Det jag funderar över är om det blir för trixigt att göra en bra bena eftersom håret som inte ska rakas bredvid är ett par cm långt bara, men det kanske är nojigt av mig?

Och juste @Koltrast Tänkte väl ett par mm typ. :)

Hårnålar! Jag gjorde sidecut på min syster i lördags och hon har också kort hår bredvid. Inte lika kort men det borde funka på dig också. Se till så att håret inte är nytvättat bara, eller kleta i vax eller liknande i håret som ska hållas bort!

Jag tycker att @Koltrast ska göra en omvänd sidecut; Raka mitt på huvudet och spara det på sidorna ;)
 
Ja, trimmer har jag (min PARTNER är dessutom helsnaggad, så vill helst inte haka på trenden, jobbigt om folk blandar ihop oss!), men det är just begränsningarna jag funderar över. Och om det kanske ändå är bäst att gå till någon. Det är dessutom inte helt långt bredvid där jag vill ha den, så det känns som att det kommer att krävas en miljon hårspännen för att få håret som inte ska trimmas att hålla sig undan...

När man väl har en känns det som att det är lättare att fixa till den själv (eller mha kompis).
Va fan, du får väl tänka lite jämställt Mammas! Vad hände med genusperspektivet?

#krossapatriarkatet
 
En bena fixar du enkelt med vatten, kam och Hårfön ;) använder du nått vax så se till att inte få det där du ska raka då blir det inte skönt!

Annars så skulle jag vilja se den frisören som tar fullpris för klippning när det bara ska göras en sidecut. Borde inte kosta många kronor
 
@Mammas Snyggt! Du passar skitbra i den frisyren :up: Klokt val att kapa hår denna smällheta sommar :D
Mvh/Hon som började spara ut sitt hår lagom till sommaren
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 083
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 393
Senast: underensten
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 508
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
8 666
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp