Självklara/överflödiga/onödiga uttryck

Följdfråga på detta: varför svarar man "näääe" när nån ringer en klockan fyra på natten och frågar om man sover? :D
En följdfråga till: varför förnekar man att man har somnat i soffan när sällskapet petar på en och säger "du sover ju"? "*snark* Öh? Nähäe! Jag sover inte!" kläcker jag yrvaket varje gång. Precis som min ena förälder brukade göra när jag var barn, vilket jag tyckte var skitlöjligt. :meh:
 
En följdfråga till: varför förnekar man att man har somnat i soffan när sällskapet petar på en och säger "du sover ju"? "*snark* Öh? Nähäe! Jag sover inte!" kläcker jag yrvaket varje gång. Precis som min ena förälder brukade göra när jag var barn, vilket jag tyckte var skitlöjligt. :meh:

Jag misstänker att det är någon sorts reptilhjärna som kickar in "här ska minsann inga rovdjur få för sig att jag är ett lätt byte som ligger och sover!".
Precis som när man ramlar ute och flyger upp och kollar så ingen såg INNAN man upptäcker att det visst gjorde jävligt ont ... (Eller är det bara jag?)

Observera att jag inte har några som helst belägg för den här teorin!
 
En följdfråga till: varför förnekar man att man har somnat i soffan när sällskapet petar på en och säger "du sover ju"? "*snark* Öh? Nähäe! Jag sover inte!" kläcker jag yrvaket varje gång. Precis som min ena förälder brukade göra när jag var barn, vilket jag tyckte var skitlöjligt. :meh:

Haha! Så gör jag ALLTID när någon ringer och väcker mig. "Va, nä jag sov inte? Visst är jag lite trött, men somnat hade jag absolut inte!" säger jag och försöker låta så pigg som möjligt samtidigt som min nyvakna hjärna försöker förstå vad det egentligen är som händer. Varför erkänner jag inte bara att jag sover?
 
Haha! Så gör jag ALLTID när någon ringer och väcker mig. "Va, nä jag sov inte? Visst är jag lite trött, men somnat hade jag absolut inte!" säger jag och försöker låta så pigg som möjligt samtidigt som min nyvakna hjärna försöker förstå vad det egentligen är som händer. Varför erkänner jag inte bara att jag sover?

Här går jag mot strömmen :laugh: jag svarar i princip alltid "jag sov" eftersom nästa fråga annars alltid blir "vad är det som är feeeeel" eftersom det bara är min mamma som ringer mig. Att jag faktiskt är sjuk och därmed sover eller vilar MYCKET verkar fortfarande inte gått in. Det måste va nåt fel om jag inte låter helt "med"
 
Om någon väcker mig med ett "sover du?" så svarar jag alltid "inte nu längre.." även när det faktiskt inte var uppenbart, som om någon ringer och väcker mig, då kunde de ju inte veta det.

Annars tänker jag på den gången jag hade en polis i luren (han ringde mig) och han säger "om jag kan få ditt mobilnummer så kan jag ringa dig när vi kör härifrån". Jag fattar fortfarande inte varför han inte bara sa som det var "jag måste be dig uppge ditt telefonnummer så att du bekräftar att det är rätt person jag pratar med" istället för att säga "kan jag få ditt nummer", då ville jag per automatik kläcka ur mig - "det är samma som du nyss ringde.."
 
Jag vet inte. Fika som inte smakar röv? Har även sett gomiddag och goplanka (O_o) men gofika är absolut vanligast. Som om de annars alltid fikar äckligt fika och blir så till sig när det faktiskt är gott. Eller nåt.

Jag tänker mig att det menas fika med kaffebröd eller kakor, till skillnad från vanlig fikarast med kaffe och macka, typ. Håller dock med om att uttrycket är VEDERVÄRDIGT. :-)
 
Jag vet inte. Fika som inte smakar röv? Har även sett gomiddag och goplanka (O_o) men gofika är absolut vanligast. Som om de annars alltid fikar äckligt fika och blir så till sig när det faktiskt är gott. Eller nåt.

Hahahaha, min hjärna är sönder! Jag läste uttalet ungefär som "gothica" och kunde inte för mitt liv räkna ut vad det handlade om! :laugh: :o :laugh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 260
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 402
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 362
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 729
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp