Självmordsbenägen på p-piller (Cerazette)

Jag har fungerat bra på cerazette men betydligt sämre med andra p-piller jag provat. Åt några under flera år som jag inte längre minns namnet på, och det var inte förrän jag slutade med dem som jag förstod att det inte var min personlighet att vara deppig och nedstämd utan att det berodde på pillren. Känns hemskt såhär i efterhand, men tror att jag missade det för att jag var så ung då och inte riktigt hade koll på vem jag var när jag började.
Känns som flera andra sagt viktigt att verkligen utvärdera så man inte bara vänjer sig vid ett sämre mående.

Jag misstänker att p-pillren jag knaprade utan uppehåll mellan 22 och typ 34 års ålder (jag kommer inte ihåg exakt när jag slutade) var skyldiga till mycket av mitt dåliga psykiska mående under dessa år. Jag trodde på allvar att jag inte skulle bli 30 år ens... jag tyckte också att jag hade ett rätt starkt libido men det var inget jämfört med hur jag fungerar utan piller.

Jag la märke till att jag mådde så mycket bättre utan pillren när jag hade varit utan ett par månader. Det var liksom inte det där jämnsvarta i skallen längre. Jag ångrar verkligen att jag tog p-piller men det är ju lätt att vara efterklok.
 
Man överlever med mensen med.... MEN visst det är ju lite "sådär" nu när den börjar "skippa" nån månad :p Har förvisso bara hänt 2 ggr på 4 år men det är liiiite tidigt för klimakteriet än :p
Kör utan skydd vilket jag gjort sen jag va 25, förutom för 3 år sen då jag försökte testa hormonspiral och googlade självmord, just för att jag ville slippa mensen...
 
Varit utan p-pillerna i en vecka nu och trots mens är mitt allmäntillstånd betydligt mer lättsinnligt! Alltså, vad farliga hormoner är. Tack och lov att jag förstod att det var p-pillerna och inte något annat. Jag är inte 100% än, men jag är på god väg.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar lite på preventivmedel av olika slag, och ja jag veeet att kondom är det enda som skyddar mot könssjukdomar. Och hitintills...
2
Svar
33
· Visningar
3 349
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag var på mödravårdscentralen idag för att skaffa ppiller, men har en del frågor jag inte fick svar på som säkert buke kan svara på :)...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 018
Kropp & Själ jag har efter 9 års uppehåll från allt vad preventivmedel heter nu blivit övertalad av barnmorskan att börja käka mellanpiller (som de...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 922
Senast: Soffan74
·
Kropp & Själ Detta är en aning pinsamt men nu blev det ändrade planer och det har blivit mer "akut". Jag har gått på p-piller (de blåa och gröna) i...
Svar
5
· Visningar
1 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp