiro & Malou-bädd).

20260104_184346.webp

Vi åkte på arken för att köpa en overall men hittade ingen bra, han är liksom lång men har korta ben så ingen passade. Det slutade med att det blev samma täcke och samma sele som han redan har och gillar men en storlek större :D Täcket är varmt (och jättefint!) men har inga ben, i värsta fall får vi se om han behöver skor, det skabli -20 härtill veckan.

Köpte också för ett par dagar sedan det här blinkande led-halsbandet så nu har vi byn absolut synligaste hund tror jag 😅

Liknande trådar

• Att skaffa hund nr2
  • Hundras? Spetshund eller våga testa annan hundtyp?
  • Hund och ekonomi?
  • Löpning/cykel med hund....

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar