Sista april, svina och skrĂ€pa ner dagenđŸ€ź

• Kultur
  • TrĂ„dstartare TrĂ„dstartare Smoothi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 70
  • Visningar Visningar 2 759

Bukefalos 30 Är!

Vilken dag gillar ni bÀst

• Skvalborg

Röster: 3 18,8%
  • Kvalborg

Röster: 0 0,0%
  • Valborg

Röster: 13 81,3%
  • Finalborg

Röster: 0 0,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    16
I Uppsala var det Ärets roligaste dag med forsrÀnning, sillunch, champagnegalopp och kanske lite dans pÄ kvÀllen. Dock skrÀpade vi aldrig ner. Nu blir det som en vanlig dag, kanske en kase vid stallet och lite grillning.

Det Àr vÀl inte att folk inte vill ha kul eller unna nÄgon att ha kul utan hur mycket skrÀp och fylla och Àckel folk lÀmnar bakom sig som Àr problemet. FörstÄr inte och kommer aldrig att förstÄ att det roliga mÄste lÀmna sÄ mycket dÄligt.
Men det Àr ju inte sÀrskilt mycket fylla och Àckel? Det Àr liksom bra stÀmning och lagom onykterhet för 95% som Àr hÀr.
Jag bor liksom ett stenkast frÄn parken och det Àr verkligen inga problem.

Det Àr stÀdat och fint innan bÄlet tÀnt med, sÄ det Àr verkligen bara gnÀll nÀr folk klagar pÄ valborg hÀr.

Vi har halvdag pÄ jobbet och jag tÀnkte jobba hemifrÄn. Efter det en lagom lugn dag i stallet och nÀr det sen blir dags sÄ Äker jag hem till en kompis och grillar. SÄ en allmÀnt rÀtt mysig dag bara.

Eldar gör man pÄ pÄsk.

Som barn brukade vi gÄ till en eld och den enda som var full var nÄgot byoriginal som jag som liten var paniskt rÀdd för. Har inte varit vid en eld pÄ sÀkert 20 Är. Var heller aldrig ute och festade under tonÄren, skulle alltid upp och rida morgonen efter och inte sÀllan ocksÄ tÀvla eftersom 1 maj var en röd dag som lÀmpade sig bra för tÀvling.

PÄ torsdag kommer jag jobba fram till lunch och pÄ kvÀllen grilla med familjen och mammas syskon med familjer. Finns absolut de som kommer dricka alkohol till grillen men ingen Àr full och har heller aldrig varit.

Mina associationer till Valborg Àr frysa ihjÀl samtidigt som man luktar brandrök (hÄret, klÀderna ja överallt).
Har inte gjort ett sÀrskilt pÄ valborg pÄ mycket lÀnge och vill inte stÄ och frysa och glo pÄ en eld. I Är jobbar jag dessutom tidigt 1:a maj.

Media brukar ju visa upp parker och div omrÄden som sopberg trots att kommuner placerar ut containers att slÀnga skrÀpet i men knappn nÄn gör det och sÄ fÄr andra stÀda upp. PÄ Gator o torg slÄr man sönder glasflaskor
Beror nog lite pÄ vÀder va?

DÄ Àr det snart dax igen. Ska ni delta i denna högt Àrade svenska tradition och vad gör ni nÀr ni firar den?
Jag ska för första gÄngen pÄ sÀkert 10-15 Är faktiskt festa till det lite, inte som i ungdomen att ut och supa och rangla omkring men ska trÀffa vÀnner och dricka och Àta lite :)

Jag svarade valborg i Àran för min faster vid samma namn :D

Annars sĂ„ har jag en vanlig arbetsdag (chefen tycker att man har halvdagar bara före kyrkliga röda dagar 😅) men min syster kommer över pĂ„ middag. Vi hoppas pĂ„ inte alltför mĂ„nga fyrverkerier för den skottrĂ€dda hundens skull.

Vet inte till hur mĂ„nga av högstadiets 350-400 elever som jag har sagt ”var rĂ€dd om dig i kvĂ€ll”.
Ingen kommer i alla fall frysa ihjÀl och fritidsgÄrd, ifo och poliser gör ett fantastiskt jobb hÀr. FÄr trösta mig med det.

Jag ska pÄ nattklubb i slakthuset sÄ kommer inte skrÀpa ner sÄ mycket tÀnkte jag. Gillar inte att kolla brasa. För mycket ungar och förÀldrar

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

• Årets bantningstrĂ„d
  • Dressyrsnackis 21