Shoppat något på sistonde till våra små?

Sv: Shoppat något på sistonde till våra små?

Jag ser ingen bild....
På tal om gosiga fårskinn så har jag köpt ett av en här på Buke :) Ett "hemodlat" jättefint fårskinn. Helt underbart :)
Nästan ett av de sista köpen faktiskt. Har tyvärr ingen bra bild men jag hoppas få nån snart ;)

Har köpt av samma, jättefint och "hemodlat" som sagt. Man vet att djuren haft det bra!

Jag säger: Vänta med åkpåse tills barnet sitter i sittdel istället.

Det blir på tok för varmt med åkpåse i liggdelen ( om du har "lock" till ). Bättre då att köpa en lammfäll eller ett fårskinn ( riktigt ) som man bara har i botten. Det värmer på vintern och är sval på sommaren.

Det blir på tok för varmt med åkpåse i liggdelen ( om du har "lock" till ). Bättre då att köpa en lammfäll eller ett fårskinn ( riktigt ) som man bara har i botten. Det värmer på vintern och är sval på sommaren.

Jag håller med du! :D

Jag har idag köpt ett genomskinligt regnskydd till Theos kärra. Blev glatt överraskad när det endast kostade 149 kr!

På Babyproffsen. Passar Baby Travel Amsterdam och en(?) vagn till. Minns tyvärr inte vilken.

Ah du säger så du =) Hört med flera som tycker det fungerat bra jag...
För ja, jag ska ha en citykorg med "lock" till....

Hur bäddar ni då om jag får fråga? Tycker det verkar så smidigt att slippa täcken i vagnen & bara ha en åkpåse nämligen. Kom gärna med förslag? :)

jag skulle säga tvärtom.. finns väl inget lättare än att bara lägga på ett täcke?

Fårskinn, overall, täcke. Det blir MYCKET varmare än vad man tror i en liggdel.

Ska du ha hård liggdel alá Citykorgen så kommer det bli för varmt om ni inte ska ut i -40 skulle jag tro.
Som jag skrev, ett äkta fårskinn ( eller lammfäll ) i botten + vagns täcke om det är riktigt kallt annars goa filtar och lock på. Det finns jätte bra windstopperfleece-overaller som bebis kan ha.

Som Comfort skriver, det blir så mycket varmare än vad man tror i liggdelen. Bättre att då ha lager på lager som man lätt kan ta av/lägga på !

A men va bra att ni säger det, då ska jag kolla upp det =)

SE2020151.jpg

Inte konstigt att du inte ser någon bild, jag la inte in någon. Oupps ;)

Jag har för mig att en fårskinnsfodrad åkpåse går på knappt 500 på gekås i ullared. Reagerade över att det var så billigt när jag var där sist.
Om du inte ska dit så kan du väl be nån snäll person som bor/ska dit att köpa åt dig?
Du sparar ju några hundralappar på det ;)

Åhh..sambo kom hem med en nalle averall nyss..den var alldeles underbar..vi handlar ännu bara söta saker..strax dags att ta tag i det mer praktiska delen....

Fårskinn blir det i vår vagn..ingen fårskinnspåse, verkar superförvarmt..hihi

Hehe ja det kostar verkligen pengar ;) Men men...

Ullared bor jag långt ifrån... var där för någon månad sedan, skitskoj!
Skulle vara skoj att ta en vända till.

Nu har jag hört runt lite & det lutar nog åt en åkpåse ändå, det har funkat för flera av mina vänner & även jag hade det när jag var liten :) Får anpassa övrig klädsel om inte annat & se om man alltid har "locket" på. Det löser sig alltid.

Jag har för mig att en fårskinnsfodrad åkpåse går på knappt 500 på gekås i ullared. Reagerade över att det var så billigt när jag var där sist.
Om du inte ska dit så kan du väl be nån snäll person som bor/ska dit att köpa åt dig?
Du sparar ju några hundralappar på det ;)

669:- tror jag det var nu, minns ej, kikade häromdagen. De e suveräna. Har en själv.

Nästan allt jag köpt hittills har varit "begagnade" grejer. Det enda jag köpt "nytt" är en bärsele, bärsjal och bärskydd. Och babyvakt. Allt annat är inköpt på beg-marknaden.

Idag åkte jag och min mor förbi ett hus som står på ett skogsskifte de äger, för att kolla in vad som finns i huset. Det verkar ha varit en gammal loppis. Så jag fyndade (gratis) en del retrokläder, några t-shirtar och en pyjamas. Mycket glad och nöjd med dem :bump: Ett par pyttesmå hjälmmössor, eller egentligen 4 st men två stickade, också små yllesockar. Kan tyvärr inte visa bilder just nu, men ville så gärna dela med mej. Man kan hitta fina grejer på oanade ställen!

Jag försöker med tänka begagnat. Hmmm kanske inte allt då, vissa saker får vi från blivande mor/farföräldrar :angel:

Men jag har faktiskt turen av att ha en vän som har tvillingar precis före mig några månader. Och jag får alla hennes kläder som hon köpt... kommer tjäna in massor av pengar på det. Så måste verkligen komma på något som tack till henne....

Något plagg har jag ju redan köpt & kommer köpa, men ändå...

Annars är ju Tradera riktigt lockande såhär när man jagar både nytt & begagnat. Finns ju hur mkt som helst!

Jag hade åkpåse i liggdelen på vagnen, men hade då givetvis inte overall på barnen. Smidigt att slippa krångla med overall på bebis tyckte jag, nästan bara att lägga ner i vagnen (vantar och mössa hade de givetvis ändå). Dock så funkar detta upplägg endast om man har vagnen inomhus...

det hade aldrig funkat att ha min vilding till dotter i åkpåse, får hon inte ha armarna över täcket eller vad hon nu har, blir hon galen! :D Utan overall blir hon jättekall då

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 242
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 420
Senast: Edla
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 829
Senast: Juli0a
·
R
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
2 075
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025