Shoppat något på sistonde till våra små?

Mirabell

Trådstartare
Vet inte om vi har någon tråd för just shopping till nyfödd & några månader upp?
Det skulle iaf vara skoj om vi kunde dela med oss vad vi köpt eller har tänkt att köpa. Allt ifrån nappar till barnvagnar, från butiker, webben eller second hand.

Lägg gärna in bilder, lånade eller tagna med egen kamera.

Sv: Shoppat något på sistonde till våra små?

images.axd

Jag har inhandlat en Snuggle nest, hört mycket bra om den.

Hoppas er bebis vill ligga i den...

Ella ville inte alls och den blev bara bökig i sängen, vi sålde den relativt fort faktiskt =/

vi gömde vår i källaren:D Vi köpte lyckligtvis vår begagnad.

Och vi somnade båda om ammandes så det hade varit helt onödigt med en sådan för vår del. :D

Hoppas er bebis vill ligga i den...

Ella ville inte alls och den blev bara bökig i sängen, vi sålde den relativt fort faktiskt =/

Ja det hoppas jag med! Haft många vänner & bekanta som tyckt den var jättebra. Men sådär är det ju med det mesta, man får se helt enkelt. Köpte den för 200:- så det är inte så mycket som går förlorat i värsta fall.

Jag har haft en babynest till Ture som använts hur mycket som helst! Dock aldrig i sängen men guld värd i soffan, när man åker bort osv!

Annars så är höstens bästa köp hjälmmössan från Geggamoja som går ner mycket bra över öronen men ändå inte kan åka ner i ögonen. Ska beställa en till så vi har fler att byta med. Bor ju på landet och han åker mycket sele och vagn så det går åt!

Annars så är höstens bästa köp hjälmmössan från Geggamoja som går ner mycket bra över öronen men ändå inte kan åka ner i ögonen. Ska beställa en till så vi har fler att byta med. Bor ju på landet och han åker mycket sele och vagn så det går åt!

image_32.jpg

En sån här? Ser superskön ut!

Är de dockor alla tre? Eller tecknade?

Oj, menade inget illa utan blev bara fundersam.

Jaja. Lämnar tråden lika snabbt som jag läste igenom den...

Oj, menade inget illa utan blev bara fundersam.

Jaja. Lämnar tråden lika snabbt som jag läste igenom den...

Fråga får man alltid göra ;) Menade inge illa jag heller :laugh:

Men antar att du syftade på att dom låg som små ljus allihopa, eller att bilden var konstigt redigerad. Med mitt svar ville jag bara be om att inte haka upp oss på "småsaker"

även villervalla har såna, i fleece! :idea: sjukt bra, jag vill ha varenda färg.

Ts, varför skapa en tråd endast för nyfödda och något äldre? Alla föräldrar kan väl ha glädje av en sån här tråd oavsett ålder på barnen eller? :)

Jo jag kom på det när jag postat tråden & det går väl inte att ändra nu så här sent efteråt? Klart det ska vara en tråd för all shopping....

Villervalla hade massa filtar också som jag vill ha :)

Jag skulle egentligen inte köpa nåt mer nu, mer än "nyttoprylar" när det börjar närma sig, alltså lite blöjor och tvättlappar och sånt. Men så råkade jag gå in på Lindex idag och de hade tag 3 betala för 2 på bebiskläderna så jag köpte:

S0000006373114_F.jpg

och

S0000006375452_F.jpg

och en vit body med en blå räv på, hittade ingen bild på den. Köpte stl 50 i bodysarna och 56 i byxorna. Misstänker att det blir en bebis som kan ha stl 50 ett tag, både jag och pappan var rätt små när vi var små, så att säga.

Förra veckan köpte vi ett fårskinn att ha i vagnen också, tror det kan vara bra med lite isolering underifrån.

På tal om fårskinn så är denna supergosig. Går på 1400:-, som hittat. Hehe. Men undrar om man kan köpa samma eller liknande någon annanstans, har bara babyland här i närheten tror jag.

Jag ser ingen bild....
På tal om gosiga fårskinn så har jag köpt ett av en här på Buke :) Ett "hemodlat" jättefint fårskinn. Helt underbart :)
Nästan ett av de sista köpen faktiskt. Har tyvärr ingen bra bild men jag hoppas få nån snart ;)

Jag skulle egentligen inte köpa nåt mer nu, mer än "nyttoprylar" när det börjar närma sig, alltså lite blöjor och tvättlappar och sånt. Men så råkade jag gå in på Lindex idag och de hade tag 3 betala för 2 på bebiskläderna så jag köpte:

S0000006373114_F.jpg

och

S0000006375452_F.jpg

och en vit body med en blå räv på, hittade ingen bild på den. Köpte stl 50 i bodysarna och 56 i byxorna. Misstänker att det blir en bebis som kan ha stl 50 ett tag, både jag och pappan var rätt små när vi var små, så att säga.

Förra veckan köpte vi ett fårskinn att ha i vagnen också, tror det kan vara bra med lite isolering underifrån.

Detta har jag också köpt + mössan. Så himla fint!

SE2020151.jpg

Inte konstigt att du inte ser någon bild, jag la inte in någon. Oupps ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 242
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 420
Senast: Edla
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 829
Senast: Juli0a
·
R
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
2 075
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025